Gå til innhold

Hvordan lage Proxy server / VPN server


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er jo mye på sånne ukrypterte nettverk og offentlige nettverk.

jeg bruker jo å logge inn på div. sider, men dette kan jeg kun gjøre hvis jeg er på et sikret nettverk (hjemme, oftest)

Jeg ønsker derfor å lage en Proxy server som kjører hjemme.

Hvordan kan jeg lage en sånn server?

Takk På Forhånd :new_woot:

 

Hvordan kan jeg sette opp openVPN?

Endret av Bendik1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er jo mye på sånne ukrypterte nettverk og offentlige nettverk.

jeg bruker jo å logge inn på div. sider, men dette kan jeg kun gjøre hvis jeg er på et sikret nettverk (hjemme, oftest)

Jeg ønsker derfor å lage en Proxy server som kjører hjemme.

Hvordan kan jeg lage en sånn server?

Takk På Forhånd :new_woot:

 

 

................

Jeg hater når folk gjør dette mot meg men: http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+set+up+a+proxy&page=&utm_source=opensearch

 

Som så mye annet renner drit nedover ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

En proxy vil ikke gi deg sikker tilgang, eneste du oppnår er at du vil logge deg på via IP adressen til serveren.

Hvis det er en sikker tilkobling du ønsker, er det derimot en VPN server du ønsker. Ta en titt på OpenVPN.

Jeg kjører selv en OpenVPN server, oppå en Ubuntu installasjon. Det fungerer supert, og jeg har en sikker internettilkobling fra en hvilken som helst tilgang.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Jeg ønsker derfor å lage en Proxy server som kjører hjemme.

Hvordan kan jeg lage en sånn server?

Du skriver ikke hva slags OS du bruker, men det er vel ikke usannsynlig at det er Windows ...

 

Da kan jeg fortelle deg at kombinasjonen av Hamachi og Privoxy fungerer helt greit.

 

Hamachi kjører på både server og den mobile PC'en du har med deg rundt omkring. (Kaller det laptop fra nå av.)

Det oppretter et "virtuelt, kryptert lokalnettverk" - du kan ha opptil 10 maskiner med i et slikt nettverk med gratisversjonen av Hamachi - slik at maskinene kan "se" hverandre, som om de var koblet opp i et vanlig lokalt nettverk.

 

Privoxy kjører på server-PC'en. På laptop'en setter du at browseren skal bruke proxy, og oppgir Hamachi-adressen til serveren som proxy-adresse. Når du nå bruker browseren vil all kommunikasjon gå via Hamachi-nettverket til serveren, gjennom Privoxy, og ut på Internet fra din hjemlige IP-adresse, som om du hadde sittet hjemme og surfet.

 

Selv om du sitter et sted med et pip åpent trådløst nettverk, vil bruken av Hamachi gjøre at all trafikk til/fra din browser går gjennom en kryptert "tunnel" til din server hjemme. Derfra og ut på Internet blir det som om du sitter hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...