Gå til innhold

Sony gjenoppliver «Virtual Reality» (PS3)


Anbefalte innlegg

Dette er mykje meir interessant enn den småtrasige "3D"-gimmicken som ein får prakka på seg overalt i dag, ja. Eg har ikkje so mykje til overs for at skjermen skal prøve å tvinge hjerna mi til å tru at der flyg diverse greier rett mot trynet mitt. Det er først og fremst plagsomt. Å kunne stå inne i eit rom saman med karakterane, derimot, ser eg at kan gi eit rèellt løft for innlevinga.

 

Eg ønsker Sony lykke til med dette.

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres forsåvidt kult ut, men jeg tror aldri slike konsepter kommer til bli annet enn i beste fall et alternativ i enkelte spill. Det enkle er ofte det beste, og vanlig håndkontroll, touchskjermer og enkle former for bevegelighetskontroll tror jeg fortsatt er en sikker vinner. "VR" teknologi som dette tror jeg blir for tungt og slitsomt for folk flest til å bli utbredt. Det er ihvertfall utrolig viktig at utstyret blir smidig og lett å ha med og gjøre, og ikke fører til svimmelhet o.l.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan dette vil fungere for oss som av forskjellige grunner ikke kan nyte 3D.

På hvilken måte kan du ikke nyte 3D?

 

Konseptbildet som er brukt her ser forøvrig ut som noe som ville ha vært lite og sexy nok for folk flest til å ville bruke det.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan dette vil fungere for oss som av forskjellige grunner ikke kan nyte 3D.

På hvilken måte kan du ikke nyte 3D?

 

Konseptbildet som er brukt her ser forøvrig ut som noe som ville ha vært lite og sexy nok for folk flest til å ville bruke det.

 

Selv sliter jeg med "lazy eye" som gjør at jeg hovedsaklig ser med venstre øye. No 3D for me.

Så vidt som jeg vet er det rundt 10% av befolkningen som ikke kan se 3d av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan dette vil fungere for oss som av forskjellige grunner ikke kan nyte 3D.

 

Har jeg forstått teknologien i denne hjelmen riktig vil forskjellen ligge i at det er 2 fysiske skjermer som viser samme bildet men fra forskjellige vinkler (tilsvarende avstanden mellom øynene våre) en for hvert øye. Jeg vil da tro at det burde fungere for de som ikke klarer å se 3D (med 2 ellers fungerende øyne) da man ikke er avhengig av å bruke forskjellige bilder lagt oppå hverandre i samme bilde.

 

Men det er bare synsing fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...