Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så om jeg går for den clocken de folka med samme cpu, kjøler og hovedkort, vil jeg da få den stabile clocken de har?

Nei.

Edit: Multiplier er på 44x i bios. men vil ikke gå til mer enn 43x i windows uansett hva jeg gjør. Forsøkt å fjerne turbo og det aller meste men ingen forskjell..

og så klart, har såklart satt ned hastigheten på minnet, men det hjelper jo ikke et pøkk.. har kun justert på miltiplier og pittelitt på bussn-.-

Kjør opp base clock ratio til 1.25x, så slipper du å rote med multipliere CPUen din ikke har.

i7-3820 har såvidt jeg vet max multiplier for 4 kjerner på 40x, 41x for 3 kjerner, 42x for 2 kjerner og 43x for 1 kjerne. Uansett må du først øke base clock ratio til 1.25x så du får en effektiv 125MHz baseclock og så overklokke fra en lavere multiplier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan klokke gpu'ene dine mye mer, mine 2x7950 fikk nesten 20k i graphics score.

 

hmmm. hvordan skal jeg klare det? jeg maxer jo msi afterburner, finner ikke noen plass jeg kan klokke di høyere.. Edit: Fant ut at jeg kunne redigere cfg fila til msi afterburner:)) nå kan det med skjermkort bli morro om jeg får til resten av riggen:P

 

Hvordan klarte du 20k på graphics?:/ fatter ikke hva jeg bommer 100% på her..

 

Så om jeg går for den clocken de folka med samme cpu, kjøler og hovedkort, vil jeg da få den stabile clocken de har?

Nei.

Edit: Multiplier er på 44x i bios. men vil ikke gå til mer enn 43x i windows uansett hva jeg gjør. Forsøkt å fjerne turbo og det aller meste men ingen forskjell..

og så klart, har såklart satt ned hastigheten på minnet, men det hjelper jo ikke et pøkk.. har kun justert på miltiplier og pittelitt på bussn-.-

Kjør opp base clock ratio til 1.25x, så slipper du å rote med multipliere CPUen din ikke har.

i7-3820 har såvidt jeg vet max multiplier for 4 kjerner på 40x, 41x for 3 kjerner, 42x for 2 kjerner og 43x for 1 kjerne. Uansett må du først øke base clock ratio til 1.25x så du får en effektiv 125MHz baseclock og så overklokke fra en lavere multiplier.

 

Takk for tipset!! jeg skal forsøke. men virker som om ingenting vil boote så snart jeg rører den jævla base klokken...hmm, står i windows at jeg kjører 4+4 kjerner samt cpuz viser 43x multi. Prime95 kjører 8 tråder så kanskje det har blitt låst opp.. Føler at jeg kasta meg litt kjappt ut i en helt ny OC verden:P Du er velkommen til å hjelpe meg på PM. Så blir det ikke masse tøvete innlegg i denne tråden.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

post-169666-0-39580200-1349821244_thumb.jpg

 

 

 

Kom meg en liten bit videre:) Takk for info ang. base klokk! skjønte konseptet nå!

 

ang. cpu vil jeg ikke øke noe mer på v-core før jeg har fått bedre kjøler. ligger på ca 70c i prime 95 blend atm. 40c idle..

 

Grafikk kort.... skuffer meg ganske så mye, ettersom jeg tror jeg har nådd toppen av hva kortene klarer uten at jeg må bytte kjøler. bytter jeg kjøler klarer jeg sikkert noen få mhz ekstra.. noe som jeg for øvrig syntes skalerte dårlig mot slutten. Noen som vet om det hjelper pushe minne mere?

Lenke til kommentar

1280mv.. har ikke rørt minnevolten den står på 1600mv

bruker forresten begge cf broene på kortene, selv om det skal fungere med kun 1 bro.. tviler på det har negativ effekt?

 

Har en følelse av at det er HK som begrenser meg eller ødlegger grafikk score. er det noen flere som er kjent med dette på MSI big bang II (x79) ?

Sku nesten tro at grafikk score burde vært minimum rundt 20k.. men har dessverre ikke noe annet hk å sammenligne med

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Jeg lagret en sensor log på gpu-z som viser at det bare er kort nr 1 som får volt instillingene jeg setter i msi afterburner mens jeg kjører 3d aplikasjon som 3dmark f.eks.. Men frekvensen rapporteres som den samme på begge kortene. Det kan jo umulig være bra med tanke på at det ene kortet da kjører på stock volt på samme frekvens? Eller er dette en bug?

skal prøve stille opp minnet nå :)

 

Edit:1670mhz og 1612mv på minnet gikk ikke. klarte første test. merkbart bedre fps, så snart kommer nytt resultat. ønsker komme over p1500 i allefall:)

 

her er bildet av hva jeg mener.. Jeg har også lagt ved config filen til MSI afterburner om noen vil se om det er noe galt her..

 

MSIAfterburner2.txt

 

post-169666-0-99298600-1349886486_thumb.jpg

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Vet ikke hva i verden det er som er galt nå, men har plagdes i flere timer og finner ikke noen løsning. ble slik etter sist 3dmark run og vil ikke endre seg uansett om jeg så kjører alt tilbake til default settings både på cpu og gpu.. noen som har hatt samme problem?

 

Kjører spill og 3dmark utmerket, ingen feil i prime95. men så snart man åpner Gpu-z etter å ha kjørt et 3d program eller som videoen viser (rendering) så fryser pcen å går i blåskjerm.. litt komisk at alt funker 100% helt til jeg har kjørt et 3d-program. da låser pcen seg (KUN i gpu-z) Gpu-z kjører helt fint før jeg har startet noen spill/3d-prog.

 

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

12814 i dag. Opp fra drøyt 10500 i 2011. Måtte bytte ut 580 GTX da den ene var gåen, så da ble det to 670 GTX isteden. Tydeligvis bedre enn 580 på min maskin. Det er vel CPU-en som drar mest ned. Hadde ikke tid til å vente på hovedkort til 2600k da jeg kjøpte maskina, så da ble det heller i7-950. Varm som juling, derfor veldig veldig begrensa overklokk på drøye 3.3 gig. Ja, jeg har DH14-kjøler og alt er satt sammen best mulig. Spiller for så vidt ingen rolle da alt kjører bra nok. Holder noket par år til før jeg må kjøpe ny maskin. Med det sagt er det tydelig at 950 er en liten bottleneck for 670 SLI. Hadde scaling på opptil over 90% med 580 (Modern Warfare 2), med 670 er det maks 50-60%. Med 3d Vision på er det stor forskjell, uten kan det være nesten ingenting.3dmark.jpg

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei hei.

 

Det er en stund siden jeg har lagt ut noe her. Skal legge ut en imorgen (om jeg orker) med 12.11 beta driveren.

 

her en en kjapp test. Kortene er satt på det som liksom er max. Skal klokkes opp etter jeg bare har kjørt ett run.. :)

 

 

Denne cpu"n er sulten på spenning. Tempraturene er fine selv med 1.52v..

post-187653-0-35710200-1354068964_thumb.png

Endret av boarderxtrem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...