Gå til innhold

Objektiv til Nikon D90, bruksområde


Anbefalte innlegg

Foreløpig har jeg kun det objektivet som fulgte med kameraet da jeg kjøpte det, men jeg kunne gjerne tenkt meg et nytt et. Kan ikke så mye om objektiver, så derfor søker jeg etter litt hjelp her. Det jeg bruker kameraet mest til er:

 

- Naturfotografering (dagtid og kveld, sol og overskyet etc.)

- Fotografering av dyr (mye i aksjon, raske bevegelser)

 

Blir også til at jeg ønsker å ha en god zoom på det, ettersom jeg fotograferer på en del aktiviteter/arrangementer med dyr hvor jeg sitter i ro og ikke kan komme så nært. Også når jeg er ute i naturen og skal ta bilder av dyr på lang avstand er det mange ganger jeg irriterer meg over at zoomen ikke er god nok.

 

Har ikke satt en prisgrense enda men jeg tenker at det ikke skal overstige 4000, helst under 3000. Vet ikke så mye om priser på objektiver heller, så jeg vet ikke om dette er mye eller lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en 70-300 VR selv til min D90, den virker meget bra. Eneste aberet er litt dårlig lysstyrke (5,6) på 300 mm. Ellers er den meget bra og forholdsvis lett i forhold til tele rekkevidden. Kan ofte finnes på bruktmarkedet på foto.no til rundt 3000 kroner. Tror ikke du får noe særlig bedre i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Et alternativ kan jo være et brukt Sigma 70-200mm f2.8 uten OS. 70-300mm-ene blir ganske mørke og dystre i enden, og selv om noen har stabilisering, hjelper ikke det på ting i bevegelse.

 

Si ifra hvis du klarer å finne et brukt 70-200 sigma uten OS til under 4000.

Disse koster rundt 6-7000 nye og holder set uuuutrolig godt i pris selvom det er sigma.

Lenke til kommentar

Et alternativ kan jo være et brukt Sigma 70-200mm f2.8 uten OS. 70-300mm-ene blir ganske mørke og dystre i enden, og selv om noen har stabilisering, hjelper ikke det på ting i bevegelse.

 

Si ifra hvis du klarer å finne et brukt 70-200 sigma uten OS til under 4000.

Disse koster rundt 6-7000 nye og holder set uuuutrolig godt i pris selvom det er sigma.

 

Jeg kjøpte meg et 70-200 HSM II uten OS til 4000. Da fulgte det også med den 1.4teleconverteren til Sigma som koster 2 lapper. Ergo ikke umulig å finne bare objektivet til 4000. :)

 

Og ja, standen var som ny. Ingen bruksmerker at all.

Lenke til kommentar

Et alternativ kan jo være et brukt Sigma 70-200mm f2.8 uten OS. 70-300mm-ene blir ganske mørke og dystre i enden, og selv om noen har stabilisering, hjelper ikke det på ting i bevegelse.

 

Si ifra hvis du klarer å finne et brukt 70-200 sigma uten OS til under 4000.

Disse koster rundt 6-7000 nye og holder set uuuutrolig godt i pris selvom det er sigma.

 

Jeg kjøpte meg et 70-200 HSM II uten OS til 4000. Da fulgte det også med den 1.4teleconverteren til Sigma som koster 2 lapper. Ergo ikke umulig å finne bare objektivet til 4000. :)

 

Og ja, standen var som ny. Ingen bruksmerker at all.

 

Sh*t, det var jaggu ikke værst! :) Heldig du da, 70-200 f2.8 HSMII er et svært godt objektiv.

Lenke til kommentar

Jeg har Sigma APO DG 70-300 mm. Jeg er veldig fornøyd med det objektivet selv om lysstyrken ikke er så god. Det eneste jeg savner er bildestabilisator. Skal jeg ha klare bilder må jeg nesten ha stativ, alternativet er at jeg finner noe å hvile kamera på. Det blir ganske tungt å holde i ro over tid. Kamera har ikke søkefunksjon via skjerm, det hadde antakelig hjulpet.

Uansett, dette objektivet tar utrolig gode portretter, spesielt utendørs eller med extern blitz. De sista 100 mm er uunnværlige ved fotografering av ville dyr i naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...