Gå til innhold

Oppgradert til HD Parabol = mye kluss


Anbefalte innlegg

Oppgraderte dekoderen til HD i dag, Canal Digital (parabol) for å få fullt utbytte av abonnementet, som inkluderer over 10 HD-kanaler.

 

Installasjonen av dekoderen gikk greit og jeg fikk innslag på alle kanalene jeg hadde forventa. Dessverre så får jeg melding om "Finner ikke starttransponder" på de fleste - men ikke alle - HD kanalene. F.eks. TV2 HD eller Canal+ HD får jeg inn i 1080p uten problemer. Men Nat Geo HD, History HD, etc., gir feilmeldingen over.

 

Nå antar jeg at visa ender med at jeg må kontakte kundeservice på mandag og få dem til å sende en veltrent apekatt for å se på problemet, men lurer uansett på hva som kan være feil. Parabolen innstilt feil? Lite sannsynlig, finner jo alle kanalene og alt har fungert fint så langt. Trenger bedre transponder kanskje (har en dobbel transponder pga. abo i ekstra rom, men ikke veldig lenge siden den ble skifta), eller muligens antennekabelen som ikke er kraftig nok?

 

Det neste, og foreløpig mest irriterende, problemet er at de "gamle" kanalene ser ut til å sende i vidt forskjellige oppløsninger. Mange av dem har nå lite pene sørgerander rundt hele eller deler av bildet når jeg kjører i 1080p. Har en "vanlig" Samsung 46" LED av nyere dato, finner ingen innstillinger på selve TVen som kan autojustere bildet. Hva gjør jeg med dette? Hvis det viser seg at jeg må se på "vanlige" kanaler i screen-within-screen modus bare fordi jeg vil ha HD-kanaler så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Kort oppsummert; hjælp

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...