Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva _gjør_ folk ute på byen?


Anbefalte innlegg

Kommer fra et lite sted.

Drar man til byen danser man på gulvet (alle som er fulle eller de få som kan å danse)

eller sitter/står og snakker _med kjente_.

 

Det er overhodet ingen kultur for å komme i snakk med nye folk, og jeg begynner å bli rimelig lei det.

Syntes det er frustrerende, ikke bare fordi man ikke får så mange nye kjente (finnes alltid få unntak), men også fordi jeg ikke har denne "ferdigheten" med å komme i prat med nye folk.

 

For å gjøre det klart:

Miljøet rundt her tilsier at man ikke introduserer seg for nye folk i hytt og pine, og derfor har ikke jeg (eller noen andre?) lært dette her! Finner det litt frustrerende, siden jeg egentlig ønsker å ut på byen for å komme i kontakt med nye mennesker uten å være ravende full (for DA virker det plutselig som det er normalt å snøvle seg inn i "nye gjenger"...

 

Hvordan virker dette her? = )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Min tid på byn (da i Bergen/Trondheim) er stort sett forbi, men det var sjelden jeg kom i snakk med helt ukjente folk.

Møtte jeg noen nye var det stort sett fordi vi hadde felles kjente som introduserte oss.

 

Det må da være noen som kjenner noen du ikke kjenner? Begynn og snakk med de du kjenner og hils på de du ikke kjenner i samme gruppe. Plutselig så kjenner du de og.

Lenke til kommentar

Jeg drar ut så og si hver eneste helg. Hvorfor? Vel fordi jeg er singel, de fleste andre i min omgangskrets drar ut og det er ikke stort annet å finne på når det regner ute og jeg ikke har sommerferie.

 

For meg er den som en "frihet" hvor jeg kan ha det artig for en hel kveld, snakke med nye mennesker og mye spennende som ikke skjer i hverdagen kan skje. Jeg blir rastløs dersom jeg sitter hjemme på en lørdagskveld og ser en film eller hva det nå skulle være. For meg er det som å gå glipp av veldig masse spennende som skjer der ute på byen og jeg går glipp av å møte fine jenter, morsomme mennesker, gamle bekjente, kompiser, potensiell kjæreste etc etc. Så hvorfor da "kaste vekk" en lørdagskveld på en film man kan se på en kjedelig søndag?

 

For meg går det som regel slik:

- Kjøper drikke. Eventuelt noe nye klær eller stæsj..

- Hooker opp med kompiser. Vi drar på kompisvors eller vors til noen bekjente. Og her er det for meg; jo større - jo bedre. Aller helst ser jeg at det er jenter som eier eiendomen og at det er folk utenfor min hverdagslige omgangskrets som er representert i flertall.

- Vi har det gøy på vors. Prater om alt mulig rart, hilser på en god del mennesker og bare lever livet.

Picture%2031.png

- Drar på byen. Her går 2-3 utested som regel igjen og man danser, kjøper ting i baren og har det gøy.

Picture%2031.png

- Drar på en kebabsjappe for å prate piss med kjente over en kebab.

Picture%2031.png

- Reiser hjem i taxi eller kompiser som kjører.

 

Er ikke denne miksen bedre enn god bok, film eller hva.. nei da.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...