Jump to content
Sign in to follow this  
Paal Harald

Canon oppdaterer teleobjektiv

Recommended Posts

EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS II ble da oppdatert med Canons nyeste bildestabilisator som i følge Canon skal gi en effektiv stabilisering tilsvarende fire blendertrinn. Ettersom disse to objektivene ofte selges sammen i en pakke, var det naturlig å forvente denne oppdateringen også på teleobjektivet.

I følge dpreview skal alle de fire objektivene ha 4 stopp stabilisering. Dette er altså ingen nyhet i hverken 18-55 IS II eller 55-250 IS II. Jeg kan skimte to endringer fra 55-250 IS til IS II:

1. Automatisk detektering av panoreringsretning (gir stabilisering på tvers av panoreringsretning)

2. Kosmetiske forandringer på utseendet

Forskjellene er såpass små at jeg lurte på om akam syntes det var nok til å lage en artikkel eller ikke. "Oppgraderingen" av kitobjektivet 18-55 IS til IS II var vist kun punkt 2 og fikk ikke sin egen artikkel.

Edited by Simen1

Annonse

Det har ingen ting med produsent å gjøre, men hvor mye annet som skjer målt mot kapasitet. Hvis det er en travel dag med mye nytt vil små fillesaker bli utsatt, ikke skrevet eller gitt plass i en annen passende artikkel. Er det en dag med lite action, kan små oppdateringer få en egen sak. That's life, helt enkelt.

• Like 1

Canon EF-S 55-250mmIS er iallefall et meget bra objektiv i forhold til pris, har selv brukt førsteutgaven av dette og jeg tror en skal få lete lenge for å finne noe bedre i den prisklassen :-))