Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maling: Infra Residence aqua


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal til å male huset mitt denne uken. Jeg ble fortalt at vannbasert utemaling er forbedret mye de siste årene. Var på coop og ble annbefalt denne malingen:

 

" Infra Residence aqua "

 

Er det noen som har noen erfaringer med denne? (dekkevne, malingsintervall/holdbarhet, brukervennlig påføring? )

 

Håper på god erfaringsutveksling : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jobber selv i en malingsbutikk og har ikke hørt om dette merket en gang.

 

Det jeg som selger vil anbefale deg er en vannfortyndbar utendørsmaling som heter

Gjøco Herregård maximal. Dette er et produkt som er tilnærmet Jotun sin optimal men er noen hundrelapper rimeligere. Det beste med denne malingen er at den er utrolig motstandsdyktig mot sværtesopp, den holder lengre på farge og glans en noen annen maling, den er overmalbar etter 2 timer så du rekker 2 strøk på en dag. og du kan selvfølgelig vaske pensler og utstyr i vann.

 

Dekkevnen er kjempetopp og den er en drøm og jobbe med. kan anbefale dette produktet på det sterkeste. bor du i drammensområdet får du komme innom meg! ellers så er det mange forhandlere av gjøco rundtomkring

 

Folksamtesten er skandinavias største malingstest og der ble gjøco herregård maximal best i test. på www.gjoco.no kan du lese mer om dette produkte eller du kan PM meg så skal jeg veilede deg ;)

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg jobber selv i en butikk som selger dette produktet. Coop Obs Bygg. Residence aqua er et produkt det går utrolig mye av, og har kun fått posetive tilbakemeldinger fra kunder om produktet.

 

 

Dette produktet er en produkt som er har svært høy dekkevne, den dekker i nesten samtlige tilfeller den gamle fargen på et strøk. Den er overmalbar etter kun noen få timer, og du klarer 2 strøk på samme dagen. Residence aqua, er en vanntynnet maling, laget av Gjøco. Gjøco produktene kontra Infra produktene er så i si helt like, eneste forkjellen er embalasjen. Residence aqua er svært holdbar både på fargen og glansen. Om man gjør bra og rett forarbeid skal den iallefall holde opptil 10 år. Da er det å vaske med kraftvask. Samt, har det flasset noen plass, bør du skrape det ned med stålbørste, samt å grunne det med en grunning. For sikkerhetenskyld så er det alltid en fordel og forsikre deg mot sopp og alger. Sprøyt på sopp og algedreper på huset 10 min før du maler. Evt kan du ha det oppi malingen(dette er noe som du må gjør på egen risiko. Men, det er svært mange som gjør dette for å slippe å sprøyte hele huset med produktet først). Produktet er tilnærmest Jotun sin Optimal maling. Og er iallefall like god som den. Men koster noen hundrelapper mindre.

 

Residence aqua er somsakt et vanntynnet produkt, som gjør at det er ekstremt lett og påføre, kjøp en kvalitetskost. Jeg vet så i si at du skal innom en Coop butikk, da det er kun de som selger Infra sine produkter. Kjøp med den er Jordan Ultimate Flat 120mm. Det er også mange kvinner som har sier at de kan være litt tunge å male med i lengden. Så, om du er kvinne, eller om du skal ha med deg kvinner om male huset, vil jeg anbefale deg å kjøpe de ovale penselene. Vil da anbefale og bruke Jordan sine Ultimate Ovale pesler, 75mm vil være en perfekt bredde. Penselen blir ikke for tung, og det blir lett og jobbe.

 

Jeg har selv brukt dette produktet, da jeg har malt et helt hus med denne malingen. Lykke til med å male huset! :) Husk å vask huset med huskvask vært eneste år. Malingen vil da være holdbar mye lenger, glans og farge vill holde seg lenger, og huset vil se nymalt år, etter år etter år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...