Gå til innhold

Burde jeg få 580GTX ?


Nanek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag uten kabinett:

 

 

Så velger du HAF 912 eller Define R3 som kabinett. Begge disse er gode kabinetter, men henvender seg til litt forskjellig publikum derfor kan du velge selv :)

 

Komponentvalget er satt opp med gode komponenter helt over, jeg har prioritert en rask SSD framfor det heftigste av grafikkort, da jeg er av den oppfatning at en god SSD vil være mer "fremtidssikker" i den forstand at den fortsatt vil være god om tre år i motsetning til et grafikkort ;)

 

Du vil fortsatt kunne kjøre de aller fleste spill på maks med HD 6950 og du har nok strømforsyning til å oppgradere til Crossfire om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Ser ganske bra ut ;) ! Men er det noe vits i å gå får en vannkjøler ? Kan jeg ikke bare gå med en vanlig kjøler ? : )

Men siden handlevognen er 1000 kr under budsjettet, kan jeg vel gå for et bedre grafikkort, kanskje et MSI GTX 570 ;) ?

Lenke til kommentar

Du må fortsatt legge på kabinett der, som jeg har skrevet. H80 var egentlig mest for å ha tryggere transport av PC til LAN og lignende om det er interessant, ellers kan du gå opp til GTX 570, men spill begynner å bruke over 1GB VRAM nå og da er det nok ikke lenge til 1.25GB som GTX 570 har også spises opp. Begge er gode valg, så det blir mer opp til deg å vurdere om de 10% ekstra fpsene du får er verdt oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Tror du 6950 - kortet klarer de fleste spill som kommer ut på fullt ? ( Guild wars 2 )

Men er det noe vits i å ha 120GB SSD, kommer bare til å ha operativsystemet og 1-2 spill på det, tror 60-64 GB kommer til å fynke ;)

 

Jeg vet ikke helt hvordan vannkjøling fynker, må du fylle på væske innimellom eller noe sånt ? :)

 

Takk for svarene ! ;)

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet :

HAF 912

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS P8Z68-V, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB,(2x4) CL9

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

Samsung SpinPoint F3 1TB

MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøle

Windows 7 :)

Alt dette kom får rundt 11k, på Komplett.no, litt billigere på DustinHome ;)

Lenke til kommentar

Med en 120GB SSD har du plass nok til å ha litt ekstra spill på SSD eller bruke en del av SSDen til å booste harddiskytelsen litt for spilling.

 

GTX 580 vil nok gi deg litt bedre spillytelse, men slik jeg ser det er det bedre å gå 6950 2GB Crossfire enn et GTX 580. Fordi ytelsen til et kort er ikke langt unna, og 6950 Crossfire grøfter et GTX 580 ganske solid både i ytelse og mulige teksturstørrelser.

 

Grunnen til at så mange kjøper lukkede vannkjølingssystemer som Corsairs Hydro-serie er fordi det er vedlikeholdsfritt, og at man slipper å avmontere kjøler hver gang man skal frakte datamaskinen over en lengre strekning. Du trenger ikke fylle på vann, det er nettopp derfor dette er lukkede systemer.

Lenke til kommentar

Nei, tror jeg heller går med 1 GPU først, så blir det litt kaldere inni kabinettet : D

Men passer alle delene sammen? :)

HAF 912

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS P8Z68-V, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB,(2x4) CL9

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

Samsung SpinPoint F3 1TB

MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøle

Windows 7

 

Og tror du det kommer til å holde i et par 3-4 år framover ? :D

Men går det ikke an å frakte pc'en selvom jeg ikke bruker Corsairs Hydro-Serie ?

Hvor stor temperatursforskjell tror du det er mellom Cooler Master Hyper 212, og en Corsairs Hydro-Serie ?

Lenke til kommentar

Nei, tror jeg heller går med 1 GPU først, så blir det litt kaldere inni kabinettet : D

Men passer alle delene sammen? :)

HAF 912

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS P8Z68-V, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB,(2x4) CL9

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

Samsung SpinPoint F3 1TB

MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøle

Windows 7

 

Og tror du det kommer til å holde i et par 3-4 år framover ? :D

Men går det ikke an å frakte pc'en selvom jeg ikke bruker Corsairs Hydro-Serie ?

Hvor stor temperatursforskjell tror du det er mellom Cooler Master Hyper 212, og en Corsairs Hydro-Serie ?

Ja, alt passer.

Nei, denne er utdatert om du skal spille på høye innstillinger i spill i løpet av et år.

Du kan fortsatt frakte PCen, spørsmålet er bare om du ønsker å ha en tung kjøler være festet i kun hovedkortet mens PCen ristes i bilen.

10C om du overklokker til 4.7-4.8GHz kanskje? Ved stock er det nesten ingenting, men jo mer varme jo lettere merker man forskjellen i kjøling.

 

Dustin har et bedre utvalg blant kjølere også, FRIO er en god kjøler som kjøler omtrent like som en H80 vil jeg tro.

Om du vil ha mulighet til GTX 580 SLI senere må du også opp i 850W, som også koster penger... XFX Black Edition 850W er sannsynligvis det beste valget.

 

Du kan jo også bestille fra to nettbutikker, vil ikke overraske meg om det blir det ;)

M4 er jo en bedre SSD enn Force 3 og Vertex 3 f. eks.

Lenke til kommentar

Men pc'en er god nå visst jeg skal bygge den ? Tror du GTX 580 vil holde i noen år ? : )

 

Ja, jeg tror jeg må handle fra Dustin og Komplett, siden Komplett har noen komponenter som Dustin ikke har, blant annet GTX'en :)

 

Tror nok at jeg ikke skal kjøre SLI i fremtiden, tror jeg heller bare skal kjøpe inn et nytt Skjermkort ute på markedet da ;)

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal overklokke prosessoren, får det første så tørr jeg ikke, siden jeg vil ikke ødelegge noen av delene :tease: (Har aldri overklokka før)

 

Men er det lett å installere H80 inn i kabinettet :) ?

Lenke til kommentar

AMD Bulldozer skal lanseresi august-september et sted.

AMDs neste generasjon med grafikkort ser ut til som de skal lanseres innen året er omme, disse vil få GTX 580 til å virke som en pusling og det vil kanskje svi ekstra mye med tanke på at du betaler 1000 kr ekstra for 10% bedre ytelse enn GTX 570 og HD 6970.

Lenke til kommentar

AMD Bulldozer er kodenavnet for AMDs nye CPU og brikkesett. MSI har faktisk vist fram et hovedkort med brikkesett for Bulldozer, men ikke noe vil bli lansert/til salgs før de nye Bulldozer CPU er i salg. Intels nye topp CPUer ventes å lanseres tidlig i 2012, men ikke lett å si. Er stort sett bare rykter så langt alt sammen.

 

Når det gjelder AMD nye HD 7xxx skjermkort, så er det for tidlig å si noe om de. Kommer sannsynligvis i slutten av 2011, eller tidlig i 2012. Omtrent samtidig vil Nvidia komme med sine GTX 6xx kort. Så hvilke kort som er best vil framtiden vise.

 

Problemet er om man skal kjøpe nå eller vente til det kommer noe nytt. Fra mitt synspunkt, kun en bakdel med det. Du vil gå og tvinne tommeltotter resten av livet og vente fordi det kommer stadig nye produkter.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...