Gå til innhold

Jobber med så få arbeidsoppgaver at man kan gjøre hva man vil


Anbefalte innlegg

Har noen forslag til jobber hvor man har så lite å gjøre (få arbeidsoppgaver) at man har frihet til å drive med det man selv vil?

 

For eksempel en nattevakt stilling som brohever på en lite besøkt kai hvor man kan lese 95% av tiden.

 

Grunnen til at jeg vil ha en slik jobb er at jeg i forbindelse med utdannelsen min tok få studiepoeng i år. Håper dermed at jeg vil få anledning til å lese på pensumet for studiepoengene jeg ikke tok, men ikke i den grad at det påvirker utførelsen av jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en gang en kråke som satt i et tre.

Så kom det en hare hoppende forbi og spurte kråka hva den gjorde.

- Jeg sitter her hele dagen og gjør ikke noe.

Det vil jeg og prøve, tenkte haren, så den satte seg inntil stammen på treet.

Plutselig kom det en rev og spiste den!

 

Moralen er:

 

Du skal sitte temmelig høyt oppe for ikke å gjøre noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det var en gang en kråke som satt i et tre.

Så kom det en hare hoppende forbi og spurte kråka hva den gjorde.

- Jeg sitter her hele dagen og gjør ikke noe.

Det vil jeg og prøve, tenkte haren, så den satte seg inntil stammen på treet.

Plutselig kom det en rev og spiste den!

 

Moralen er:

 

Du skal sitte temmelig høyt oppe for ikke å gjøre noe.

Du følte deg sikkert smart når du skrev dette, men det finnes ikke sammenheng mellom dette og å ha en jobb hvor man har tid til å studere samtidig. Det eksisterer mange jobber hvor man får betalt for å bare være tilstede, og gjennomføre enkle prosesser med jevne eller ujevne intervaller. Dette er ofte jobber man får uten bakgrunn eller utdannelse. De på toppen må faktisk jobbe en hel del...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en gang en kråke som satt i et tre.

Så kom det en hare hoppende forbi og spurte kråka hva den gjorde.

- Jeg sitter her hele dagen og gjør ikke noe.

Det vil jeg og prøve, tenkte haren, så den satte seg inntil stammen på treet.

Plutselig kom det en rev og spiste den!

 

Moralen er:

 

Du skal sitte temmelig høyt oppe for ikke å gjøre noe.

Du følte deg sikkert smart når du skrev dette [...]

 

 

Neppe halvparten så smart som du må ha følt deg når du skrev ditt

:wallbash:

Lenke til kommentar

Det er ikkje så mange jobber som er slik, men det finnes ein del jobber innen operativ/vakt-tjeneste. Der du i stor grad er ansatt for å være tilgjengelig ved behov. Slike jobber kan være alt i frå:

 

-Teknisk support med vakttelefon

-Ambulansesjåfør

-Vekter (sjølv om dei fleste stillingane krever at du kjøyrer eller går runder eller på andre måter ikkje står fritt til å f.eks lese. Men det finnes nokre få stillesittande stillinger også.)

-Militære stillinger (alt frå vaktsoldat til pilot til forsvarsminister)

-Nattåpne butikker (her kan det være litt varierande sidan butikker ikkje har nattåpent dersom det ikkje er kunder, men mange slike jobber har nok ein del dødtid mellom kl 02-06 tenker eg. Men sjølv då er det ingen garanti for at du får gjere det du vil, det finnes alltid eit lager som kan ryddast).

 

Merk at mange av desse jobbene krever enten utdanning eller er svært vanskelige å få (f.eks jobb i nødetatane) og at ein del av dei andre jobbane vil berre ha så få arbeidsoppgåver som arbeidsgiver tollererer. Veldig ofte så er det slik at desse vakt jobbane også innvolverer ein del vedlikehold og/eller reinhold som daglige rutiner.

 

Så dersom du leiter etter ein jobb der du kun kan gjere det du sjølv vil så er det ikkje så mange jobber å finne, men det finnes jobber du har dødtid som du kan utnytte til eigne aktiviteter.

Lenke til kommentar

IT-bransjen har en del jobber som går ut på kontinuerlig overvåkning av servere/databaser. Dette er typiske "drittjobber" som mange uutdannede studenter blir kastet inn i. Det er skikkelig chill jobb, og hvis det skulle skje noe så er som regel bare din jobb å varsle videre.

 

Edit: Har kamerater som tar med seg Xbox på jobben, spiller 7 timer, og har under 1 time effektiv arbeidstid. :p

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Har et friår nå, og jobber som renholder i forsvaret. Jobber kanskje 2 timer av 7,5 timer ;)

 

Hvis du jobber i Målselv er det på tide å komme å vaske rommet mitt!

 

 

OT: Jeg er IKT-lærling i forsvaret, og har mye tid til å gjøre hva jeg vil.

Lenke til kommentar

Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg får 140 kroner i timen og alle tillegg i staten. For tiden er togene innstilt mellom Moss og Fredrikstad. Så lenge togene er innstilt på denne strekningen, jobber jeg på Moss stasjon. En gang i timen, kommer regiontoget fra Oslo. Da skal jeg se til at alle som skal videre kommer over på busser, og signalisere til bussjåførene at de kan kjøre. Dette tar meg ca 5 min.

 

Jeg får mer å gjøre hvis en buss mangler eller hvis det skjer noe annet spesielt, men stort sett går det smertefritt.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

IT-bransjen har en del jobber som går ut på kontinuerlig overvåkning av servere/databaser. Dette er typiske "drittjobber" som mange uutdannede studenter blir kastet inn i. Det er skikkelig chill jobb, og hvis det skulle skje noe så er som regel bare din jobb å varsle videre.

 

Edit: Har kamerater som tar med seg Xbox på jobben, spiller 7 timer, og har under 1 time effektiv arbeidstid. :p

Hear hear! Vanlig arbeidsdag:

Møte opp ved jobb

Spille WW2 online til lunsj

Ta lunsj

Spille WW2 Online

Ta noen telefoner

Spille Minecraft

Ferdig for dagen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...