Gå til innhold

Når ble homofili et problem?


Anbefalte innlegg

I ditt degenererte verdenssyn er det sikkert slik, men fra naturens side har alltid barn blitt brakt opp av både en mann og en kvinne.

Unntak har forekommet, og jeg vet at slike tilfeller alltid kommer til å forekomme.

Men fortsatt holder jeg fast på at det mest ideelle og naturlige for et barn er å vokse opp med sine biologiske foreldre.

 

Tvert imot, både hos homo sapiens, homo erectus og homo neanderthalensis var det slik i begynnelsen at alle menn hadde sex med kvinnene når de følte for det, det ble umulig å vite hvem som var hvem sitt barn. Derfor ble barna gjerne oppdratt slik som noen har nevnt tidligere, av en hel flokk. Hvis du ser gjennom hele menneskehetens historie er det veldig uvanlig blandt mennesker å bli oppdratt av én kvinne og én mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvert imot, både hos homo sapiens, homo erectus og homo neanderthalensis var det slik i begynnelsen at alle menn hadde sex med kvinnene når de følte for det, det ble umulig å vite hvem som var hvem sitt barn. Derfor ble barna gjerne oppdratt slik som noen har nevnt tidligere, av en hel flokk. Hvis du ser gjennom hele menneskehetens historie er det veldig uvanlig blandt mennesker å bli oppdratt av én kvinne og én mann.

 

Dette er helt riktig. Det var først når vi lot oss (for)lede ut i jordbruk at monogami ble en vanlig samlivs form, da det å EIE ble et tema. Før delte folk det meste, også seksuelle gleder OG ungene hadde ALLTID en *far* å ty til.

 

Leste for litt siden om en undersøkelse i USA som konkluderte med at det finnes litt over en halv million par som lever i parforhold der det er to menn og en kvinne. Undersøkelsen tok for seg forholdene ungene i disse forholdene fikk til sine *fedre*, (Da kvinnene i disse forholdene veldig ofte hadde barn med begge), og de viste faktisk ganske overraskende at ungene hadde det kjempe fint. (Det eneste negative var måten dette ble møtt hos resten av samfunnet (Der alle så klart VET at slike forhold umulig kan være bra... av en eller annen grunn, uten å ha noe annet å peke på stort sett enn påstandene i noen gamle bøker...)

 

I samme tids periode ble det kartlagt at godt og vel to hundre tusen par lever i parforhold til et annet par der ungene også er *felles* og også her var det bred enighet blandt barna at de hadde hatt en eksepsjonell trygg og god oppvekst, fordi de alltid hadde en pappa eller mamma eller søster eller bror å ty til... Ikke overraskende var problemet også her overtro og folkene som trodde på overtro og vissvass i gamle bøker...

 

Så hvordan noen hardnakket kan gå ut og si det ene eller det andre i slike saker er forbi meg...

 

 

Personlig kjenner jeg bare ei som fire eller fem åring (?) fikk "byttet" ut pappa'en med en annen kvinne (da moren hennes fant ut at hun red på feil hest halvveis i løpet så og si...) Nå har hun riktig nok hatt sporadisk kontakt med sin far oppover oppveksten, (faren flyttet til en annen kant av landet og ga mer eller mindre faan i begge i mange år pga det han opplevde sviket, og kanskje også med rette for alt jeg vet, fra moren til venninna mi ). Fikk høre denne temmelig sære historien for ikke så mange år siden og jeg kan ihvertfall med hånden på hjertet si at jeg ALDRI hadde gjettet at hun hadde to kvinner som foreldre, da det ikke er noe galt med henne i det hele tatt....

 

Så å dømme vilt og uhemmet her er ihvertfall ikke riktig....

 

Er ikke selv for å leve i et polygamt forhold, men har ikke noe i mot at folk vil prøve det eller at folk lever i homofile forhold.... Har da sett nok av hetrofile forhold gå til helvette med unger og det hele uten at jeg står på barrikadene og skriker om at hetrofile skal miste retten til å få unger av den grunn...

Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Naturen selv lærer at homofili er galt. Men viktigere er det at Gud som vet alt om oss, og elsker oss, sier klart at homofili ikke er akseptabelt. Homofili er like dumt som å banke seg i hodet med en kjevle. Og gjett hva. Vi er de eneste som taper på å trosse Guds forordninger.

Endret av debatant
Lenke til kommentar

Naturen selv lærer at homofili er galt. Men viktigere er det at Gud som vet alt om oss, og elsker oss, sier klart at homofili ikke er akseptabelt. Homofili er like dumt som å banke seg i hodet med en kjevle. Og gjett hva. Vi er de eneste som taper på å trosse Guds forordninger.

Har du noen gang tenkt at du kanskje burde bytte ut disse hatefulle og intolerante ordene i bibelen med din egen medmenneskelighet? Hvor var guden som inkluderer alle, hvor er dine tanker om jesus som ba folk om å elske sin neste og leve i kjærlighet med hverandre? Og her er du, en følger av jesus, og fyrer løs med hat og intolleranse for mot medmennesker som faktisk er født med sin legning, de valgte den ikke slik du har valgt å være intolerant og hatefull...

 

Når skal det egentlig gå opp for deg at alle mennesker ville hatt det bedre om vi la bibelen og dens hat til side, lot disse innbilte gudene være det de faktisk er, innbildninger, og lot faktisk kjærlighet og nestkjærlighet styre oss i steden. Lage en verden som er best mulig for flest mulig mennesker isteden for en verden som er best, for deg, fordi en hatefull, urettferdig og intolerant gus sier at det er slik i en gammel bok skrevet av ignorante menn i bronsealderen...

 

Hva med å se på mennesket? Homofile er først og fremst mennesker! Jeg har en del homofile venner, to av dem er gift og vet du, jeg tenker så og si aldri over at de er homofile jeg, for jeg ser på dem som mennesker og venner og hva de gjør inne på soverommet, i sin egen tid og som frie mennesker, har jeg ikke noe med. Og slik der det for de aller fleste mennesker, de klarer å se at homofili ikke går ut over noen, ingen blir tvunget og ingen som ikke frivillig er med på det er med på det. Dette skjønner folk i dag.

 

Så kommer slike som deg. Du har ingen forståelse for, jeg tror ikke du har tenkt tanken engang, for at det er mennesker du diskriminerer og legger for hat. Mennesker med like mange, kanskje også flere, følelser og meninger som deg. Disse skal du forfølge, hate og diskriminere på grunnlag av en gud som kun eksisterer i fantasien, som aldri har blitt bevist eksisterer og som har vært totalt fraværende i all tid? Skjønner du virkelig ikke at det er hat og intoleranse du sprer? Skjønner du ikke at det hatet og den intoleransen går ut over virkelige mennesker? Skjønner du ikke at siden gud er en fantasi så må vi ta mer hensyn til virkelige mennesker enn de fantasiene du tror er sant? Er du så fastspikret og hatefull at du er forbi dette med å elske sin neste?

 

Kan nemlig se slik ut når du og de som tenker det samme som deg går ut og fordømmer en stor del av menneskeheten fordi de gjør noe dere kristne aldri har evnet å gjøre mot andre enn dere selv, å elske hverandre!

 

Slike tanker som du her kommer med, sammen med hatet og intoleransen, passer ikke i dages samfunn lenger... Hvor mye løgn og kognitiv dissonans som må til for at kristne mennesker tror de følger kjærlighet med det hatet og den intoleransen de oppviser er meg en gåte, men du kan sikkert forsøke å forklare oss det..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Naturen selv lærer at homofili er galt. Men viktigere er det at Gud som vet alt om oss, og elsker oss, sier klart at homofili ikke er akseptabelt. Homofili er like dumt som å banke seg i hodet med en kjevle. Og gjett hva. Vi er de eneste som taper på å trosse Guds forordninger.

 

Naturen gjør ingen skiller på sexuell preferanse/legning, så jeg tror du tar feil når du mener at naturen lærer oss av homofili er galt. Det er bare hos den enkelte persons bevissthet at slike dommer blir utdelt. Nå skal ikke jeg kjefte på deg fordi du mener noe annet om den saken enn det jeg gjør, men jeg skal sende deg litt "loving kindness" eller bare "kindfulness", så håper jeg at sinnet ditt blir litt mindre, og at du kanskje slutter med å gjøre deg selv mindre enn det du faktisk er

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Naturen bygger på hetrosexualitet.

 

Naturen bygger på alt mulig rart, og heterosexualitet er jo bare den dominerende retningen nå for tiden.

 

Du må slutte å være sint på moder jord :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg gir egentlig blaffen i jorda. Men dens natur har aldri vært homo.

 

Gir du blaffen i jorda? Det synes jeg høres pussig ut, siden du selv kommer fra det opphavet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Naturen derimot er skapt hetrosexuell. Til tross for at det finnes noen forvirra delfiner.

Pussig??

 

Hva mener du konkret når du sier at naturen er skapt heterosexuell? Det som først og fremst kjennetegner naturen, er at den finner bestandig en måte å omgå problemene på. Og vi mennesker er vel også mest kjent for å være spesielt tilpasningsdyktige, uavhengig av småting som eks. seksuell preferanse eller legning

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Naturen derimot er skapt hetrosexuell. Til tross for at det finnes noen forvirra delfiner.

Pussig??

Fornektelse og hat av medmennesker er alt du kommer med jo?

 

Har ikke bibelen noe koselig, kjærlig og vennlig? Hvorfor må du hele tiden trekke frem hatet og intoleransen i den?

Lenke til kommentar

For hva gjør religiøse når vitenskapen innhenter mytene de tror på og viser dem feil? Jo, de fornekter, for harde livet. Og det er her man ser hvor ærlig den enkelte religiøse er... De vet at uten bevis så er det de hevder ikke sannhet i det hele tatt og siden de aldri kommer til å få bevis for gude mytene og fantasiene så må de juge... Problemet deres er at det er kun de som er uærlige nok, altså andre religiøse, som tror på løgnene, men nok til at de mest uærlige blir der de er...

 

Vi vet i dag at homofili eksisterer i en rekke dyrearter, inkludert vår egen. Vi vet at naturlig monogami eksisterer sånn ca 30% i alle arter, inkludert vår egen, og menneket er ikke monogamt, allikevel klarer disse religiøse å legge mer vekt på gamle fantasier enn moderne viten når de hevder at all verdens oppfunnede bibler er rett...

 

Hvem er det dett sier mest om?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Naturen derimot er skapt hetrosexuell. Til tross for at det finnes noen forvirra delfiner.

Pussig??

Men du kjenner jo ikke naturen, og det du sier om naturen er derfor helt feil.

 

Naturen er ikke skapt, og den er så definitivt ikke heteroseksuell.

 

Om du hadde visst hva du snakket om så ville du kjent til både partenogenese, selvbefruktning, aseksuell reproduksjon og generasjonsveksling. Hørt om heteroseksuelle bakterier? Eller er alle bakterier forvirret?

Jeg gir egentlig blaffen i jorda. Men dens natur har aldri vært homo.

Feil, naturen har alltid vært homo.

 

Men utifra din ideologi og ditt ønske om at dine fantasier skal være sanne så velger du å lyve for jesus, slik så mange andre fanatikere har gjort før deg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Off topic:

Eg tog an Abigor,

 

I det binære tallsystemet så er:

 

1010011010 =.... vel regn det ut selv, jeg vet svaret... :)

 

On topic:

 

Om man fjerner gamle religiøse påstander så sitter man neimen ikke igjen med mange motforestillinger om homofile... Har vel selv vært homofob en gang i min ungdom, men i etterkant kan jeg vel si at det skyltes to ting, min kristne oppvekst pluss uvitenhet om hva homofili faktisk var. I dag ser jeg kun vanlige mennesker jeg av de blandt mine venner som er homofile. Gutta mine vet såklart også hva homofili er og de vet derfor også at jeg vil støtte dem hundre prosent om det skulle vise seg at noen av dem er homofil, noe annet ville jo være direkte latterlig. De er jo sønnene mine selv om de har en annen seksuell legning... Absurd for meg at noen foreldre klarer å synke ned til et nivå der de fornekter sine egne barn over dette... Hårreisende ignorant er vel hva slikt bør og skal kalles..

 

Som faren til en av mine homofile venner sa det i bryllups talen til sin homofile sønn: "Jeg har ikke tapt en svigerdatter, jeg har vunnet en svigersønn!". Og tro meg, mer homofob en faren til min venn skal det være vanskelig å bli (noe som såklart har gjort oppveksten til min venn til et helvette fordi faren ikke måtte vite), men også han klarte å se lyset bak skyggen som kalles homofobi... og se på mennesket og ikke kjønnet... og angrer som bare en far som har gjort urett mot et barn kan angre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For hva gjør religiøse når vitenskapen innhenter mytene de tror på og viser dem feil? Jo, de fornekter, for harde livet.

 

Hvordan var synet på homofili i Norge før kristendommen ble innført?

 

 

 

Feil, naturen har alltid vært homo.

 

I naturen foregår kannibalisme også, da burde det f.eks. være lov å ete opp sine kjære avdøde?

 

 

Edit: Dobbelt-post flettet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

For hva gjør religiøse når vitenskapen innhenter mytene de tror på og viser dem feil? Jo, de fornekter, for harde livet.

Hvordan var synet på homofili i Norge før kristendommen ble innført?

Det vet vi vel egentlig ikke, men regner ikke med at det var så veldig godt da heller, gitt den meget maskuline kulturen... Men hva har det med saken å gjøre? Det beviser ikke at kristendom var/er bedre på noen måte, det eneste det faktisk beviser er at det sekulære samfunnet går begge deler en høy gang...

 

 

 

Feil, naturen har alltid vært homo.

I naturen foregår kannibalisme også, da burde det f.eks. være lov å ete opp sine kjære avdøde?

Hva i prinsippet: "Gjøre hva du vil så lenge det ikke går ut over andre" er det du ikke forstår? Gitt slike stupide sammenligninger?

 

Er vel ikke lenge før vi må "godkjenne" pedofile og de som vil ha sex med dyr også, når vi "godkjenner" homofili, bare for å dra en like stupid sammenligning religiøse ofte kommer med...

 

For å snu det hele på hodet, hvorfor i all verden nevner ikke bibelen en dritt om å forby pedofili og dyresex isteden for homofili? Da kunne jeg, til dels, vært enige med religiøse... Til dels som sagt, da slike menneker trenger hjelp, ikke dødsstraff på bestialsk vis... Men pedofili er jo nesten legalt det, ihvertfall er det det i ideologier som islam... Men slikt er dere ikke i mot, kun homofile som ikke skader andre enn nettopp seg selv...

 

Det rare er jo at det er så innmari mye kristne, i følge bibelen, skal være i mot på grunn av påstandene i bibelen.... Men ikke et pip om klær på kvinner eller at alle bønder i landet skal steines grunnet at de bedriver veksels bruk, en styggedom i guds øyne, til tross for at den guden kal ha skapt alt ting og burde visst at det å plante det samme hele tiden utarmer jorden... Men nei...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...