Gå til innhold

Amentio inne i varmen igjen ...!?


Anbefalte innlegg

Bestilte en Toshiba Satellite R830 for snart to uker sida, før helga ble den sendt fra ITD Web AS i Trondheim, den ankom og ble henta på postkontor i dag. Greit med oppdateringsmeldinger fra Amentio. Alt i orden, etter alt tullet som har vært med Amentio, våget jeg ikke annet enn å sjekke leveringa med en gang. Men altså - vare levert helt som beskrevet.

 

Det som ikke er topp, er ca 14 dagers levering på en vare som "er på lager". Jeg hadde nok heller ikke våga bestille hvis denne var siste eks. For jeg stoler ikke på oppdateringa av lagerstatusen. Jeg våga heller ikke bestille mer enn en enhet..

 

Ut fra det jeg har lest, er det kanskje litt vel mye av det gamle konseptet som føres videre, men for meg gikk eksperimentet altså bra. (Er gammel butikk-kunde hos Datakjeden, og kjente ikke til alt rotet som har vært.) På mange måter _ber_ Amentio også om å klistres til gamle synder, fordi de gir inntrykk av, og spiller på, temmelig full kontinuitet med "gamle" Amentio - og dette går dels helt til personell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at selskapet som driver nettbutikken Amentio nå, ordner opp med privatkunder som har tap hos Amentio Datakjeden AS. Hadde selv forskuddsbetalt en ordre, og har fått innvilget tilbakebetaling på konto.

 

Hvis noen har utestående på Visa/Mastercard feks så kan, etter det jeg vet, banken refundere beløpet tilbake, da vi som kortbruker skal være forsikret mot slike situasjoner.

 

Amentio driver med "Drop-shipment", sender direkte ut fra forskjellige distributører i Norge / Sverige. Dette kan medføre enten lynrask levering, eller ca 4-6 dager om det kommer fra Sverige.

 

Slik som i gamle dager.. Jeg mener det skal være trygt å handle hos Amentio nå.

Har forståelse for folk som har gått på et tap i fortiden og er sint, men for min del så kommer jeg nok til å benytte Amentio ved enkelte anledninger også i fremtiden, nettopp fordi de er billig, og har veldig godt utvalg.

Da "vet" du noe som ikke stemmer med min virkelighet. Jeg har mailet dem flere ganger for å få tilbake utestående, men akk, kun idiotsvar i retur.

 

Jeg har heller aldri opplevd "lynrask levering" eller "ca 4-6 dager" hos Amentio. Hvis jeg i det hele tatt fikk varen(e) jeg bestilte, gikk det i beste fall en drøy uke. Du må jo selvfølgelig MENE at det er trygt å handle hos Amentio. Ja da, Amentio annonserer billige varer, men det hjelper lite hvis de ikke leverer, eller du venter i ukesvis, ja endog måneder ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Dette lotteriet er i alle fall ikke noe jeg satser pengene mine på. Det er litt synd i grunn siden konseptet er greit da de har/hadde et veldig bra utvalg. Helt i begynnelsen da de startet opp var de greie (bestilte både privat og bedrift) men ettervært har det bare blitt værre og værre. Hvordan den "nye" organisasjonen ser ut aner jeg ikke og om de fortsatt har samme (elendige) sjef/ledere.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp et 32GB microSDHC kort samt et ASUS Xonar kort derifra. Hadde noen spørsmål angående profilen på braketten til lydkortet som jeg la med ordren. Ble fulgt opp meget raskt, og fikk svar fra kundeservice etter kort tid. Det endte med at jeg fjernet kortet fra ordren da spørsmålet ikke kunne svares av andre enn ASUS support. MicroSDHC kortet ble lagt i posten dagen etter, og jeg har også også fått videresendt svaret fra Asus Support angående profilen på lydkortet.

 

Har hatt miksede erfaringer med dem tidligere (derfor betalte jeg med Mastercard denne gangen), men opplevelsen til det "nye" Amentio var ihvertfall meget bra denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Styr unna denne sjappa... ta det fra en som har jobbet i bedriften.

Med fare for å virke som en bitter tidligere ansatt, velger jeg å dele noen erfaringer jeg gjorde som ansatt.

 

Selv ikke vi som var ansatte tok sjansen på å bestille varer fra vår egen bedrift og benyttet oss av direkte konkurrerende bedrifter for å være sikker på å få varene levert og en pålitelig kundebehandling.

 

Etter at det ble meldt oppbud i Amentio Datakjeden AS, så ledelsen sitt snitt til å spare lønnskostnader ved å si opp alle tidligere ansatte for så å tilby noen av de sist ansatte til å fortsette i jobbene etter at nye eiere var på plass. I tillegg ansatte man en del helt ferske ansatte. Man trenger ikke å ha mange fungerende hjerneceller for å forstå at når de som faktisk har erfaring fra å jobbe i bransjen, samt sitter på kompetanse og kontakter, blir "ofret" til fordel for ferske ansatte uten ansiennitet for å spare lønnsutgifter, at dette er en bedrift som ikke bør betraktes som seriøs. Enhver ansatt ble betraktet som en utgiftspost i budsjettet og ikke som en "verdi" som faktisk genererer inntekter. Dette gjaldt uansett hvilken kompetanse vedkommede hadde og hvilken avdeling man jobbet i. Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke jobbet i "nye" amentio, så jeg kan ikke uttale meg om de samme arbeidsforholdene råder nå, men jeg konstaterer at ledelsen i stor grad fortsatt består av de samme menneskene som før. Foruroligende spør du meg.

 

Folk må selvfølgelig få lov til å gjøre seg opp egne meninger og erfaringer med denne bedriften, men jeg kommer ikke til å handle hos amentio så lenge bedriften blir drevet av mennesker som spekulerer i kundenes naivitet og ork til å stå på sine rettigheter når det dukker opp returforespørsler/angrerett/garanti- og reklamasjonssaker.

 

Do as you please, but don't come cryin' to me when you get f***ed over...

 

Takk for oppmerksomheten

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...