Gå til innhold

Bør jeg sende komponentene tilbake??


Anbefalte innlegg

hvorfor skal alle ha 300-400watts strømforsyningen når en 200 rekker fint?

 

Sitter med et radeon9700pro kort, en pentium4 prosessor, 2 harddisker, 2cdrom, viftestyring, samt 4usb porter som er brukt ..

 

som noen har sagt.. sjekk tempen på cpu...

 

For det er ikke alltid en 200W rekker. Jeg har selv hatt problem med en 250W. Skiftet til 350W og vips så hadde jeg et helt stabilt system.

 

Helt enig... prøvd å regne på strømforbruket på de ulike komponentene og det skal litt mer enn vanlige systemer til før en trenger mer.

 

Temperaturen var ikke så skremmende, så jeg stiller meg bak de som hinter fremmpå med minneproblemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min indikerte hovedkortet. Han mente at hvis det hadde vært strøm tilførsel, så hadde en sikring gått først...

 

finnes det en oversikt over hvor mye hver enkelt komponent trekker i strøm? har sett på komplett.no, men så ikke noe der...

Lenke til kommentar

Det skal ikke mye til før alt under 300w er for lite

eks: overklokket PC sånn ca :

 

CPU 80-90w 2.5-3Ghz (over 100-120w på de siste 3-3.2Ghz)

Allerede her har man tatt halvparten av en 200w PSU.

 

AGP-kort 30-40w (50-60 på de siste kortene, la oss ikke glemme FX5800 med sine 70w)

 

2-3 Harddisker 20-40watt

1-2 Rom 10-20watt

 

Utenom dette kommer også

- HELE hovedkortet med sine forskjellige kontrollere mm.

- Eventuelle vifter

- DDR - PC2100 VS Dual PC3200+

- lydkort

- eventuelt andre "ting" som andre PCI kort mm.

 

Har man dette i bakhodet så er kansje 2-300 lite i en moderne PC

i Tillegg kommer ikke PCen til å trekke noe mindre med tiden

 

Oii dette ble lit rotete jaja

Lenke til kommentar

Har ikke altfor stor tro på at det er for svak PSU. det kan selvsagt være det, men jeg tror som sagt ikke det. Dersom det ikke er minne brikkene ville jeg sagt at det er noe riv ruskende galt med hovedkortet ditt. Jeg har vært borti samme symptomene på flere hovedkort. Og et tilfelle der Minnebrikken var dårlig.

Ville sendt inn delene til sjekk uansett jeg. For å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

er enig med flere her at det er lite watt i strømforsyningen din.

på dagens hk er det jo ennbefalt 300watt eller mere.

 

jeg fikk noen av dine symtoner da jeg hadde bare 250 watt strømforsyning.pluselig kunne en disk stoppe,slik at win restartet seg.

hadde 2 disker tilkoblet.

da jeg kuttet ut den ene disken og byttet kjøleren til cpu"en(kjøleren var koblet til strømforsyningen fordi den dro så mye strøm(ca 8-13watt)

ble problemene mine borte.

 

nå har jeg 360 watt strømforsyning og alt er veldig stabilt.

 

så jeg ville og annbefalt deg og prøve en større strømforsyning(helst mere enn 300 watt

Lenke til kommentar

Tror kanskje det er noe i det mr x sier... Jeg har opplevd at den ene hd'en min kutter ut og systemet henger seg. Kommer opp en boble nede til høyre at skrive feil til disken. (men har også fått opp feil på den disken når jeg starter maskinen, rett etter at biosen finner det som er koblet til ide. Stod noe sånn som at disk error er nært forestående. Vær obs liksom.. Press F1 for å fortsette). Dette skjer når jeg kopiere data fra den ene til den andre. Dessuten er det dårlig plass i kabinettet til harddisker. De to jeg har som det er plass til, sitter nesten sammenklistret, og de blir ganske så varme...

Siden dere fleste sier at det er strømforsyning, skal jeg prøve dette. gå opp 100w, minst..

Men så langt idag har jeg ikke hatt noen problemer... Hvis det er strømforsyning, burde det ikke ha slått ut idag da..??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...