Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk bot for høy musikk (var drita)


Paulex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det handler om en viss skadefryd visse folk føler når de sørger for at noen får en såpass heftig bot. Det handler ikke om DEM SELV, og om hvorvidt de får sove eller ikke. Det er ett fett, så lenge den som syndet får svi for det flere måneder i etterkant (Ja tenk, det er ikke alle som har 5k å avse fra budsjettet.) Om det handlet om hvorvidt man selv fikk sove eller ikke hadde det vært langt mer effektivt å gå bort selv og be naboen dempe seg.

Det er jo direkte feil. Faktisk stikk motsatt. Dersom man ikke har 5k å avse fra budsjettet, så vil en bot på 5k resultere i at man ikke har råd å feste igjen på _lenge_ og det blir stille og rolig i lang tid fremover. Å gå bort og klage selv ville (av erfaring) kanskje hjulpet i 10 minutter, før volumet var på full guffe. Med flaks, så ville det hjulpet helt frem til neste gang TS var på byen, og så på samme kjøret igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke bare det, samboeren hennes fikk juling først.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/sandnes/Voldtatt-da-hun-ville-hjelpe-2903110.html

Men såpass er det vel rimelig å forvente at folk skal være villige til å risikere for at andre skal kunne ta seg et velfortjent nachspiel uten å frykte forelegg?

Rett skal være rett, dette var vel egentlig et tilfelle av "husbråk" som er et fint ord for "mann banker kone" og ingen fest. Men likevel.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men hvis andre ikke synes noe om det, så burde ta kontakte med deg og be deg dempe. Ikke bare ringe politiet og kreve at du skal få bot.

Jeg synes linkene som har kommet frem i denne tråden er argumentasjon nok mot å kontakte de som bråker, og heller ringe politiet. Jeg ønsker i alle fall ikke å risikere å gjøre meg selv eller mine tilgjengelige for voldtekt, juling og/eller drap bare fordi at naboen ikke gidder å vise hensyn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Men hvis andre ikke synes noe om det, så burde ta kontakte med deg og be deg dempe. Ikke bare ringe politiet og kreve at du skal få bot.

Jeg synes linkene som har kommet frem i denne tråden er argumentasjon nok mot å kontakte de som bråker, og heller ringe politiet. Jeg ønsker i alle fall ikke å risikere å gjøre meg selv eller mine tilgjengelige for voldtekt, juling og/eller drap bare fordi at naboen ikke gidder å vise hensyn.

 

Helt enig.

 

Og det er nettopp hva jeg/vi prøver å belyse når jeg/vi advarer mot å ta kontakt. Tidligere i tråden ble det kritisert at "vi som har levd en stund" kom med akkurat denne type advarsler. Man ble kritisert for å ikke å ha levd livet og å ha liten tiltro til menneskeheten og å spille ut alderskortet.

 

Men ærlig talt... Er det ikke bedre å beholde liv og helse enn å leke politi midt på natta. Dessuten ser jeg lett et motsatt scenarie; nemlig at den som klager freaker fullstendig ut og slår ned festdeltagerne for fote dersom han blir provorsert tilstrekkelig. Det er slettes ikke gitt at maktbalansen ligger hos festdeltagerne. Det kan like gjerne være en øksemorder man vekker opp midt på natta, og da skal du ha takk...

 

Jeg ble tidligere kritisert og anklaget for trusler av TS da jeg antydet denne muligheten. Ble også skjelt ut på PM av TS da han kom hjem etter en fuktig natt, så voldstrusselen er omvendt proporsjonal med alkoholprosenten, tydeligvis.

 

G :) :) :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...