Gå til innhold

Bruk av helikopter på Utøya


Anbefalte innlegg

Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var. Med flere gjerningsmenn ville det vært selvmord å ta seg over.

 

Hva som faktisk viste seg å være tilfelle i etterpåklokskapens lys endrer ikke det faktum at det kunne være flere gjerningsmenn, og i det tilfelle ville det vært selvmord å ta seg over.

 

Nå viser det seg jo faktisk at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over, og dermed faller enda mer av den løgnaktige nedrakkingen på politiet i fisk.

 

Du gir ikke opp enda xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var. Med flere gjerningsmenn ville det vært selvmord å ta seg over.

 

Hva som faktisk viste seg å være tilfelle i etterpåklokskapens lys endrer ikke det faktum at det kunne være flere gjerningsmenn, og i det tilfelle ville det vært selvmord å ta seg over.

 

Nå viser det seg jo faktisk at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over, og dermed faller enda mer av den løgnaktige nedrakkingen på politiet i fisk.

 

Hvis du har ekstremt store konsentrasjonsvansker og problemer med å få klarhet i ting som du leser så er det en grei nok forklaring på hvorfor du fortsatt skriver det samme om igjen og om igjen uavhengig av hva du leser og evnt. hører. (unskyld hvis du er døv og blind)

Mange som røyker kannabisrelaterte tobakkprodukter får tilsvarende symtomer. Hvis så bør du slutte med det.

 

Igjen så er det du som sier selvmord, ikke noen som helst andre. Hvor har du det i fra?

Info. delen med ant. gjerningsmenn er beviselig lagt frem for pressen samt deg. Der kommer det klart frem at politiet som aksjonerte hadde info. om en gjerningsmann og det var det de selv også trodde.

Politiets egne observasjoner tilsa også at det kun var en.

 

De prøvde heller ikke å ta seg over! De har unskyldt seg med at de ikke fant en båt, noe som man må være blind (eller Pjassop) for å ikke gjøre der.

Det er vitner som bekrefter dette b.l.a. Marcel Gleffe.

Du kan få noen til å lese høyt for deg det som står her : ABC Nyheter

 

At du og enkelte andre ikke klarer å se klart i alle sitvasjoner er greit, men la oss andre som ikke fant på ting og historier den dagen å forholde oss til fakta.

 

Selvfølgelig må det være irriterende å oppdage at alle argumenter og påstander du og visse andre har brukt gjennomgående i trådene om Utøya faller i grus.

Men kansje du har lært at noen faktisk sitter med mer detaljert og riktig info og erfaring enn pressen og deg selv.

 

Dette er ikke skittkasting mot politiet og personer, men jeg påpeker mangel på trening og resurser og resultatet av det. Resultatet av for lite trening og utdatert matriell er et uvist høyere antall døde.

Hvor mye vi er villige til å bruke for å bedre politiets beredskapevne blir bestemt av politikerne .

Og de er ekstremt flinke til å love for så å lyve.

Et land som Norge med et så høyt avgift og skattepress burde ha råd til bedre eldreomsorg, sykehus og muligheten til å beskytte skattebetalerene med bedre politi.

Men i Norge er det alt for mange statlige og komunalt ansatte (offentlig sektor) som ikke gir avkastning eller ytelse. Hvorfor så mange nesten like mange som i privat sektor. Ikke rart pengene renner vekk.

Endret av Glavalavala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Igjen så er det du som sier selvmord, ikke noen som helst andre. Hvor har du det i fra?

Fra det faktum at flere personer som samarbeider i en planlagt aksjon står mye bedre rustet enn personer som må ta seg inn kjappest mulig uten muligheten til å planlegge og koordinere skikkelig.

 

Dette er grunnleggende kunnskap for folk som har et minimum av innsikt. Jeg skjønner jo at mange ikke har selv grunnleggende kunnskap om slike emner.

 

De prøvde heller ikke å ta seg over!

Det er altså feil. De prøvde, men fik ikke tak i båt.

Lenke til kommentar
Igjen så er det du som sier selvmord, ikke noen som helst andre. Hvor har du det i fra?

Fra det faktum at flere personer som samarbeider i en planlagt aksjon står mye bedre rustet enn personer som må ta seg inn kjappest mulig uten muligheten til å planlegge og koordinere skikkelig.

 

Dette er grunnleggende kunnskap for folk som har et minimum av innsikt. Jeg skjønner jo at mange ikke har selv grunnleggende kunnskap om slike emner.

 

De prøvde heller ikke å ta seg over!

Det er altså feil. De prøvde, men fik ikke tak i båt.

 

 

Er nok ikke slik du kan synse.

Her er det snakk om instruksen som ikke ble fulgt. Ikke hva du og jeg personlig ville ha gjort.

 

Instruksen ble ikke fulgt : http://www.nrk.no/video/dette_er_instruksen_politiet_valgte_a_ikke_folge_pa_utoya/DABD799B2C2ED287/emne/ut%C3%B8ya/

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7746085

Om du insinuerer at jeg ikke har innsikt så tar du nok styggelig feil.

Jeg vet faktisk hvordan det er å bli skutt etter og har også blitt truffet av skudd.

Å være i en sitvasjon der du er helt hjelpesløs og faktisk bare ren flaks gjør at man slapp levende i fra har jeg opplevd.

I jobbsammenheng har jeg i flere tilfeller blitt bekjent med forskjellige typer sprengstoff og eksplosive gasser også slik som ble brukt i Oslo, men også militært så vet litt om hvordan de forskjellige virker og hvordan det er når de går av.

Vedr. de uttalelser om våpentyper så er jeg eier av samme cal. som ble brukt og har også prøvd og hørt flere ganger det man kaller tyngre automatvåpen. Har flere våpen selv og har drevet med forskjellige former for skyting i 25 år.

Du vil etter noen år på skytebanen "lett" høre forskjell på typer våpen.

Hagle er helt forskjellig fra en rifle f.eks. Og høyhastighets finkalibret rifle som ble brukt av cal. 223 har en svært særegen smell.

I og med at jeg er lokalkjent i regionen dette hendte og selv har båten min like ved så mener jeg at jeg kan uttale meg om slike ting å faktisk kan bekrfte at man må være blind hvis man ikke finner en båt i nærheten av den kaia.

 

Å påstå at man ikke fant en båt der er jo patetisk :

Politi_Utvika_MP5_900790i.jpg

Hva er det som er i bildet på høyre side litt oppe ???

Hvem er det som ikke forteller sannheten?

 

Det er det som jeg finner litt dumt ved dette og det har jeg sagt hele tiden.

Hvorfor lyve. Sannheten kommer frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at ambulansepersonellet fikk ordre om å trekke seg unna må "dette" ha foregått etter situasjonen, og/eller på et annet sted enn politifolkene befant seg.

 

Hei . forresten. er vel bare vi to igjen på tråden. :-)

 

 

 

* 17.33: Første ambulanse på plass ved Sundvollen der de stoppes av politiet i påvente av at kaia ved Utøya blir formelt klarert av politiet.

 

* 17.45 - 50: Første politipatrulje ankommer området. Må vente på egnet båt.

 

* Ca. 17.57: Den første ambulansen fremme ved kaia i Utøya.

 

* 18.25: Beredskapstroppen går i land på Utøya.

 

* 18.27: Anders Behring Breivik pågripes på sørspissen av øya.

 

Ambulansen kom vel ganske tidlig til stedet. Egentlig uvesentlig.

Skadede ble tatt hånd om på kaia før ABB ble pågrepet.

 

I etterkant av Utøya og hva som skjedde så er jeg helt enig med deg at politiet gjorde det de kunne etter de forutsetningne som var til stede den dagen.

Et utrolig senario som overveldet alle.

Faktum er at norskt politi ikke er beregnet til å håndtere slike sitvasjoner.

 

Men det jeg syntes er feil er uttalelser i fra ledelse i politiet som prøver å dekke over uungålige "feil" ved å komme med feil opplysninger.

 

Vedr. Instruksen som har blitt diskutert flere ganger, som jeg ja ikke kan legge frem som bevis. Kun sitater i fra folk som skriver om den. Men essensen og enkelte deler av den er kommet frem. og det er ingen tvil om at den instruerer politiet til å konfrontere og distrahere en bevepnet gjerningsmann med livet som innsats i de sitvasjoner der masseskyting pågår. Den var laget for å ha en instruks i tilfellet en skolemasaker o.l. noe Utøya var veldig lik.

Denne instruksen ble ikke fulgt.

Og tro meg hvis du vil over til Utøya en sommerdag så er det ikke vanskelig å få tak i båt.

Det er bare ikke mulig å ikke finne en båt hvis det er det du vil.

 

Faktum er at politiet ikke trener regelmessig på slikt. Ikke innsatsstyrken heller.

Og det er det som er den eventuelle årsaken til at ting kunne ha vært gjort annerledes og kansje raskere ? Ingen som vet.

 

Men blir helt feil å ikke la de etterlatte, pårørende og andre som ble påvirket av dette utforske og granske om hva som kunne vært gjort annerledes.

At enkelte politibetjenter føler seg truffet eller uretferdig behandlet fordi det settes spørsmålstegn med hva de gjorde er leit og vanskelig for dem, og muligens urettferdig.

Men kritikken som er lagt frem går på systemet ikke person.

 

Men tenk deg selv som politibetjen på brygga også må du spørre om skyss. Og i den forvirringen som var der. Klart du ikke tar egne valg men venter på beskjed i fra ledelsen.

 

Vi får vente på rapporten å se hva de sier.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men det jeg syntes er feil er uttalelser i fra ledelse i politiet som prøver å dekke over uungålige "feil" ved å komme med feil opplysninger.

Det som er feil er at man tvinger politiet til å uttale seg før de har sikker informasjon, og så rakker man ned på dem når det viser seg at informasjonen de ble tvunget av et blodtørstig mediekorps til å komme med altfor tidlig kan ha vært feil.

 

Direkte patetisk.

 

Og når media "lekker" interne politirapporter som ikke engang er kvalitetssikret... Nei, de er avskyelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...