Gå til innhold

Hvor langt skjermkort kan jeg ha?


Anbefalte innlegg

Hei. Dette er kanskje et litt merkelig spørsmål, men jeg er litt beskymret for at jeg ikke får plass til noen av de nyeste skjermkortene i dag. Jeg husker ikke hva Kabinettet heter, men det er et Midi Lian Li Kabinett. Kabinettet er nok ganske gammelt, men forsåvidt fint å se på. Lett å få det opp er det også, så jeg ser ikke noe spessiel grunn til å bytte det.

Har sett på et skjermkort på nett dette:

 

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Skjermkort/PCI-Express/ASUS/ASUS-GeForce-GTX-560-1GB-PhysX-CUDA-2xDVI,-native-HDMI,-HDCP,-DC-47874.aspx

 

Finnes det noe sånn gennerelt hva som passer i Midi kabinett?

Jeg har naturligvis ikke tenkt til å kappe noen ting hverken i kabinettet eller, skjermkortet. Jeg vil at skjermkortet skal passe. Hadde ikke vært så dumt om det var litt plass igjen også. I dag står det et Gainward 210 med 512 MB Ram på. Det er et sånn billig-kort. Før hadde jeg noe slik som Power Radeon X1950 eller noe sånt i den duren med 512 MB Ram tror jeg det var om jeg ikke husker feil, og det fikk vel plass mener jeg å huske. Har litt dårlig hukommelse da, men jeg mener å huske at det gikk greit.

 

Tror dere det skjermkortet som jeg linka til passer i kabinettet mitt?

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjermkortet du linket til burde passe da det er et kort som ikke er langt. Mener å huske det kortet er ca 25 cm langt. Hadde GTX 460 som er ganske likt og det stakk ikke utenfor hovedkortet hvis jeg ikke tar feil. Beste du kan gjøre er å måle plass i kabinettet før du kjører et kort.

Lenke til kommentar

http://no.wikipedia.org/wiki/ATX

 

Ett vanlig ATX kort er 305mm x 244mm

 

Så et skjermkort som ca er 25-26 CM langt burde nok gå. Siden det pleier å være litt plass ekstra, husk du da ikke kan ha harddisket i det området hvor skjermkortet går til.

 

Nå finnes det kabinettet som har mulighet å ta ut harddiskhyllen slik kan fint får 34 CM men bortsett fra det så ville jeg ikke statset på større en det.

 

Nvidia GTX 570 burde gå fint eller mindre, men større en det burde du måle.

 

Etter hva jeg vet er det spessielt gigabyte og ATI skjermkort som ofte er lengere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei. Dette er kanskje et litt merkelig spørsmål, men jeg er litt beskymret for at jeg ikke får plass til noen av de nyeste skjermkortene i dag. Jeg husker ikke hva Kabinettet heter, men det er et Midi Lian Li Kabinett. Kabinettet er nok ganske gammelt, men forsåvidt fint å se på. Lett å få det opp er det også, så jeg ser ikke noe spessiel grunn til å bytte det.

Har sett på et skjermkort på nett dette:

 

http://www.netshop.n...,-DC-47874.aspx

 

Finnes det noe sånn gennerelt hva som passer i Midi kabinett?

Jeg har naturligvis ikke tenkt til å kappe noen ting hverken i kabinettet eller, skjermkortet. Jeg vil at skjermkortet skal passe. Hadde ikke vært så dumt om det var litt plass igjen også. I dag står det et Gainward 210 med 512 MB Ram på. Det er et sånn billig-kort. Før hadde jeg noe slik som Power Radeon X1950 eller noe sånt i den duren med 512 MB Ram tror jeg det var om jeg ikke husker feil, og det fikk vel plass mener jeg å huske. Har litt dårlig hukommelse da, men jeg mener å huske at det gikk greit.

 

Tror dere det skjermkortet som jeg linka til passer i kabinettet mitt?

 

Hilsen. wil.

Det kortet du linker til er 9,8" x 5,03" tommer d.v.s 24,9cm langt, og 12,8cm bredt.

 

ENGTX560 DC/2DI/1GD5

Lenke til kommentar

Takk for svarene :)

 

Jeg vet ikke om det blir skjermkort enda. Jeg får se, men jeg tror ikke at mitt Gainward GeForce 210 egner seg så bra til litt tunge spill. Nå blir jeg nok ikke noe sånn hardcore gamer, men litt spill blir det vel.

Lenke til kommentar

Husk at du må ha kraftig nok PSU i samme slengen da. Hvis du nå kjører et halvgammelt oppsett med GF210 så er det kanskje ikke så mye til overs på den fronten? GTX570, HD6970 etc. klarer seg fint på 600W+ med rom for overklokking.

 

Dette vet du sikkert, men jeg sier det likevel :)

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg tror ikke Watt styrken på Strømforsyninga kommer til å være noe problem. Har 850 Watt på den så. Grunnen til at jeg har et 210 kort i maskina er faktisk fordi at jeg hadde et PowerColer X1950 med 512 MB Ram på før, men så stoppa vifta, så derfor kjøpte jeg bare et billig skjermkort.

Lenke til kommentar

Ta et bilde av hovedkortet ditt montert i kabinettet som viser hvor mye plass du har til overs.

 

850W er nok til å kjøre tre HD 6950 eller to GTX 580, så der er du så "godt" dekket at du sikkert sløser 100W ved å bare bruke den framfor en på 500W eller mindre som er mer effektiv. De fleste strømforsyninger er ikke særlig effektive før de når 20% last.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at den strømforsyninga på 850 watt har jeg hatt i noen år, så det er ikke en jeg har kjøpt nå. Men ja. Det er litt overkill med 850 watt. Tommestokk ja. Det vet jeg faktisk ikke om jeg har.

Men jeg tror nok at det skjermkortet som jeg linka til og liggnende kort går bra å sette i kabinettet mitt. Heldigvis så har jeg det sånn i kabinettet mitt at, det er bare å dra ut harddisk ramma hvis man skrur opp to skruer. Ja. Hvis du ikke setter harddisker i Floopy brønnene da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...