deaktivert443556 Skrevet 22. februar 2012 Skrevet 22. februar 2012 Du har ikke vært på mange konserter du Bradbury.. Du har ikke ligget med mange jenter du jajamensen. Skal vi nevne flere ting om hverandre som vi har absolutt null forutsetning for å vite noe om? Det er alltid folk som prøver å komme seg frem uansett, liker du det ikke er det bare å ikke slippe de frem? Er du treg? Jeg har allerede skrevet at jeg slipper ikke folk foran meg når det allerede er pakket. Jeg gjør ikke noe aktivt for å hindre dem, men jeg flytter meg ikke til siden for å slippe dem forbi. Og hva skal jeg kunne gjøre når en gruppe med folk 10 meter til siden for meg brøyter seg fremover? Det er ikke akkurat som om jeg kan løpe frem og tilbake for å passe på at alle står på samme sted til enhver tid. Jeg kan bare stå og irritere meg over at det er meningsløst å dra tidlig, stå og vente på at dørene åpnes, rushe frem til scenen, når jeg bare kunne ha brøytet meg vei. I 2010-konserten var det satt opp et gjerde i en halvsirkel rundt scenen. Innenfor der var det ganske romslig så da var ikke noe problem. I årets konsert var vel inndelingen ca midt i lokalet, og det gjør at det naturlig nok blir mer trengsel foran. Jeg kom ganske tidlig og stelte meg foran, men siden jeg ikke orker å stå å hoppe og muligens bli slengt inn i en moshpit, er det greit at disse villmennene kan komme foran meg. Var vi på samme konsert? Jeg så svært få "villmenn", ingen moshpit, og ikke så mange hoppere. Er det uansett slik at du MÅ hoppe bare fordi andre rundt deg gjør det? Jeg hadde to stk foran meg som nå og da tok en hoppeseanse, men jeg klarte fint å holde bena på bakken. Kommer du sent til en konsert og ønsker å stå langt fremme, gå fremover til det etter hvert blir så trangt at du ikke kan komme lenger uten å flytte på folk. Enkelt og greit. La oss sette det litt på spissen. Du er så hengiven at du står og fryser fra kl 1200 til kl 1800 utenfor Valhall i påvente av at dørene skal åpnes. Når dette skjer løper og stiller deg foran scenen og du beveger deg ikke en tomme. Vel, ikke før noen etter hvert kommer og skviser seg foran deg. Du står nå nest fremst. I løpet av kort tid har noen andre gjort det samme og noen andre og noen andre helt til du er bakerst i klyngen. Fortsatt helt greit? Jeg er helt sikker på at nesten alle som er uenige med meg her, de føler fortsatt irritasjon når noen bryter seg foran dem, selv om de selv har brukt samme metode for å komme seg dit de står. Da er det litt for hyklersk å klage. Når alt dette er sagt, så kan jeg legge til at jeg stort sett foretrekker mer romslige omgivelser når jeg er på konsert. Jeg kommer gjerne til lokalet senere. Jeg liker å kunne bevege meg, ta en tur i baren, bruke toalettet. Det skal ikke være stress. Men Rammstein er noe annet. Det handler ikke bare om musikk og rekreasjon. Det er et sceneshow av en annen verden og dette oppleves best på nært hold.
osse-mon waits for alice Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er 1.90 høy, og kan godt forstå at noen syns det er plagsomt hvis jeg står foran de. Men, jeg hadde en kar på nesten 2.10 foran meg. Det var... ubeskrivelig plagsomt. Jeg også, tidvis. En vegg av en ung fyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå