Gå til innhold

Noen som har vært i Sør-Afrika? Info om reisen?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg er ny på dette forumet, så beklager vist jeg legger innlegget på feil tråd eller noe.. :)

 

Jeg lurer på om det er noen her som har vært i Sør-Afrika før?

 

Kan dere fortelle meg litt om reisen ? hvordan var oppholdet, hvor lang tid tar flyet osv :)

Jeg og venner av meg har planer om å reise ned der i November, mest sannsynlig til Cape Town :)

 

Er det så farlig å reise ned der som alle skal ha det til ?

 

 

Takk for alle svar! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har vært i Sør-Afrika i sommer. I byen Durban som ligger på østkysten. Var der i 17 dager. Det var en spennende opplevelse å besøke Sør-Afrika, så det kan anbefales selv om det er ganske høyt kriminalitet der nede. Man må bare ta forholdsregler, så skal det nok gå greit. Gå aldri alene og helst ikke etter når det er blitt mørkt. Så lenge man går samlet, og tar taxi mesteparten av dagen, så går det fint. Selv om man kan bli lei av å føle seg innestengt, så var det verdt flybilletten synes jeg :)

 

Cape Town har jeg ikke vært i, men jeg kjenner noen som bor der. De sier at Cape Town er det beste reisemålet i Sør-Afrika med masse spennende tilbud, mye å se osv osv. Så jeg tror at Cape Town er det beste valget dere kan ta :)

 

Jeg reiste med South African Airways via Frankfurt og Johannesburg før jeg kom til Durban. Det tok ca 10 timer å fly fra Frankfurt til Johannesburg. Ikke vanskelig å komme seg gjennom passkontrollen. Det finnes direktefly fra Europa til Cape Town, og vil sannsynlig ta mellom 10-11 timer å reise ned.

 

Det var vinter i Sør-Afrika når jeg var der, men heldigvis lå Durban ved Indiahavet som betød at det var varmt der året rundt. I Cape Town møtes Indiahavet og Atlanterhavet.

 

Kommer ikke på noe mer jeg skulle ha skrevet her :)

Lenke til kommentar

Bodde et halvt år i Cape Town og har bare positivt å si om byen og landet. Godt klima, god vin, safari - og levekostnadene er lave. Flyreisen er laaaaang, men det er det eneste problemet med reisen også :)

 

Kriminaliteten er høy, men det er ingen grunn til å føle seg paranoid (ved typiske turistområder er sikkerheten veldig god). "Down town" kan tilsynelatende føles utrygt for en nordann selv på dagtid, men det er på natta man har reell grunn til å være forsiktig.

Endret av BedreReise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...