Gå til innhold

Google-sjef støtter HTC mot Apple


Anbefalte innlegg

LOL, detter er så morro å lese om :) for hvis HTC taper kan google komme med at apple har tatt vaslings tingen oppe på toppen etter android(kanskje litt samsung og fler fordi de har d på lock screenen også... :) ) Jeg hater ikke apple men jeg synnes d er teit at de slutter med å komme med unike design iOS....

 

Såvidt jeg forstår, så kan ikke Google saksøke Apple for varslings systemet som Android bruker, da Android er åpen kode og dermed er fritt fram for alle å bruke.

Kanskje jeg tar feil, men jeg mener å ha lest om dette en plass, da IOS 5 fikk dette i sitt OS.

 

Men det er jo koselig at Apple faktisk ser nytte i det andre har laget, kanskje tar de patent på det også, for så å saksøke Google :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ICS-FD: Tviler sterkt på at Google var de første til å lage en liste med oversikt over ulike hendelser på en mobiltelefon, er faktisk rimelig sikker på at slikt var i bruk på opptil flere andre mobil-OS før Android kom ut - på Blackberry, Windows Mobile og Symbian - correct me if i'm wrong.

Dessuten, dette kom "sent, men godt" for iOS - Apple har med iOS 5 vist at de kan lage et bedre og mer elegant varslings-system enn Google, bl.a fordi Apples varslingssenter også har fine funksjoner på låseskjermbildet. ;)

 

Dessuten, det nytter lite å patentere ting dersom det åpenbart eksisterer "prior art", dvs. man kan ikke hevde patentrettigheter som rammer "oppfinnelser" som er publisert eller satt i produksjon før patentsøknaden ble sendt inn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prior_art

Endret av Newton
Lenke til kommentar

dere kan si hva dere vil om patentene, men at HTC / Google har kopiert apple over de patentene er alerede fastslåt.

Hehe... Nei, det er påstått. Det er ingen rettskraftig dom på dette. Og det kommer det mest sannsynlig aldri til å bli heller. Så du må nok pent finne deg i at Android kommer til å fortsette framgangen, også i USA...

Lenke til kommentar

dere kan si hva dere vil om patentene, men at HTC / Google har kopiert apple over de patentene er alerede fastslåt.

Og hvor har du dine fantastiske beviser på det?

 

Ettersom det jeg vet, så var absolutt alle utenom en person som var uenig i disse 2 patentene. Og grunnen til at den ene ville støtte disse 2 patentene, så fikk han det igjennom.

 

Så la oss nå se om en person kan klare å få igjennom dette når resten av retten som holder på med denne saken var uenig i patentene i starten.

Lenke til kommentar
Google var ikke en rival til Apple i 2006, da Eric Schmidt fik plass i Apple styre - på det tidspunktet hadde Google ikke flagget noen hensikter om å lansere et mobil-OS, og de hadde ikke flagget noen planer om å lansere Chrome OS.

Dette er ikke logisk. At Google ikke har sagt offentlig at de jobber på noe betyr ikke at de ikke jobber på det.

Lenke til kommentar

LOL, detter er så morro å lese om :) for hvis HTC taper kan google komme med at apple har tatt vaslings tingen oppe på toppen etter android(kanskje litt samsung og fler fordi de har d på lock screenen også... :) ) Jeg hater ikke apple men jeg synnes d er teit at de slutter med å komme med unike design iOS....

 

Såvidt jeg forstår, så kan ikke Google saksøke Apple for varslings systemet som Android bruker, da Android er åpen kode og dermed er fritt fram for alle å bruke.

Kanskje jeg tar feil, men jeg mener å ha lest om dette en plass, da IOS 5 fikk dette i sitt OS.

 

Men det er jo koselig at Apple faktisk ser nytte i det andre har laget, kanskje tar de patent på det også, for så å saksøke Google :tease:

Åpen kildekode har ikke noe med patenter å gjøre. At koden er åpent tilgjengelig betyr ikke at ingen kan fremme patentkrav.

Lenke til kommentar
Google var ikke en rival til Apple i 2006, da Eric Schmidt fik plass i Apple styre - på det tidspunktet hadde Google ikke flagget noen hensikter om å lansere et mobil-OS, og de hadde ikke flagget noen planer om å lansere Chrome OS.

Dette er ikke logisk. At Google ikke har sagt offentlig at de jobber på noe betyr ikke at de ikke jobber på det.

Greit nok, men se på konteksten og det jeg svarte på. Vi kan heller si det slik: fra Apples ståsted var Google ikke en rival i 2006 ut fra det de kjente til om Googles virksomhet. Men du impliserer at de i realiteten kan ha vært det sett fra Google ståsted, og at Schmidt lenge seilte under falskt flagg i Apples styre.

Lenke til kommentar
Google var ikke en rival til Apple i 2006, da Eric Schmidt fik plass i Apple styre - på det tidspunktet hadde Google ikke flagget noen hensikter om å lansere et mobil-OS, og de hadde ikke flagget noen planer om å lansere Chrome OS.

Dette er ikke logisk. At Google ikke har sagt offentlig at de jobber på noe betyr ikke at de ikke jobber på det.

Greit nok, men se på konteksten og det jeg svarte på. Vi kan heller si det slik: fra Apples ståsted var Google ikke en rival i 2006 ut fra det de kjente til om Googles virksomhet. Men du impliserer at de i realiteten kan ha vært det sett fra Google ståsted, og at Schmidt lenge seilte under falskt flagg i Apples styre.

Det er gjentatt flere ganger nå at Schmidt ikke deltok i styret de gangene iPhone ble diskutert. Hvorfor ignorerer du dette?

Lenke til kommentar

Schmidt er en slimål. Han sitter i Apple styret under hele perioden Apple utvikler iOS, for så å slutte rett etter hans selskap har kopiert Apple sin mobile platform.

 

Men... *facepalm*

 

Android er ikke funnet opp av Google eller Apple. Det er et eget selskap startet i 2003 for å utvikle et mobilt OS basert på linux-kjernen.

 

Som du kanskje legger merke til, velger iOS og Android 2 vidt forskjellige innfallsvinkler til hvordan et mobilt OS skal fungere. At begge er OS'er utviklet for mobile dingser, er dermed en fellesnevner. Er det ideen om å utvikle et mobilt OS Schmidt har slimålet seg til? Eller mener du at iOS og Android har "slående likheter"? I såfall, hvilke? Hva har Schmidt "stjålet" fra Apple?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

This American Life hadde nettopp et interessant program om software-patenter, og hvordan flere aktører mener dagens lovgivning og praksis er til hinder for innovasjon.

Den kan kanskje tjene som god bakgrunn for denne og lignende saker.

Selve podcasten finnes på programmets hjemmesider, men her er en artikkel basert på programmet:

 

When Patents Attak

Lenke til kommentar

This American Life hadde nettopp et interessant program om software-patenter, og hvordan flere aktører mener dagens lovgivning og praksis er til hinder for innovasjon.

Den kan kanskje tjene som god bakgrunn for denne og lignende saker.

Selve podcasten finnes på programmets hjemmesider, men her er en artikkel basert på programmet:

 

When Patents Attak

 

Det er nok helt sikkert til hinder i mange mange tilfeller. Men endringene må skje i loven. Å tro at alle verdens selskaper plutselig skal bli 100 % rettferdige og bestevenner er usannsynlig.

Lenke til kommentar

This American Life hadde nettopp et interessant program om software-patenter, og hvordan flere aktører mener dagens lovgivning og praksis er til hinder for innovasjon.

Den kan kanskje tjene som god bakgrunn for denne og lignende saker.

Selve podcasten finnes på programmets hjemmesider, men her er en artikkel basert på programmet:

 

When Patents Attak

 

Det er nok helt sikkert til hinder i mange mange tilfeller. Men endringene må skje i loven. Å tro at alle verdens selskaper plutselig skal bli 100 % rettferdige og bestevenner er usannsynlig.

 

Hvem er det som tror dette?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er nok helt sikkert til hinder i mange mange tilfeller. Men endringene må skje i loven. Å tro at alle verdens selskaper plutselig skal bli 100 % rettferdige og bestevenner er usannsynlig.

 

Ja, i følge nevnte artikkel og andre er det bl.a. patentlovgivningen og praksisen i USA som har gått av hengslene, bl.a. ved at det gis patenter på løsninger som er så generelle at det for andre selskaper er vanskelig å unngå å bryte disse.

Selvfølgelig tilpasser selskapene seg til lovgivningen og opererer innenfor rammen denne setter, men dersom det er slik at lovgivningen bidrar til å skape en praksis som hindrer innovasjon fremfor å oppmuntre til dette, så bør man kanskje vurdere å endre lovgivningen...

 

Og da er ikke poenget at patenter i seg selv er noe galt, men hvordan systemet forvaltes per i dag.

Endret av ThomasPM
Lenke til kommentar
Google var ikke en rival til Apple i 2006, da Eric Schmidt fik plass i Apple styre - på det tidspunktet hadde Google ikke flagget noen hensikter om å lansere et mobil-OS, og de hadde ikke flagget noen planer om å lansere Chrome OS.

Dette er ikke logisk. At Google ikke har sagt offentlig at de jobber på noe betyr ikke at de ikke jobber på det.

Greit nok, men se på konteksten og det jeg svarte på. Vi kan heller si det slik: fra Apples ståsted var Google ikke en rival i 2006 ut fra det de kjente til om Googles virksomhet. Men du impliserer at de i realiteten kan ha vært det sett fra Google ståsted, og at Schmidt lenge seilte under falskt flagg i Apples styre.

Det er gjentatt flere ganger nå at Schmidt ikke deltok i styret de gangene iPhone ble diskutert. Hvorfor ignorerer du dette?

Hvorfor ignorerer du det jeg har skrevet og dokumentert i tidligere innlegg tråden her, og at Schmidt selv har sagt at han etter nesten 2 år i Apples styre (dette var i 2008) kun hadde forlatt Apples styremøter 1 eller 2 ganger? Det er da uunngåelig at han må ha deltatt i flere møter der iPhone har vært tema.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1360529&view=findpost&p=18051919

Lenke til kommentar

Schmidt er en slimål. Han sitter i Apple styret under hele perioden Apple utvikler iOS, for så å slutte rett etter hans selskap har kopiert Apple sin mobile platform.

 

Men... *facepalm*

 

Android er ikke funnet opp av Google eller Apple. Det er et eget selskap startet i 2003 for å utvikle et mobilt OS basert på linux-kjernen.

 

Som du kanskje legger merke til, velger iOS og Android 2 vidt forskjellige innfallsvinkler til hvordan et mobilt OS skal fungere. At begge er OS'er utviklet for mobile dingser, er dermed en fellesnevner. Er det ideen om å utvikle et mobilt OS Schmidt har slimålet seg til? Eller mener du at iOS og Android har "slående likheter"? I såfall, hvilke? Hva har Schmidt "stjålet" fra Apple?

Android og iOS har mange slående likheter, og det mest åpenbare er selvsagt selve det grafiske brukergrensesnittet og bruken av multi-touch.

 

Derimot var det ikke mye som minnet om iPhone eller senere Android-telefoner i disse prototypene fra 2007 - som heller ser ut til å være inspirert av Blackberry - så kan man jo spørre seg om hvor ideene til de fundamentale endringene kom fra:

androidlive_1.jpg

google_android-IMG_5767.jpg

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ignorerer du det jeg har skrevet og dokumentert i tidligere innlegg tråden her, og at Schmidt selv har sagt at han etter nesten 2 år i Apples styre (dette var i 2008) kun hadde forlatt Apples styremøter 1 eller 2 ganger? Det er da uunngåelig at han må ha deltatt i flere møter der iPhone har vært tema.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1360529&view=findpost&p=18051919

 

Hvorfor skulle det være Schmidt sin feil hvis Apple var så tilbakestående at de lot konkurrenten sitte i styret? Nei, Apple hadde en baktanke med dette, og håpet vel på en fusjon mellom Google og Apple. Men heldig, heldig, heldig vis, ble det ikke slik. Og heldigvis så Andr atoid dagens lys, slik vi forbrukerne fikk et OS som vi selv er herre over. Ikke omvendt...

Og det har ikke slått deg at lekkasjen kunne ha gått andre veien? Det er vel helt umulig i din verden...?

Lenke til kommentar

Hvorfor ignorerer du det jeg har skrevet og dokumentert i tidligere innlegg tråden her, og at Schmidt selv har sagt at han etter nesten 2 år i Apples styre (dette var i 2008) kun hadde forlatt Apples styremøter 1 eller 2 ganger? Det er da uunngåelig at han må ha deltatt i flere møter der iPhone har vært tema.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1360529&view=findpost&p=18051919

 

Det er jo ihvertfall noe som i liten grad underbygger at Apple ble lurt, eller at oogle holdt sine investeringer innen mobil særlig hemmelig. De visste jo at det var noe, iogmed at han ikke var på styremøter der det ble avgjort at det kunne være en interessekonflikt. Hvorfor skulle da denne potensielle interessekonflikten være noe apple ikke visste om?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...