Gå til innhold

[Løst] a


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å barbere seg rensker opp en del død hud og kviser.

 

Så kan du spe på med remedier etterpå, prøve og feile deg frem.

En gang jeg var i syden, var det en sånn Yoga-guru tilknyttet feriestedet som sverget til å bruke sukker og olivenolje som pealing på hendene (billig).

 

Neste time med han så anbefalte han å smøre ansiktet inn med yoghurt. Jeg hater yoghurt-stanken, så aldri mer for min del. Men kan hende det er en god ansiktskur likevel.

 

Drikke mer vann kan gjerne være godt for hudhelsen. Øøh Eh: "Skjønnheten kommer innenfra".

Endret av G
Lenke til kommentar

Å barbere seg rensker opp en del død hud og kviser.

 

Så kan du spe på med remedier etterpå, prøve og feile deg frem.

En gang jeg var i syden, var det en sånn Yoga-guru tilknyttet feriestedet som sverget til å bruke sukker og olivenolje som pealing på hendene (billig).

 

Neste time med han så anbefalte han å smøre ansiktet inn med yoghurt. Jeg hater yoghurt-stanken, så aldri mer for min del. Men kan hende det er en god ansiktskur likevel.

 

Drikke mer vann kan gjerne være godt for hudhelsen. Øøh Eh: "Skjønnheten kommer innenfra".

 

smøre inn me yoghurt ja hehe,, er ute etter noe lettvint jeg. ikke smøre deg inn med mat og diverse som tar 1 time

Lenke til kommentar

Mulig det. Der får du sikkert beskjed om å gnikke deg inn med ett apotekprodukt en viss stund.

 

Det kalles for behandling av syk hud det. Ansiktspleie er så mye mer enn behandling av syk hud.

 

 

så jeg skal lukke porene etter jeg har gjort ansiktsrensen , før jeg tar på kvisekremen min `?

brukert acnicyl cleanser + acnicyl kvisekrem...

 

trodde porene burde værer opne når kvisekrem skal på også slik at det kommer fort å godt inn i porene:p ?? ikke det?

 

Altså??

 

Varmt vann - ansiktrens - kaldt vann - kvisekrem / fuktighetskrem ?

Lenke til kommentar

Jeg slet endel med uren hud selv før og kan jo tilføre til tråden hva som hjalp meg.

 

- Som nevnt før her, vask ansiktet med varmt vann, så kalt vann etterp, ikke bruk såpe, det tørker ut huden.

- Barber deg etter du har dusjet så huden er litt mykere og hårene mindre stri så blir ikke huden så irritert.

- Noe som hjalp skikkelig bra for meg var å slutte å bruke barberskum/gel og kjøpe barbersåpe + barberbørste og skifte knivene litt oftere så de er skarpe.

- Hold vann som primærkilde til væske og kutt ned på brus og annet rart du evt drikker.

- Det hjelper også å bli eldre hvis du er tenåring feks eller tidlig i 20 årene så roer det seg som regel litt nærmere 30åra.

- Sol og bading i havet hjalp også endel husker jeg

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Jeg slet endel med uren hud selv før og kan jo tilføre til tråden hva som hjalp meg.

 

- Som nevnt før her, vask ansiktet med varmt vann, så kalt vann etterp, ikke bruk såpe, det tørker ut huden.

- Barber deg etter du har dusjet så huden er litt mykere og hårene mindre stri så blir ikke huden så irritert.

- Noe som hjalp skikkelig bra for meg var å slutte å bruke barberskum/gel og kjøpe barbersåpe + barberbørste og skifte knivene litt oftere så de er skarpe.

- Hold vann som primærkilde til væske og kutt ned på brus og annet rart du evt drikker.

- Det hjelper også å bli eldre hvis du er tenåring feks eller tidlig i 20 årene så roer det seg som regel litt nærmere 30åra.

- Sol og bading i havet hjalp også endel husker jeg

 

Ja vet at sol kan fjerne alt.. var i syden 2 uker,,, hadde ikke en eneste kvise etter det.. mn de kom fort frem igjen etterpå :p snop sjokolade og chips får jeg mye kviser av har jeg merket.. kuttet ned p det..

 

jeg må bare ha svar på hvordan jeg bruker ansiktsrensen...

 

varmt vann for å opne porer.. så tilfører jeg ansiktrens kremen... vasker av med varmt/kaldt vann når jeg skal ha på kvisekrem rett etterpå?? :p slik som du oppføre skrev,, kvisekremen må jo gå inn i porene til bakteriene som lager kkvisene osv.. ? :p

Lenke til kommentar

Jeg slet endel med uren hud selv før og kan jo tilføre til tråden hva som hjalp meg.

 

- Som nevnt før her, vask ansiktet med varmt vann, så kalt vann etterp, ikke bruk såpe, det tørker ut huden.

- Barber deg etter du har dusjet så huden er litt mykere og hårene mindre stri så blir ikke huden så irritert.

- Noe som hjalp skikkelig bra for meg var å slutte å bruke barberskum/gel og kjøpe barbersåpe + barberbørste og skifte knivene litt oftere så de er skarpe.

- Hold vann som primærkilde til væske og kutt ned på brus og annet rart du evt drikker.

- Det hjelper også å bli eldre hvis du er tenåring feks eller tidlig i 20 årene så roer det seg som regel litt nærmere 30åra.

- Sol og bading i havet hjalp også endel husker jeg

 

Ja vet at sol kan fjerne alt.. var i syden 2 uker,,, hadde ikke en eneste kvise etter det.. mn de kom fort frem igjen etterpå :p snop sjokolade og chips får jeg mye kviser av har jeg merket.. kuttet ned p det..

 

jeg må bare ha svar på hvordan jeg bruker ansiktsrensen...

 

varmt vann for å opne porer.. så tilfører jeg ansiktrens kremen... vasker av med varmt/kaldt vann når jeg skal ha på kvisekrem rett etterpå?? :p slik som du oppføre skrev,, kvisekremen må jo gå inn i porene til bakteriene som lager kkvisene osv.. ? :p

 

ingen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg slet endel med uren hud selv før og kan jo tilføre til tråden hva som hjalp meg.

 

- Som nevnt før her, vask ansiktet med varmt vann, så kalt vann etterp, ikke bruk såpe, det tørker ut huden.

- Barber deg etter du har dusjet så huden er litt mykere og hårene mindre stri så blir ikke huden så irritert.

- Noe som hjalp skikkelig bra for meg var å slutte å bruke barberskum/gel og kjøpe barbersåpe + barberbørste og skifte knivene litt oftere så de er skarpe.

- Hold vann som primærkilde til væske og kutt ned på brus og annet rart du evt drikker.

- Det hjelper også å bli eldre hvis du er tenåring feks eller tidlig i 20 årene så roer det seg som regel litt nærmere 30åra.

- Sol og bading i havet hjalp også endel husker jeg

 

Ja vet at sol kan fjerne alt.. var i syden 2 uker,,, hadde ikke en eneste kvise etter det.. mn de kom fort frem igjen etterpå :p snop sjokolade og chips får jeg mye kviser av har jeg merket.. kuttet ned p det..

 

jeg må bare ha svar på hvordan jeg bruker ansiktsrensen...

 

varmt vann for å opne porer.. så tilfører jeg ansiktrens kremen... vasker av med varmt/kaldt vann når jeg skal ha på kvisekrem rett etterpå?? :p slik som du oppføre skrev,, kvisekremen må jo gå inn i porene til bakteriene som lager kkvisene osv.. ? :p

 

ingen som vet?

svarer bare for at du ikke skal tro ingen leser eller gidder, men jeg har ingen anelse.

 

jeg vil bare legge til at det gir mest mening å avslutte vaskingen med kaldt vann også smøre inn huden etterpå om det er en krem som ikke skal vaskes av, den trenger nok inn uansett.

Lenke til kommentar

Bruker en 3in1 scrub/maske/vask som selges i dagligvarebutikkene. Den syns jeg funker ypperlig. Bruker den ca 2-3 ganger i uken i tillegg til en god krem fra f.eks Vaseline Intensive Care, gjerne med Aloe.

Huden føles så fresh og ren. Utrolig deilig.

Anbefaler virkelig en krem med aloe vera i. Utrolig mektig plante som har mange gode egenskaper for huden din.

 

Sliter du veldig med kviser, så har både jeg og lillebror slitt med kviser gjennom tidene.. En god kombo som funket på oss begge var

- Bioterm Acno; en tablett om dagen som inneholder mye sink og annet.. Ikke så dyrt, men det funker over lengre tid.

- Vichy for men rensegelé.

- 3in1 scrub

- Aloe Vera/fuktighetskrem.

 

Disse 4 har reddet oss begge. Det har hjulpet meg mer enn de kremene jeg har prødv osm koster opp mo 2000kr per sett.. Og jeg har prøvd så og si alt som finnes på markedet. Alt fra apotekmidler til dyprens hos hudlege og Nimue-produkter.

Still.. Den billige komboen der har vært en av få kurer som ikke fucker opp huden din til å flasse, men tvert imot gir deg finere hud med mindre kviser uten å tørke ræven ut av huden din.

 

Husk også å alltid bruke god fuktighet etter barbering.. Gjerne Aloe vera der også ;)

Lenke til kommentar

Når du sier 3i1, mener du Garnier sin da? Brukte den en gang og kjente ut som jeg ble smått svidd etter å hatt det på en stund. Googlet så produktet og fant frem til at tilbakemeldingen på dette produktet var i overkant negativ, da flertallet sa at det var en dårlig løsning, leste også om folk som fikk blemmer/byller og flere kviser etter de begynte med Garniers 3i1 scrub.

 

Men for all del, var også positive tilbakemeldinger der! Og det kan hende at det trådstarter trenger er hudpleie man finner på Rimi.

Lenke til kommentar

Det aller viktigste er kanskje å huske på at vi har alle forskjellig hud, så det som fungerte fint for baBuShKa og broren hans kan være katatsrofe for noen andre. Derfor er det like greit å dra til en hudpleier som kan undersøke huden din og anbefale ting som virker for din hud.

Lenke til kommentar

Når du sier 3i1, mener du Garnier sin da?

 

Japp, det er nok den. Man vil nok alltid kjenne litt svie i starten da huden må venne sg til produktet.

Det kan være folk har forskjellig erfaring med produktet. Men til info, så må du ikke høre på folk som ikke leser bruksanvisning og ikke bruker fuktighet etterpå! ;)

 

Men ja, det kan også være folk reagerer forskjellig.. :)

 

Det aller beste er nok uansett å ta vare på huden og tålmodighet. Hvis du er på en kur, test den ut en liten stund før du gir deg. Da mener jeg ikke en uke, men mye lenger enn det. Mange gir seg fordi det blir verre, men det blir ofte verre før det blir bra siden huden kvitter seg med dritet før det kan lindre.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...