Gå til innhold

– Konsoller begrenser oss! (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Kunne man ikke løst problemet ved å omskape hele konsollkonseptet og knytte neste generasjon konsoller til Cloud gaming? På den måten kan leverandør levere samme tynne klient i en årrekke uten å plages med at de må lansere nyere konsoll pga. utdatert hardware.

 

Dette er blitt spådd av Michael Pachter og det kan virke som en naturlig utvikling, men vi kommer til å ha minst en konsollgenerasjon til før det skjer så det kan godt være vi snakker 10-20 år inn i fremtiden.

 

Selv er jeg også litt skeptisk til om folk faktisk vil slå seg til ro med å kun eie spillene sine som en fil på en maskin som uten tvil vil være underlagt streng kontroll av produsenten gjennom nettforbindelsen. For min del er i det minste noe av moroa med gaming som hobby ikke bare å spille men å samle fysiske kopier av spill og spesialutgaver som man kan line opp i hyllene, men det kan være et holdningene vil endre seg i fremtiden og at min type spillsamling blir mest en retrogreie.

 

Et annet problem er Nintendo. Vil de virkelig legge seg inn på en Cloud-server sammen med andre eller fortsette å kjøre sin egen greie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er jo ingen hemmelighet at man tjener bedre om man gir ut et spill på flere platformer, og det må jeg si at jeg trodde alle kunne forstå. Den gang ei, ser det ut som.

 

Du burde kanskje forstå at du skrev ikke "man tjener bedre på å gi ut på flere plattformer", du kom med den idiotiske påstanden at man ikke tjente penger i det hele tatt på PC_ekslusiver. Da kan du ikke komme i etterkant å klage over at folk "ikke forstår" en helt annen påstand enn den du kom med.

 

AtW

 

 

Et annet problem er Nintendo. Vil de virkelig legge seg inn på en Cloud-server sammen med andre eller fortsette å kjøre sin egen greie?

 

Er det et problem? Skomakere ville sikkert ikke over på et system der yrkesgruppen deres ble vesentlig mindre de heller. Men det er ikke så lett å sloss mot teknologisk utvikling, man må tilpasse seg eller gå til grunne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et annet problem er Nintendo. Vil de virkelig legge seg inn på en Cloud-server sammen med andre eller fortsette å kjøre sin egen greie?

Nå tror jeg egentlig ikke at Nintendo vil gå over til et slikt system. Det kommer til å være behov for fysiske kopier i en lang tid fremover, og jeg tror at Nintendo er den utgiveren som mest sannsynlig vil holde seg til denne strategien.

 

...men når det er sagt så hadde jo løsningen vært ganske enkel. Nintendo kunne bare ha opprettet sin egen Cloud-server.

Lenke til kommentar

 

Er jo ingen hemmelighet at man tjener bedre om man gir ut et spill på flere platformer, og det må jeg si at jeg trodde alle kunne forstå. Den gang ei, ser det ut som.

 

Du burde kanskje forstå at du skrev ikke "man tjener bedre på å gi ut på flere plattformer", du kom med den idiotiske påstanden at man ikke tjente penger i det hele tatt på PC_ekslusiver. Da kan du ikke komme i etterkant å klage over at folk "ikke forstår" en helt annen påstand enn den du kom med.

 

AtW

 

Og du burde kanskje forstå at du ikke bør ta alle ord i en diskusjon på internet like seriøst som Max Payne filmen tar seg selv seriøst.

For å si det helt utrolig enkelt: Du tjener mere penger, jo flere konsoller du er på. Takk for meg.

Lenke til kommentar

 

Er jo ingen hemmelighet at man tjener bedre om man gir ut et spill på flere platformer, og det må jeg si at jeg trodde alle kunne forstå. Den gang ei, ser det ut som.

 

Du burde kanskje forstå at du skrev ikke "man tjener bedre på å gi ut på flere plattformer", du kom med den idiotiske påstanden at man ikke tjente penger i det hele tatt på PC_ekslusiver. Da kan du ikke komme i etterkant å klage over at folk "ikke forstår" en helt annen påstand enn den du kom med.

 

AtW

 

Og du burde kanskje forstå at du ikke bør ta alle ord i en diskusjon på internet like seriøst som Max Payne filmen tar seg selv seriøst.

For å si det helt utrolig enkelt: Du tjener mere penger, jo flere konsoller du er på. Takk for meg.

 

Jeg må nesten forholde meg til det folk skriver, du har skrevet mere oppsiktsvekkende ting enn det før, som du presumptivt mente seriøst. Når man ikke kjenner folk, så må man i de fleste tilfeller anta at de mener det de skriver, og du bør ikke regne med at de som leser innleggene dine er tankelesere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, men vil de ikke tape utrolig mye på ikke å selge sin egen konsoll?

Hvorfor kunne de ikke ha solgt sin egen konsoll? Den kunne ha vært brukt til å koble seg på Cloud-serveren. Evt. også til å spille eldre Nintendo-spill(Wii/Wii U).

 

En boks under TVen for hver konsollprodusent? Jeg vet ikke om det hadde blitt sånn, eller om man hadde én boks og flere servere. Det ville i så fall åpnet for at alle utgivere kunne ha sine egne servere, eller enda bedre; utviklere med sine egne servere.

Lenke til kommentar

Cloud gaming ser eg på som særs urealistisk. Sjå for Dykk renderfarmen som må til for at 500,000 skal samtidig spele Call of Duty <<11>>.

 

Klart, teknologien utviklar seg. Men det virkar berre veldig fjernt no. No refererar eg til innlegg som hevdar slik "cloud computing" vil fjerne behova for å komme med ny konsollgenerasjon kvart 5. år. Då må spelet rendrast sentralt for så å bli sendt ut til klienten.

 

Noko liknande blir jo idag gjort på http://gaikai.com/ - testa Mass Effect 2 demoen der. Fungerte veldig bra.

 

Men som sagt når tala bikkar fleire hundre tusen skal det væra eit temmeleg heftig jern i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Liker att jeg har flere konsoller i tv-benken min jeg, sammen med mosterpcen. Håper det forblir slik!

Viss det skal bli noe lignende onlive, da pakker jeg sammen gamingverden min for godt. Orker ikke bruke 40000kr for å grave opp å få fiber til huset. Mitt nett suger allerede, det blir enda værre viss man skal streame spill fra servere......

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Cloud gaming ser eg på som særs urealistisk. Sjå for Dykk renderfarmen som må til for at 500,000 skal samtidig spele Call of Duty <<11>>.

 

Klart, teknologien utviklar seg. Men det virkar berre veldig fjernt no. No refererar eg til innlegg som hevdar slik "cloud computing" vil fjerne behova for å komme med ny konsollgenerasjon kvart 5. år. Då må spelet rendrast sentralt for så å bli sendt ut til klienten.

 

Noko liknande blir jo idag gjort på http://gaikai.com/ - testa Mass Effect 2 demoen der. Fungerte veldig bra.

 

Men som sagt når tala bikkar fleire hundre tusen skal det væra eit temmeleg heftig jern i bakgrunnen.

Ja, det er klart. Eneste grunnen til at jeg tok det opp var som en løsning på begrensende og utdatert hardware, men er det egentlig urealistisk? Hvis konsollprodusentene bruker standardkomponenter sparer de ekstremt mye penger på f.eks distribusjon og (ikke minst!) utvikling. Det er stygt å foreslå det, men det kan også opprettholdes fast inntekt V/Pay 2 Play løsning for betaling.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

En boks under TVen for hver konsollprodusent? Jeg vet ikke om det hadde blitt sånn, eller om man hadde én boks og flere servere. Det ville i så fall åpnet for at alle utgivere kunne ha sine egne servere, eller enda bedre; utviklere med sine egne servere.

Hvorfor ikke? Microsoft og Sony ønsker å dominere stuen på hver sin måte, og Nintendo kommer neppe til å gå med på en fellesboks for alle produsentene. De vil fortsatt kunne skille seg fra hverandre ved hjelp av kontrollere,førstepartspill og operativsystem.

 

Det er uansett veldig lenge til konsollene blir Cloud-eksklusive, så inntil videre trenger vi ikke å tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

de lager jo forskjellige spill till forskjellige konsoller.

som t.ex black ops på nintendo wii og 360. 2 forskjellige grafikk motorer og ai. vorfor kan de ikke fyre på enda mer till pc når de lager en version istede for å porte den fra xbox. jeg vill se en mere avansert og special designet modern warfare 3 till pc og ikke bare en kopie fra det du får fra xbox 360 med litt finere grafikk. bra att batllefield 3's dice har skjønt det og andre titler som lost planet 2 der de ga den en helt unik motor for pc versjonen. på denne måten vinner alle på det. 360 og ps3 får sitte med skitversjonen mens pc brukeren som har brukt tonnevis med pennger på kraftig maskinvare får se denne komme mer til bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...