Gå til innhold

Burde jeg få 580GTX ?


Nanek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Null poeng i å kjøpe hovedkort til Bulldozer før man har sett benchmarks, 16. juli skal HardOCP få muligheten til å teste ytelsen.

 

Hadde jeg vært i markedet for å oppgradere hadde jeg ventet til benchmarks og så kjøpt det som gir meg best ytelse ut i fra min bruk.

 

I mitt tilfelle hadde det vært best enkelttrådytelse.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, tror jeg skal bygge nå, men kanskje med et Radeon 6970 kort for 2600 kr, også oppgradere til neste sommer ;) Guild wars 2 har ikke kommet ut med speccs enda, men tror du et i5-2500k sammen med et XFX Radeon 6970 2GB kommer til å kjøre det på fullt ? :)

 

Beklager at jeg spør så mye, er litt nysgjerrig :tease:

Lenke til kommentar

Da ville jeg si det er bedre du kjøper et HD 6950 og flasher det til 6970. Men velg et 6950 kort som er lett å flashe BIOS på, mener å huske i farten at Asus kort er lettere å flashe enn andre kort. 6950 er også billigere enn 6970, hvis du tenker å kjøpe et bedre skjermkort senere.

Lenke til kommentar
Om GTX 580 holder noen år kommer an på dine krav. Det vil garantert fungere om fem år, men du skal se langt etter å kunne kjøre nye spill om et år på full grafikk.
Pfft, dette vet du ingenting om. Er omtrent ikke skjedd fremskritt på grafikkfronten de siste årene. Se på crysis og crysis 2. Når neste generasjon konsoller og neste generasjon Unreal-enginae kommer (feks) så vil man slite med dagens kort ja. Men neste år? Jeg spår at GTX 580 klarer seg veldig flott neste år.

Mitt 5870 begynner dra på årene, men det kjører fortsatt alt på maks omtrent.

Lenke til kommentar
Om GTX 580 holder noen år kommer an på dine krav. Det vil garantert fungere om fem år, men du skal se langt etter å kunne kjøre nye spill om et år på full grafikk.
Pfft, dette vet du ingenting om. Er omtrent ikke skjedd fremskritt på grafikkfronten de siste årene. Se på crysis og crysis 2. Når neste generasjon konsoller og neste generasjon Unreal-enginae kommer (feks) så vil man slite med dagens kort ja. Men neste år? Jeg spår at GTX 580 klarer seg veldig flott neste år.

Mitt 5870 begynner dra på årene, men det kjører fortsatt alt på maks omtrent.

Lost Planet 2? Metro 2033? Witcher 2? Civilization V? SHOGUN 2? STALKER CoP?

Jeg bare nevnte spill på skrivebordet mitt som er harde nå. Det finnes mange flere som har kommet det siste året som er harde.

 

Av nye spill kommer Metro: Last Light, BF3, ME3, CoD (som sikkert klarer på et magisk vis å være enda verre optimalisert enn Black Ops), Skyrim.

Av en eller annen merkelig grunn tror jeg alle disse kan komme til å pushe et GTX 580 litt.

Lenke til kommentar

Hør på hva Chavalito sier. Hvis du skal ha en fremtidssikker PC så vil jeg anbefale deg å kjøpe 2 grafikkkort slik at du kan kjøre SLI.

 

Gå enten for MSI GTX 560 Ti "Twin Frozr II" eller MSI GeForce GTX 570 "Twin Frozr III PE".

 

GTX 560 Ti er billigst + jeg har dem selv og de er utrlolig gode.

 

Men som Chavalito sier, man kan egentlig ikke fremtidssikre seg uansett :/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hehe, ja, tror jeg skal bygge nå, men kanskje med et Radeon 6970 kort for 2600 kr, også oppgradere til neste sommer ;) Guild wars 2 har ikke kommet ut med speccs enda, men tror du et i5-2500k sammen med et XFX Radeon 6970 2GB kommer til å kjøre det på fullt ? :)

 

Beklager at jeg spør så mye, er litt nysgjerrig :tease:

 

Kanskje litt for sent å svare i denne tråden, men hva er egentlig galt med to HD6870 Crossfire-løsning?

 

2 stk av disse kortene koster jo omtrent det samme som HD6970:Asus Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 1GB

 

Og i alle tester yter HD6870 CF betydelig bedre: Test: AMD Radeon HD 6970

Lenke til kommentar

Hehe, ja, tror jeg skal bygge nå, men kanskje med et Radeon 6970 kort for 2600 kr, også oppgradere til neste sommer ;) Guild wars 2 har ikke kommet ut med speccs enda, men tror du et i5-2500k sammen med et XFX Radeon 6970 2GB kommer til å kjøre det på fullt ? :)

 

Beklager at jeg spør så mye, er litt nysgjerrig :tease:

 

Kanskje litt for sent å svare i denne tråden, men hva er egentlig galt med to HD6870 Crossfire-løsning?

 

2 stk av disse kortene koster jo omtrent det samme som HD6970:Asus Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 1GB

 

Og i alle tester yter HD6870 CF betydelig bedre: Test: AMD Radeon HD 6970

Med tanke på at 40 fps med et enkelt kort er mer stabilt og spillbart enn 58 fps med to kort ville ikke jeg gått CFX. I spill der et 6970 sliter vil et 6870CFX-oppsett hakke verre enn noe annet. 1GB VRAM blir fort flaskehalsen med så mye kraft.

 

Selv om prislappen blir lik og ytelsen i benchmarks blir bedre kan jeg ikke anbefale CFX med mindre man ønsker god ytelse i høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar

Med tanke på at 40 fps med et enkelt kort er mer stabilt og spillbart enn 58 fps med to kort ville ikke jeg gått CFX. I spill der et 6970 sliter vil et 6870CFX-oppsett hakke verre enn noe annet. 1GB VRAM blir fort flaskehalsen med så mye kraft.

 

Selv om prislappen blir lik og ytelsen i benchmarks blir bedre kan jeg ikke anbefale CFX med mindre man ønsker god ytelse i høyere oppløsninger.

 

Hva er det som gjør at 40fps blir mer spillbart enn 58fps?

Testen her viser jo at minimum antall fps sjelden ligger veldig langt unnder gjennomsnittet?

I f.eks. Crysis yter 6970 27fps mens 6870CFX yter nesten 38fps.

Og man får vel også 2GB totalt? Eller klarer man ikke å utnytte mer enn 1GB i et CFX-oppsett?

(Ser forøvrig at det er noen spill der 6970 faktis slår 6870CFX, men at det likevel er unntaket.

Lenke til kommentar

Med tanke på at 40 fps med et enkelt kort er mer stabilt og spillbart enn 58 fps med to kort ville ikke jeg gått CFX. I spill der et 6970 sliter vil et 6870CFX-oppsett hakke verre enn noe annet. 1GB VRAM blir fort flaskehalsen med så mye kraft.

 

Selv om prislappen blir lik og ytelsen i benchmarks blir bedre kan jeg ikke anbefale CFX med mindre man ønsker god ytelse i høyere oppløsninger.

 

Hva er det som gjør at 40fps blir mer spillbart enn 58fps?

Testen her viser jo at minimum antall fps sjelden ligger veldig langt unnder gjennomsnittet?

I f.eks. Crysis yter 6970 27fps mens 6870CFX yter nesten 38fps.

Og man får vel også 2GB totalt? Eller klarer man ikke å utnytte mer enn 1GB i et CFX-oppsett?

(Ser forøvrig at det er noen spill der 6970 faktis slår 6870CFX, men at det likevel er unntaket.

Microstutter, avstanden mellom bildene er ujevn og opplevd bildeflyt blir potensielt halvert.

 

Med Crossfire blir VRAM effektivt speilet mellom begge grafikkortene, så nei du får kun 1GBx2 VRAM. For ikke å glemme at CFX/SLI ofte bruker 50-100MB VRAM av en eller annen grunn.

Videre har du drivere som sjeldent er på plass ved lansering og varme/strømforbruk som er høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...