Gå til innhold

Bruk av helikopter på Utøya


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal straks Sjefen for Delta innrømme at Helikopter ville hjulpet på utøya på TV2 Nyhetene....

Enten kommer du med konkrete kilder, eller så lar du være å spamme tror jeg vi sier.

Først må lære deg å lese. Kilden er TV2-Nyhetene 5.september kl 21.00. Så kan du heller klage etterpå !!

Jeg leser det du skriver, nemlig en særdeles vag påstand uten kildehenvisning. Og "nå skal"? Hva i all verden er det det skal bety?

 

Og du må nok komme med en kilde man kan verifisere nå i ettertid, gitt.

 

Jeg syntes og det gjør nok de fleste at man bør risikere liv til politimenn i slike sitvasjoner.

Det er hva de blir betalt for.

Nei, det er det ikke. Tvert imot skal politiet unngå å leke Rambo. En død politimann er en ubrukelig politimann. At politiet skal gå inn i risikable situasjoner betyr ikke at de skal gå inn for å risikere livet. De skal takle risikable situasjoner på en slik måte at de ikke risikerer å bli drept.

Lenke til kommentar

Jo, de skal om nødvendig risikere livet. Punktum finale.

 

Om de ikke gjør det så er de faktisk fullstendig unyttige og det vil være bedre å ha et samfunn hvor alle er bevæpnet.. Når det er slik at staten har monopol på vold så får de værsegod ta støyten også.

 

En politimann ofret for å spare livet til 10 ungdommer er en lav pris i blod.

Lenke til kommentar
Jo, de skal om nødvendig risikere livet. Punktum finale.

Nei, man kan ikke kreve at de skal risikere livet, punktum finale.

 

Du tar så forferdelig feil og har så vondt for å innrømme det.

 

Politiets mye omtalte «skyting pågår»-instruks fra 2009 innebærer at den første patruljen som ankommer et åsted skal rykke inn og forsøke å stanse en gjerningsmann, selv om det betyr fare for deres eget liv.

 

http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/vil-vurdere-akutthjelp-foer-aasted-er-sikret-3566000.html

 

Hold deg til fakta ikke seloppnevnte påstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at slike meninger blir gitt utrykk for er at individene som fronter dem selv ikke har noe instinkt for selvofring og at deres meningsløse materialistiske eksistens ikke tillater dem å se nødvendigheten av et slikt offer.

 

Jeg tror at de som ikke klarer å se for seg at noen risikerer livet for andre ihvertfall ikke har opplevd at noen de brydde seg om var i fare.

Ikke uvanlig at personer tar betydelige sjanser for å redde andre uten tanke på seg selv. Spesielt hvis det gjeller familie og barn.

Det er ofte redningsmannen som sittter igjen og tenker på om han kunne ha gjort mer.

Slik er det helt sikkert for flere etter Utøya også.

Endret av Glavalavala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå skal straks Sjefen for Delta innrømme at Helikopter ville hjulpet på utøya på TV2 Nyhetene....

Enten kommer du med konkrete kilder, eller så lar du være å spamme tror jeg vi sier.

Først må lære deg å lese. Kilden er TV2-Nyhetene 5.september kl 21.00. Så kan du heller klage etterpå !!

Jeg leser det du skriver, nemlig en særdeles vag påstand uten kildehenvisning. Og "nå skal"? Hva i all verden er det det skal bety?

 

Og du må nok komme med en kilde man kan verifisere nå i ettertid, gitt.

 

 

 

Oki, jeg skal prøve å gå deg det med teskje; Da det ble skrevet under TV2-Nyhetene 5.september kl 21.04, skulle sjefen for Delta inrømme dette. Selvfølgelig vet jeg at du vil kverrulere videre....

Lenke til kommentar

Jeg synes forøvrig at offerviljen Delta utviste var svært, svært bra. De gutta hadde sikkert svømt ut til Utøya om det så var nødvendig...

 

Uansett er det for tidlig å stille spørsmålstegn ved valgene som ble gjort av Buskerud PD før Delta kom til stedet. Det er ingen her som vet noe om hvorfor de forskjellige valgene ble tatt. Ei heller er det ingen her på forumet som er bedre egnet til å vurdere hva som er best og hva som ikke er det enn politiet selv.

Lenke til kommentar

Jo, de skal om nødvendig risikere livet. Punktum finale.

 

Om de ikke gjør det så er de faktisk fullstendig unyttige og det vil være bedre å ha et samfunn hvor alle er bevæpnet.. Når det er slik at staten har monopol på vold så får de værsegod ta støyten også.

 

En politimann ofret for å spare livet til 10 ungdommer er en lav pris i blod.

 

Det er forskjel på å risikere livet og å ofre seg selv. Politiet skal gjøre det de kan uten å sette eget liv i betydelig fare.

 

Dette var et scenario for Delta, og Delta gjorde alt de kunne med de midlene de hadde til rådighet.

Lenke til kommentar
Jo, de skal om nødvendig risikere livet. Punktum finale.

Nei, man kan ikke kreve at de skal risikere livet, punktum finale.

Du tar så forferdelig feil og har så vondt for å innrømme det.

 

Politiets mye omtalte «skyting pågår»-instruks fra 2009 innebærer at den første patruljen som ankommer et åsted skal rykke inn og forsøke å stanse en gjerningsmann, selv om det betyr fare for deres eget liv.

 

http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/vil-vurdere-akutthjelp-foer-aasted-er-sikret-3566000.html

 

Hold deg til fakta ikke seloppnevnte påstander.

Skyting pågår går ikke ut på å hodeløst kaste seg inn i en situasjon og håpe på det beste. Medias påstander om skyting pågår er på ingen måte troverdig, og du må nesten vise nøyaktig hvor det står i denne instruksen at politiet bevisst skal satse livet.

 

Media har nemlig gjentatte ganger løyet om denne saken i sin blodtørst etter å henge ut offentlige tjenestepersoner, akkurat som i Erik Schjenken-saken.

 

Nå skal straks Sjefen for Delta innrømme at Helikopter ville hjulpet på utøya på TV2 Nyhetene....

Enten kommer du med konkrete kilder, eller så lar du være å spamme tror jeg vi sier.

Først må lære deg å lese. Kilden er TV2-Nyhetene 5.september kl 21.00. Så kan du heller klage etterpå !!

Jeg leser det du skriver, nemlig en særdeles vag påstand uten kildehenvisning. Og "nå skal"? Hva i all verden er det det skal bety?

 

Og du må nok komme med en kilde man kan verifisere nå i ettertid, gitt.

 

 

 

Oki, jeg skal prøve å gå deg det med teskje; Da det ble skrevet under TV2-Nyhetene 5.september kl 21.04, skulle sjefen for Delta inrømme dette. Selvfølgelig vet jeg at du vil kverrulere videre....

TV2 skrev at han skulle? Men han gjorde det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jo, de skal om nødvendig risikere livet. Punktum finale.

Nei, man kan ikke kreve at de skal risikere livet, punktum finale.

Du tar så forferdelig feil og har så vondt for å innrømme det.

 

Politiets mye omtalte «skyting pågår»-instruks fra 2009 innebærer at den første patruljen som ankommer et åsted skal rykke inn og forsøke å stanse en gjerningsmann, selv om det betyr fare for deres eget liv.

 

http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/vil-vurdere-akutthjelp-foer-aasted-er-sikret-3566000.html

 

Hold deg til fakta ikke seloppnevnte påstander.

 

 

Skyting pågår går ikke ut på å hodeløst kaste seg inn i en situasjon og håpe på det beste. Medias påstander om skyting pågår er på ingen måte troverdig, og du må nesten vise nøyaktig hvor det står i denne instruksen at politiet bevisst skal satse livet.

 

Media har nemlig gjentatte ganger løyet om denne saken i sin blodtørst etter å henge ut offentlige tjenestepersoner, akkurat som i Erik Schjenken-saken.

 

 

Du kan jo lese hva politiet selv sier. Her : Politiets Fellesforbund

 

Der kan du også søke så bare å lete i vei hvis du er i tvil.

 

Instrukesen kom etter skolemasakeren i Finland 2009.

Det har vært mye diskusjon i politiet vedr. denne instruksen , manglende trening og risikotillegg osv. så er ikke ukjent at denne instruksen/treningen er upopulær og kansje skremmende for de fleste politifolk. Kansje også feil.

Men instruksen sier at de skal satse livet i slike sitvasjoner.

Ingen i politiet som benekter denne instruksen så hvorfor skal du?

 

At du ikke liker en slik instruks er en annen sak.

Personlig mener jeg det er å forlange for mye av vanlige politifolk jeg også.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Psst! Det der er en ren kopi av en artikkel fra Bergens Tidende.

 

Du må fortsatt vise hvor dette står i selve instruksen. Medias tabloide vrøvl holder ikke vann.

 

 

Psst! Det er Kjetil Rekdal, leder av Politiets Fellesforbund Hordaland som blir intervjuet.

Burde han ikke benekte dette i en slik artikkel hvis ikke instruksen var slik?

 

Og Psst! tror ikke politiet legger den ut på nett da den vil avsløre en del av taktikken.

 

Du kan nok ikke benekte denne instruksen bare fordi du ikke kan få den i sin ordrette forstand.

Jeg har ikke denne instruksen liggende og den ligger nok sikkert ikke ute. Er du i tvil om den eksisterer så kan sende en mail til [email protected] å spørre der.

Eller ringe Audun Buseth på tlf. 902 83 440

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...