Gå til innhold

– Neste Xbox får Avatar-grafikk (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk...

 

Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt?

Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme.

Uansett er det snakk om grafikk tilsvarende Avatar, ikke at NextBox kan gjøre akkurat det samme arbeidet i 30FPS real-time rendering.

Men likevel, yeah right. Kanskje de enkleste scenene fra Avatar.

Jeg tviler også på at dette er tilfellet ^^ Avatar ser forbanna bra ut.

Lenke til kommentar

Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk...

 

Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt?

Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme.

Uansett er det snakk om grafikk tilsvarende Avatar, ikke at NextBox kan gjøre akkurat det samme arbeidet i 30FPS real-time rendering.

Men likevel, yeah right. Kanskje de enkleste scenene fra Avatar.

Jeg tviler også på at dette er tilfellet ^^ Avatar ser forbanna bra ut.

 

Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt.

 

Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt.

 

Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag.

Jeg tror ray-tracing vil bli viktig innen real-time rendering de neste par åra.

 

Det tar timer å rendre noen får bilder med ray tracing. Jeg vil gjerne se maskinvaren som klarer det i sanntid innen de neste fem årene, men det er nok ren ønsketenkning.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt.

 

Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag.

Jeg tror ray-tracing vil bli viktig innen real-time rendering de neste par åra.

 

Det tar timer å rendre noen får bilder med ray tracing. Jeg vil gjerne se maskinvaren som klarer det i sanntid innen de neste fem årene, men det er nok ren ønsketenkning.

Altså du mener at noe slikt som nVidia Optix ikke vil bli realtistisk innen de neste fem årene?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...