Gå til innhold

Må man virkelig RINGE Microsoft for å bli kvitt Xbox Live Gold?


Nedward

Anbefalte innlegg

Så lenge man har kortinformasjonen på det kortet som faktisk betaler for tjenesten så burde det være nok. Det at Microsoft skal ha svar på hemmelig spørsmål etc. er bare trenering og totalt unødvendig.

 

Hvis noen har tilgang til kortinformasjonen din er problemet med kansellert xbox live gold konto ditt minste problem...

Det virket faktisk som om han jeg snakket med måtte skrive inn alle disse tingene for at han i det hele tatt skulle få tilgang til kontoen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bruker nok et gammelt system. Men jeg er enig. Det er for dumt. Men, utifra xboxlive.com så kan man slette kortet sitt fra siden. Men når du prøver og slette det kommer det opp en feil... Så kansje de jobber med et nytt system eller noe..

 

Men som det er idag. Er jeg enig. Totalt høl i hue. Men igjen, hvorfor slette kontoen sin? Du vil vel spille med andre ;)

Lenke til kommentar

Dem hadde en funksjon før hvor du kunne si opp XLive ab via profilen på xbox.com men det ble vel for lett for folk å si opp så dem har gjort det slik det er nå da statistikken tilsier at en stor % ikke orker eller vil ringe. At noen er villige til å betale for å laste ned demoer eller spille online i 2011 er helt på tryne spør du meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dem hadde en funksjon før hvor du kunne si opp XLive ab via profilen på xbox.com men det ble vel for lett for folk å si opp så dem har gjort det slik det er nå da statistikken tilsier at en stor % ikke orker eller vil ringe. At noen er villige til å betale for å laste ned demoer eller spille online i 2011 er helt på tryne spør du meg...

Bingo!

Lenke til kommentar

Ja, får vel ringe å avbestille snart jeg og.

 

Før gikk det an å avbestille via nettsia, noe jeg gjorde. Så kjøpte jeg fra utlandet og alt var fint. Når jeg derimot slo til på halv-pris-tilbud via xboxen så gikk autofornyinga på igjen. Og da takka jeg ikke ja til no EULA... Menmen, de har tjent sikkert 500 spenn på at jeg ikke har giddi å ringt inn.

Lenke til kommentar

At noen er villige til å betale for å laste ned demoer

Bullshit. Det er helt gratis å laste ned demoer fra XBL.

 

eller spille online i 2011 er helt på tryne spør du meg...

Folk betaler ikke bare for en funksjon. De betaler for å få tilgang til XBL Gold.

 

Til trådstarteren: Du er nok nødt til å ringe Microsoft. Det er rett og slett idiotisk av MS, men de har desverre alt på det tørre. Jeg skulle ønske at en eller annen forbrukerorganisasjon la litt press på selskapet.

Lenke til kommentar

At noen er villige til å betale for å laste ned demoer eller spille online i 2011 er helt på tryne spør du meg...

Hvis man sammenligner f.eks. Playstation sitt system og Xbox live så kan vel ingen være i tvil om at Xbox live koster betydelige mengder med penger å drive og tilrettelegge. Det er det suverent beste systemet for å kommunisere/spille online idag uansett plattform.

 

At man tar seg litt betalt for dette synes jeg er helt problemfritt istedet for å tilby en langt dårligere tjeneste gratis.

Lenke til kommentar

At noen er villige til å betale for å laste ned demoer

Bullshit. Det er helt gratis å laste ned demoer fra XBL.

 

eller spille online i 2011 er helt på tryne spør du meg...

Folk betaler ikke bare for en funksjon. De betaler for å få tilgang til XBL Gold.

 

Til trådstarteren: Du er nok nødt til å ringe Microsoft. Det er rett og slett idiotisk av MS, men de har desverre alt på det tørre. Jeg skulle ønske at en eller annen forbrukerorganisasjon la litt press på selskapet.

 

Er gratis å laste ned gamle demoer ja, skal du laste ned fks Driver idag så får du ikke lov til dette. Vet ikke å lang tid det tar før det blir åpent for alle via XBL?

 

Dem betaler ikke for bare en funksjon sier du, det er jo sant da MS vil at du skal betale for ting som er gratis for alle andre på alle andre systemer. Vil gjerne høre hvilke funksjoner som er så mye bedre når en betaler isteden for gratis...

Lenke til kommentar

Er gratis å laste ned gamle demoer ja...

Det er vel som regel snakk om en ukes 'fordel' til Gold-medlemmer. Man er neppe særlig interessert i en demo i utgangspunktet hvis man definerer det som gammelt etter en uke - og de kommer uansett så godt som alltid før releasen av hovedspillet, så ikke-betalende Live-brukere får selvfølgelig også testet demoen før spillet kan kjøpes, noe som vel er hele poenget med en demo.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Er det ikkje ganske normalt å oppsigelse skjer via telefon, e-post eller brev på diverse abonnement i dag? Eg ser ikkje heilt det store problemet. Sa sjølv opp for nokre år tilbake, det tok kanskje eit par minuttar.

 

Det står sikkert noko i retningslinjene angåande når oppsigelsen trer i kraft. Blir det trekt etterpå må ein sjølvsagt kontakte Microsoft.

Hvis man kan bestille og betale digitalt, så er det da ingen grunnn for at man ikke skal kunne avbestille digitalt og....

 

Må si jeg var ikke klar over denne situasjonen før jeg lesten tråden, og må si det egentlig bekymrer meg litt. Er faktisk litt usikker på om jeg har satt opp til automatisk oppdatering selv, men om jeg har gjort det så tror jeg kanskje jeg skal revurdere det litt.

Hvis man sammenligner f.eks. Playstation sitt system og Xbox live så kan vel ingen være i tvil om at Xbox live koster betydelige mengder med penger å drive og tilrettelegge. Det er det suverent beste systemet for å kommunisere/spille online idag uansett plattform.

Har ikke lagt merke til noen som helst forskjell når det kommer til å spille på de to forskjellige platformene selv. Man har kanskje litt ekstra funksjonaliteter på XboX Live, men absolutt ikke nok til å rettferdigjøre prisen.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Er gratis å laste ned gamle demoer ja, skal du laste ned fks Driver idag så får du ikke lov til dette. Vet ikke å lang tid det tar før det blir åpent for alle via XBL?

1 uke.

 

Vil gjerne høre hvilke funksjoner som er så mye bedre når en betaler isteden for gratis...

F. eks Deal of the Week(i tillegg til tilbud som er tilgjengelig for alle), Party Chat, demoer for alle XBLA-spill, xbox.com integrasjon og automatisk synkronisering for achievements. Folk har selvsagt ulike syn på om Gold er verdt det eller ikke, men selv har jeg ikke noe problem med å betale 300kr i året for å kunne bruke XBL Gold. .

Lenke til kommentar

F. eks Deal of the Week(i tillegg til tilbud som er tilgjengelig for alle), Party Chat, demoer for alle XBLA-spill, xbox.com integrasjon og automatisk synkronisering for achievements. Folk har selvsagt ulike syn på om Gold er verdt det eller ikke, men selv har jeg ikke noe problem med å betale 300kr i året for å kunne bruke XBL Gold. .

 

Prisen for Xbox Live Gold synes jeg er helt grei og har forsåvidt ikke noe problem med å betale for dette. Problemet mitt går på at det er perioder i året jeg har mindre tid å spille enn andre perioder. Da hadde det vært greit å bare kunne stoppe abonnementet en måned eller to for deretter å aktivere igjen. At jeg skal måtte drive å ringe samt svare på en haug dustete spørsmål hver gang jeg ønsker å ta en pause er rett og slett ikke akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Prisen for Xbox Live Gold synes jeg er helt grei og har forsåvidt ikke noe problem med å betale for dette. Problemet mitt går på at det er perioder i året jeg har mindre tid å spille enn andre perioder. Da hadde det vært greit å bare kunne stoppe abonnementet en måned eller to for deretter å aktivere igjen. At jeg skal måtte drive å ringe samt svare på en haug dustete spørsmål hver gang jeg ønsker å ta en pause er rett og slett ikke akseptabelt.

 

Helt enig. At på til, når MS gir forbrukeren muligheten til å betale for en måned om gangen så blir det ihvertfall fra min side oppfattet som et tilbud for oss som bare vil teste ut Live eller spille litt online av og til. Det er betraktelig dyrere å betale månedsvis (ihvertfall 200kr mer i året) enn for et helt år så da er det naturlig at de som kjøper LIVE for en måned kun er ute etter å teste for en kort(ere) periode. Dermed er det dårlig kundebehandling fra MS å ha såpass tungvinte oppsigelseløsninger. I det hele tatt burde det være langt bedre løsninger for oss som bare spiller online i perioder. Ihvertfall en mulighet til å kjøpe LIVE for et engangsbeløp, uten og måtte abonnere.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...