Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

gprs tappet kontoen


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått kontant ab. fra djuice. Abonnementet inneholder blant annet 1 måned gratis wap med gprs.

 

Har lastet ned logoer og sånt til mobilen med dette i noen dager, uten å tape penger... Men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å koble mobilen til pc'en, for å bruke gprs der... Jeg koblet til å installerte modem drivere etc. Etter litt koblet jeg opp, og kunne surfe. Etter 3-5 minutter så funket det ikke lengre. Jeg ringte kontofonen og fant ut at kortet var blitt tømt!!(hadde ca 100kr).

 

Nå funker ikke gprs lengre, kan heller ikke sende mms eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter litt koblet jeg opp, og kunne surfe. Etter 3-5 minutter så funket det ikke lengre. Jeg ringte kontofonen og fant ut at kortet var blitt tømt!!(hadde ca 100kr).

 

Hvem har egentlig råd til 30 kr /min for internett?? Syke priser spør du meg..

 

Abonnementet inneholder blant annet 1 måned gratis wap med gprs..
Lenke til kommentar
Og problemet ditt var.....?

 

Prøv å gå på Egon og bestill pizzabord. Deretter ber du om å få spise så mye biff du orker i stedet. Lykke til.

 

Problemet er at jeg har betalt penger for noe som er gratis. Dvs jeg har blitt lurt. :evil:

 

Nei, det har du ikke. Du har fått gratis WAP over GPRS, ikke fri surfing på internett med din datamaskin med mobilen som modem.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg inn i emnet overhodet , men hvis jeg forstår de andre posterne rett, så er det altså bare WAP som er gratis i en måned, ikke GPRS?!

Regner med det var dette som var hele poenget i Pizza/biff analogien?!

Noen som gidder å bekrefte/avkrefte antakelsen min?

edit: Desertglow svarte på dette mens jeg skrev mitt innlegg...

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg satt meg inn i emnet overhodet , men hvis jeg forstår de andre posterne rett, så er det altså bare WAP som er gratis i en måned, ikke GPRS?!

Regner med det var dette som var hele poenget i Pizza/biff analogien?!

Noen som gidder å bekrefte/avkrefte antakelsen min?

 

wap er internett på mobilen. Gprs er en måte å koble seg opp til wap.

Lenke til kommentar

wap er internett på mobilen. Gprs er en måte å koble seg opp til wap.

 

Desertglows innlegg beskrev det samme som jeg mente på en bedre måte.

 

Som du selv sier: WAP er internett på mobilen -og ikke på din PC som er koblet til internett med modem over gprs, da har det ikke lenger noe som helst med "Wireless Application Protocol" å gjøre.

Lenke til kommentar

Man betaler ikke for båndbredden, men for mengden data man laster ned. (100 kr / MB). F.eks. forsiden til www.vg.no er ca. 1 MB så da koster det 100 kr å se på den. Dette er det kun ved internett over gprs.

 

ved internett over gsm så koster det kun vanlig tellerskritt til samme nett som man hører til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...