Gå til innhold

Asus med selvbygget GTX 580-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns ikke dette kortet var stort nok, kan de ikke lage en fire-slots-utgave?

 

Snart må man vel også finne på nye moteringssystemer for slike kort, vekten på dette kortet må allerede være vanvittig og når dette kortet lener mye vekt på hovedkortet virker ikke det som en god løsning for meg.

 

Nå har jo jeg Raven 02 da, og kortet vil legge mesteparten av vekta på monteringsfestene, men for de aller leste må da dette kortet være vanvittig stressende for et hovedkort?

Lenke til kommentar

Syns ikke dette kortet var stort nok, kan de ikke lage en fire-slots-utgave?

 

Snart må man vel også finne på nye moteringssystemer for slike kort, vekten på dette kortet må allerede være vanvittig og når dette kortet lener mye vekt på hovedkortet virker ikke det som en god løsning for meg.

 

Nå har jo jeg Raven 02 da, og kortet vil legge mesteparten av vekta på monteringsfestene, men for de aller leste må da dette kortet være vanvittig stressende for et hovedkort?

 

Man kan henge en strips fra enden på sida på skjermkortet som peker vekk fra hovedkortet og feste den i et feste i taket på toweret, så fjerner du alt presset på den måten, men det bør ikke være nødvendig når du kjøper et skjermkort som er spesialprodusert til flere tusen kroner.

Lenke til kommentar

 

Syns ikke dette kortet var stort nok, kan de ikke lage en fire-slots-utgave?

 

Snart må man vel også finne på nye moteringssystemer for slike kort, vekten på dette kortet må allerede være vanvittig og når dette kortet lener mye vekt på hovedkortet virker ikke det som en god løsning for meg.

 

Nå har jo jeg Raven 02 da, og kortet vil legge mesteparten av vekta på monteringsfestene, men for de aller leste må da dette kortet være vanvittig stressende for et hovedkort?

 

 

Man kan henge en strips fra enden på sida på skjermkortet som peker vekk fra hovedkortet og feste den i et feste i taket på toweret, så fjerner du alt presset på den måten, men det bør ikke være nødvendig når du kjøper et skjermkort som er spesialprodusert til flere tusen kroner.

 

Det er så... Stygt

Lenke til kommentar

Ut i fra bildet så ser det ut som at kortet nå er trippleslot?

Dumt for de som vil ha dette kortet i CF med et ATX hovedkort, da. Ved mindre man skal ha 8x/8x med et 16x PCI-X skjermkort. :!:

 

 

Blir vel potte umulig med CF samme hva slags formfaktor man har på mobo eller *kremt*

 

Men seriøst, har en kompis som har følgt med dette kortet siden det først ble vist frem for en god stund tilbake. Etter som mer og mer kommer frem av specs virker det som et kort som legger seg inn i samme prisklasse eller rett under 590. Tar jeg feil her eller, detter bare oser premium kort!?

Lenke til kommentar

 

Syns ikke dette kortet var stort nok, kan de ikke lage en fire-slots-utgave?

 

Snart må man vel også finne på nye moteringssystemer for slike kort, vekten på dette kortet må allerede være vanvittig og når dette kortet lener mye vekt på hovedkortet virker ikke det som en god løsning for meg.

 

Nå har jo jeg Raven 02 da, og kortet vil legge mesteparten av vekta på monteringsfestene, men for de aller leste må da dette kortet være vanvittig stressende for et hovedkort?

 

 

Man kan henge en strips fra enden på sida på skjermkortet som peker vekk fra hovedkortet og feste den i et feste i taket på toweret, så fjerner du alt presset på den måten, men det bør ikke være nødvendig når du kjøper et skjermkort som er spesialprodusert til flere tusen kroner.

 

Det er så... Stygt

 

 

De fleste kabinett har jo et lukket tower som gjør at du ikke ser inn. Jeg vil heller sette opp EN svart strips enn å sette unødig vekt på hovedkortet.

Lenke til kommentar

I mitt kabinett så har jeg en vifte som blåser rett ned i et lignende kort (asus direct cu ii), og det holder seg da rundt 50-60c i løpet av spilling (@ maks detaljer). Kan neppe si det bråker noe stort ;) To slike i en tri slot løsning til 590 pris? Ja takk :D Men men, kommer sikkert til å koste like mye som alle andre ROG greiene...

Lenke til kommentar

Ut i fra bildet så ser det ut som at kortet nå er trippleslot?

Dumt for de som vil ha dette kortet i CF med et ATX hovedkort, da. Ved mindre man skal ha 8x/8x med et 16x PCI-X skjermkort. :!:

Er trippelslot ja. Flere av Asus sine heftigste skjermkort er det, bla. "Direct Copper II"-utgavene av HD6970 og GTX570.

 

Ellers blir det interessant hvordan dette legger seg prismessig. Tipper vi snakker ca. skjorta, ett bein og en medium bondegård...

Lenke til kommentar

Ser ut som det bruker samme kjøler som Asus bruker på GTX 570/580 Direct CU II kortene. Med de modifikasjoner som Asus har gjort nå bør dette bli en god kombinasjon.

 

Litt flisespikking ang artikkelen: ProbeIt er ikke direkte for overklokking, det betyr at Asus har klargjort målepunkter på kretskortet hvor man kan måle de forskjellige spenninger på kortet med et multimeter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Underlig oversktift...

Asus med selvbygget GTX 580-kort

Den gir intrykk av at Asus vanligvis ikke lager skjermkortene hvor "Asus" navnet er brukt (Først forsto jeg den imidlertid som om Asus leverer kort som kunden kan bygge selv).

 

Hw.no burde vel kanskje benyttet ordet "spesielt" istedenfor "selvbygget".

Lenke til kommentar

Har et som ser helt likt ut, men det er gtx 570. Var egentlig litt usikker på om det var bedre eller dårligere enn den vanlige typen. Kostet det samme, men er jo veldig tungt. Har ikke prøvd henge det opp med strips, men burde sikkert det...

Både og:

 

DirectCU-modellene har ikke OCP-beskyttelsen som forhindrer dårligere ytelse i Furmark-lignende programmer, det kan lede til et mildt sagt heftig strømforbruk. På den annen side har ikke denne modellen produksjons-"feilen" som gjør at kortet går i lufta når du overklokker.

Lenke til kommentar

På den annen side har ikke denne modellen produksjons-"feilen" som gjør at kortet går i lufta når du overklokker.

 

Haha, da har jeg hørt det også. Er så hypet opp dette 570 "problemet". 95% av de som har blåst kortet sitt har enten skrudd av power limiter og/eller kjører på over 1.100v. Er flere tråder ute i verden som bekrefter dette.

 

Feks på Overclock.net, så er det laget en tråd vedrørende 570 "problemer" tråden har godt over 80.000 Views og forumet har over 206.000 medlemmer, så er en del folk vi snakker om. Her er det 22 kort som har gått i luften, 17 av disse hadde over 1.1v og eller power limiter av.

 

Folder selv på et 570 her, kjører det på 1.080v (900/1100), for ikke lenge siden foldet jeg 24/7 i 2 uker i strekk på kortet, ikke merket noe som helst problemer etter det.

Lenke til kommentar

Det er sant at det er spenninger over 1.1V som har drept disse kortene, å kjøre noe over 1.08V blir da vanvidd i mine øyne. Høyere klokker også øker strømmen merkbart, som også vil sprenge VRMene over tid.

 

DirectCU-modellen vil nok ha en bedre levetid da du ikke pusher VRMene til 90% av maks over lengre tid.

 

GTX 590 har forresten 5 VRMer per GPU, og disse sprenger under overklokking. Hvorfor tror du de fleste entusiaster ser på GTX 590 som fail?

Lenke til kommentar

Det er sant at det er spenninger over 1.1V som har drept disse kortene, å kjøre noe over 1.08V blir da vanvidd i mine øyne. Høyere klokker også øker strømmen merkbart, som også vil sprenge VRMene over tid.

 

DirectCU-modellen vil nok ha en bedre levetid da du ikke pusher VRMene til 90% av maks over lengre tid.

 

GTX 590 har forresten 5 VRMer per GPU, og disse sprenger under overklokking. Hvorfor tror du de fleste entusiaster ser på GTX 590 som fail?

 

Fordi 590 var fail. Det var ment som det kraftigste kortet, men ble slått av HD6990. Det var også helt åpenbart at 590 var dårlig utrustet mtp VRM'ene, VRM'ene de brukte var av ekstremt dårlig kvalitet og spec. Er en grunn til at de i ettertid har satt en voltage lock på 590, og ikke på 570.

 

Ser utallige folk som fortsatt kjører 570 på 1050-1080, uten problemer. Jeg har kjørt flere av mine på 1080 over flere mnd uten noen problemer på noen av dem.

 

570 er nok ikke det beste kortet mtp ekstrem overclocking, men middels overclocking er inget problem.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...