Gå til innhold

[Video] To hunder, skremmende morsomt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å ødelegge moroa altså, men...

 

Ustabil gammel kjerring uten valpekvote og dårlig lederskap fra mennesket bak kamera. Dette er egentlig ikke noe å le av, men jeg ser poenget. Videre framover ville jeg prøvd å gjøre noe med dette, ikke fordi det finnes garantier for at slikt skaper ustabile og forvirra hunder, men fordi sjansen er til stede.

Gamlemor burde ikke ha problemer med at en (om jeg forstår riktig) 10 uker gammel valp klenger litt på henne - og valpen burde slippe å oppleve slikt uten at noen griper inn hverken overfor valpen eller gamlemor. De lærer mye av slikt, og gjerne ting du kanskje helst skulle vært foruten.

 

:ermm:

 

 

EDIT

 

Stor i kjeften som jeg er, så skulle det vel være på sin plass å forklare hva som burde vært gjort her og hvilke signaler som burde gis disse bikkjene.

Så snart gamlemor begynner med den knurringa bør du bort og ta valpen vekk fra henne og levere henne et solid "nei" eller hva du nå enn bruker av verbale uttrykk for å si fra at slikt får du enkelt og greit ikke gjøre.

Dette for å fortelle valpen at slik knurring og tannflekking er et faresignal og en grunn til å trekke seg unna - men også at DU ordner opp og tar deg av Balder, han skal ikke noensinne være nødt til å ordne opp i slikt selv (det overføres raskt til andre hunder).

Det skal heller ikke Bianca, hun bør stole såpass på deg at hun ikke tror du slipper bortpå henne valper eller dyr som er til noen som helst fare for henne, og gjør hun slikt som dette bør hun få høre at du ikke godtar det.

Slipp helle valpen bortpå, og la Bianca få høre det på en positiv måte når hun tolererer valpen og lærer seg at den ikke er noe å bry seg om.

Samtidig bør du også respektere den gamles behov for å kanskje få være for seg selv innimellom ;)

 

Godt lederskap gir trygge, tillitsfulle og sosiale hunder :)

Endret av jonlem
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...