Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

i7-930 @ 3800mhz

GTX 580 @ 920/2048

Driver: 301.42 WHQL

 

Overklokket fra 900mhz til 920mhz men lot memory være på stock uten å endre spenningen fra 1.088v som jeg brukte tidligere. Dette økte den totale scoren med cirka 80 poeng.

 

(Performance Present)

post-264877-0-67552200-1339174927_thumb.png

(08.06.2012)

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

 

Hvilken volt bruker du på den cpuen? :)

 

Og vet du om det går an med et tredje 680 på et sabertooth z77?

 

Med tre kort i Sabertooth så vil de bare kjøre på 8x / 8x /4x så vil nok ikke ha så alt for mye gain med det siste kortet.

Ok. Men det står på komplett at det kortet skal støtte quad sli..

 

Åssen er det muig når den bare har 3 skjermkort slotter? o.O

Lenke til kommentar

 

Hvilken volt bruker du på den cpuen? :)

 

Og vet du om det går an med et tredje 680 på et sabertooth z77?

 

Med tre kort i Sabertooth så vil de bare kjøre på 8x / 8x /4x så vil nok ikke ha så alt for mye gain med det siste kortet.

Ok. Men det står på komplett at det kortet skal støtte quad sli..

 

Åssen er det muig når den bare har 3 skjermkort slotter? o.O

gtx 690 SLI menes med Quad-SLI

 

EDIT:

Dessuten må du aldri stole på informasjonen som står på Komplett, sjekk nettsidene til ASUS.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

 

Hvilken volt bruker du på den cpuen? :)

 

Og vet du om det går an med et tredje 680 på et sabertooth z77?

 

1,36 for 4600. Saber skal støtte 3 kort etter det jeg kan huske. Er jo bare å teste :)

 

Ok, trur du den volten vil funke på en i7-3770k? :p

 

Bare en liten rettelse, ikke si volten. Volt er en enhet som brukes om spenning.

Så det riktige er "Vil den spenningen funke på en 3770k"

 

1.36v er høyt for en 3770k, når jeg testet en 3570 for lenge siden så hadde jeg ca 50c forskjell mellom vannet og kjærnene på 1,4v. Da har du ikke HT som generere mye varme (noe du har på 3770)

 

Nå vet jeg ikke hva slags kjøling du har, men med et greit vannoppsett kan det gå med et nødskrik, men du vil nok se temps opp mot 90c under load, men veldig mange faktorer som spiller inn.

 

Her har du noe og gå etter:

 

https://docs.google....#38;widget=true

Endret av EggMan88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilken volt bruker du på den cpuen? :)

 

Og vet du om det går an med et tredje 680 på et sabertooth z77?

 

1,36 for 4600. Saber skal støtte 3 kort etter det jeg kan huske. Er jo bare å teste :)

 

Ok, trur du den volten vil funke på en i7-3770k? :p

 

Bare en liten rettelse, ikke si volten. Volt er en enhet som brukes om spenning.

Så det riktige er "Vil den spenningen funke på en 3770k"

 

1.36v er høyt for en 3770k, når jeg testet en 3570 for lenge siden så hadde jeg ca 50c forskjell mellom vannet og kjærnene på 1,4v. Da har du ikke HT som generere mye varme (noe du har på 3770)

 

Nå vet jeg ikke hva slags kjøling du har, men med et greit vannoppsett kan det gå med et nødskrik, men du vil nok se temps opp mot 90c under load, men veldig mange faktorer som spiller inn.

 

Her har du noe og gå etter:

 

https://docs.google....#38;widget=true

 

Har noctua NH-D14 cpu kjøler. Men hvofor har ikke 3770k HT når 3610qm cpuen på laptopen har det?

 

For frunnen til at jeg spurte om spenningen vat pga alle mine forsøk på manuel justering har entenført til BSOD, evig lastende windows eller at windows lastinga fryser.

Lenke til kommentar

 

Hvilken volt bruker du på den cpuen? :)

 

Og vet du om det går an med et tredje 680 på et sabertooth z77?

 

1,36 for 4600. Saber skal støtte 3 kort etter det jeg kan huske. Er jo bare å teste :)

 

Ok, trur du den volten vil funke på en i7-3770k? :p

 

Bare en liten rettelse, ikke si volten. Volt er en enhet som brukes om spenning.

Så det riktige er "Vil den spenningen funke på en 3770k"

 

1.36v er høyt for en 3770k, når jeg testet en 3570 for lenge siden så hadde jeg ca 50c forskjell mellom vannet og kjærnene på 1,4v. Da har du ikke HT som generere mye varme (noe du har på 3770)

 

Nå vet jeg ikke hva slags kjøling du har, men med et greit vannoppsett kan det gå med et nødskrik, men du vil nok se temps opp mot 90c under load, men veldig mange faktorer som spiller inn.

 

Her har du noe og gå etter:

 

https://docs.google....#38;widget=true

 

Så om jeg går for den clocken de folka med samme cpu, kjøler og hovedkort, vil jeg da få den stabile clocken de har?

Lenke til kommentar

Her var det stopp. Er nok helt på jordet med overklokkingen av CPU. Forstår pent lite av 2011 socket og kommer ikke en liten hz lengre. Dønn stabilt slik det er nå, men som dåkker ser så e volten på CPU overnaturlig høy. Kan senke den til 1,3v og den er like stabil. Skjønner ikke bæra.. nån som har peiling må gjerne uttale sæ :)

 

score e heller ikke akkurat nåkka stort å skryte av:

p14228

 

I7 3820

MSI x79 BB2

2x7970 crossfire

Corsair force 240gb ssd

16GB quad 1600mhz

 

post-169666-0-38869700-1349754655_thumb.jpg

 

 

 

X6085

post-169666-0-08248900-1349755179_thumb.jpg

 

Edit: Multiplier er på 44x i bios. men vil ikke gå til mer enn 43x i windows uansett hva jeg gjør. Forsøkt å fjerne turbo og det aller meste men ingen forskjell..

og så klart, har såklart satt ned hastigheten på minnet, men det hjelper jo ikke et pøkk.. har kun justert på miltiplier og pittelitt på bussn-.-

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...