Gå til innhold

tap av gaming lysten


Anbefalte innlegg

hei. jeg har lenget gamet i mitt liv og nå var jeg akkurat ferdig med portal 2 campainen :D men jeg begynner og bli lei gaming på en måte. prøver med litt mer competive gaming av css og quake live og det er moro, men ikke så lenge om gangen :( Bare en 1 time eller 2 gangen hver dag.

tror jeg mister gaming lysten min eller så er bare spillene blitt crap.

noen som har opplevd det samme som vet hvordan jeg får gaming lysten tilbake?

mye av tiden min går egentlig bare usæriøse timer foran facebook prøver og slutte tror det stjeler lysten til og game men klarer det ikke :S noen tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for rådene de har garanter hjelpet meg. tror jeg egentlig begynner bare og bli mere mentalt voksen selv om jeg egentlig ikke vil det, men det får jeg bare akseptere.

men gaming skal jo fortsatt være der for meg det er liksom en del av meg og min barndom.

men før jeg fikk den nye pcen :D så hadde jeg hjernen min fokusert på skating, og ikke hundre prosent på gaming. og dette tror jeg gjorde att jeg likte mer gaming for da ble det noe spessielt om dagen og når det regnet så var smilet høyt som sky, fordi da kunne jeg bare være inne helt alene og runne en eller annet spill.

men tror kansje fra i morgo så skal jeg begynne med noe helt nytt av hobbyer for og kansje gjenskape den gleden :D tror jeg skal teste ut og drive men sykling på heia :D

 

tror dette er er noe bra og kansje endrende i livet mitt.

 

joakim p.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det merkes også på denne kanten, jeg har ikke rørt et spill på flere dager, ellers spiller jeg lite, det vil si 2-3 timer en dag. Men jeg tror det er sikkert fordi jeg er lei av denne generasjonen, det er ingen ting "nytt", bare en evig syklus av samme skjiten som kommer ut igjen uten noe innovativ innhold. Et godt eksempel er Call of Duty.

 

Jeg er (var) en hardcore gamer som har spilt flere tusen timer iløpet av disse årene. Jeg har blant annet spilt 2500 Halo 3 matcher, 350 Custom games. På Fallout 3, 120 timer, Fallout NV også 120 timer, hundrevis av Age of Empire matcher både på toeren og treeren. Jeg har 46 Xbox 360 spill, ca. 30 Playstation 2 spill, 5 Playstation spill, og ca. 10-20 PC spill.

Lenke til kommentar

Det merkes også på denne kanten, jeg har ikke rørt et spill på flere dager, ellers spiller jeg lite, det vil si 2-3 timer en dag. Men jeg tror det er sikkert fordi jeg er lei av denne generasjonen, det er ingen ting "nytt", bare en evig syklus av samme skjiten som kommer ut igjen uten noe innovativ innhold. Et godt eksempel er Call of Duty.

 

Jeg er (var) en hardcore gamer som har spilt flere tusen timer iløpet av disse årene. Jeg har blant annet spilt 2500 Halo 3 matcher, 350 Custom games. På Fallout 3, 120 timer, Fallout NV også 120 timer, hundrevis av Age of Empire matcher både på toeren og treeren. Jeg har 46 Xbox 360 spill, ca. 30 Playstation 2 spill, 5 Playstation spill, og ca. 10-20 PC spill.

 

prøv og skaff deg en hobby du og noe du har hatt lyst til og prøve! min teori i allefall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det merkes også på denne kanten, jeg har ikke rørt et spill på flere dager, ellers spiller jeg lite, det vil si 2-3 timer en dag. Men jeg tror det er sikkert fordi jeg er lei av denne generasjonen, det er ingen ting "nytt", bare en evig syklus av samme skjiten som kommer ut igjen uten noe innovativ innhold. Et godt eksempel er Call of Duty.

 

Jeg er (var) en hardcore gamer som har spilt flere tusen timer iløpet av disse årene. Jeg har blant annet spilt 2500 Halo 3 matcher, 350 Custom games. På Fallout 3, 120 timer, Fallout NV også 120 timer, hundrevis av Age of Empire matcher både på toeren og treeren. Jeg har 46 Xbox 360 spill, ca. 30 Playstation 2 spill, 5 Playstation spill, og ca. 10-20 PC spill.

 

prøv og skaff deg en hobby du og noe du har hatt lyst til og prøve! min teori i allefall

 

Har drevet med litt av hvert, skyting, klatring, fotball, taekwondo, turn, men jeg detter alltid ut etter hvert, fordi jeg er ikke et sportmenneske.

Lenke til kommentar

ja men da må du finne noe du liker jeg er heller ikke noe sports menneske direkte mere blandin av en lat konkuranse menneske men du prøv skating egentlig krever ikke så mye krefter og er mere kos en noe stress ;D men hobbyer betyr ikke dermed sagt sport hva med moddell fly?

Lenke til kommentar

Det er heilt normalt når du blir eldre.

 

Det er faen meg skremmende.

Merker det sjølv!

Men alikavel må ein ha ein bra gaming pc stående klar tilfelle rottefelle man skulle få lysten tilbake.

Vis du har noken venner som liker å spele online så er jo det eit stort pluss... Har slått ihjel mange timer på det...

Må da seffølgelig ha god mic og headset, og skypie (ja skype) i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at du har blitt voksen. Det er mer at du har gått lei gaming for en stund. Du har bare gamet for mye på en gang tydeligvis. Da blir det ikke gøy lenger.

 

Jeg er selv 22 år og har to brødre på 31 og 38. Vi alle gamer ennå, men ikke ofte da, i og med at det blir kjedelig om en gamer for ofte. Mange sier at det er tegn til at du blir voksen. Kanskje det, men jeg tviler. For ikke alle er så interessert i gaming som vi gamere er. Om du skjønner. :p

 

Jeg også er lei gaming i perioder. Så da finner jeg på noe annet. Sykler mer, er mer med venner eller annet. Det lønner seg slik.

 

Om du blir lei gaming etter dette, ja da har du bare fått nok av gaming. Eller så har du gamet litt vel mye, men det er jo ikke ved meg å bedømme.

 

EDIT:

Skal du ha et tips, så balanser det til en halvtime-time om dagen.

For meg etter hvert som jeg har blitt eldre, så er det nok.

Men det kommer jo an på hva jeg spiller. Og er det helg (eller ferie), så slår jeg gjerne ihjel 2-3 timer på gaming.

Endret av Grønås
  • Liker 3
Lenke til kommentar

takk for rådene de har garanter hjelpet meg. tror jeg egentlig begynner bare og bli mere mentalt voksen selv om jeg egentlig ikke vil det, men det får jeg bare akseptere.

men gaming skal jo fortsatt være der for meg det er liksom en del av meg og min barndom.

 

Jeg nærmer meg 30 og er fremdeles svært glad i å spille. Men hva jeg spiller har endret seg helt. Nå avskyr jeg "hjernedød action" som f.eks. CS, MW2, Black Ops og alt den søpla der. Jeg vil ha historier og kunst, slik man ønsker når man leser bøker, ser kunst, betrakter fotografier og ser filmer med plot som stikker dypere enn "Stallone must kill the bad man, while looking cool".

 

Og som du sier, så hjelper det med flere hobbier. Min gaming går i dalbaner, det samme gjør mine andre hobbyer. Heldigvis er både jakt, fiske, ski og turgåing bestemt av sesongene, så jeg får avbrudd fra dem alle tvungent. Når det kommer til spill så har min nye, kresne smak ført til at det ikke er så mange spill jeg interesserer meg for, og jeg spiller de heller ikke så lenge (200+ timer med MW2 f.eks., skjer ikke) så da får jeg tvungne pauser i spillingen også.

 

Kanskje du også har havnet der, jeg vet ikke, men det kunne nesten virke litt slik siden du skriver at du har blitt litt mer moden. Da skjønner jeg at du sikler på andre opplevelser enn FPS opplevelsene som er myntet på 13-18 år uten livserfaring eller kritisk blikk til hva de blir fortalt\vist i historien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...