Gå til innhold

Lei av irriterende LED-lys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste gangen jeg hadde dette problemet var en stikke til PS2'en.

Dette var en ikke orginal med ett blått LED for analog biten og det var en KRAFTIG LED, kunne helt sikkert ha brukt den som frontlykt på bilen.

 

Uansett, ved spilling lyste denne deg opp i fleisen og hindret sikten til hva som foregikk på skjermen.

Min løsning var grei! Fram med pakketeipen og klin over svineriet og da var den sterk nok til at jeg så om den var av og på når jeg tittet på den og svak nok til at jeg ikke merket den under bruk.

Perfekt og nesten gratis løsning om man tenker på prisen av en rull pakketeip, men da igjen, man har jo pakketeip til andre ting også? Slik som esker til RMA.

Lenke til kommentar
Velkommen etter Light Dims. Dette er noe folk har løst selv i årevis ved hjelp av sort elektrikertape.
Dette blir vel litt stygt da, og det gir ikke ulike grader av demping.

Det blir så pent eller stygt man vil gjøre det til selv. Vil man slite teipen i biter så blir det jo deretter. Bruker man saks eller kniv blir det noe helt annet.

 

Elektrikker teip funker greit nok, men disse er nok enklere, og penere.

Det store problemet med normal elektrikertreip er at limet etter vært blir seigt som fy, og er vondt å få av igjen, spesielt med litt varme tilstede.

 

Forhåpentligvis så har kanskje ikke disse den type lim.

Lenke til kommentar

Genialt.

Jeg har selv brukt elektrikertape, men over tid slipper limen på denne og man sitter igjen med kliss over alt. Jeg tapet bla over alle de dyre røde strekene på fotoobjektivee mine før en ferie en gang (de skriker "Rob me!"), og etter en stund i varmen falt de av. Har også måttet tape over en rød led bak på kameraet fordi lyset reflekteres på motivet når jeg tar nattbilder!

Lenke til kommentar

power_board.jpg

 

Gi meg styrke når det kommer til blå LEDs og padder/grenuttak med av-/på-bryter som lyser opp undersiden av møblet som om det var raskt og hissig. Jeg har store mengder gaffa-tape omkring på alt fra nettverksswitcher til grenuttak til kjøleskap for å få has på de små lysene. Men ser likevel ikke på dette produktet som noe for meg, gaffa fungerer flott.

Lenke til kommentar

Ettersom enkelte leds er kjekke å ha for å vise status på enhetene bruker jeg ei løsning bestående av: 1 stk "verdiløs" (gjerne overeksponert) filmnegativ , hullmaskin + spraylim. "Konfettien" hullmaskina lager er passe store for mange leds, og med spraylim kan de lett fjernes igjen om nødvendig.

Lenke til kommentar

Slutt å kjøpe søppelprodukter uten LED-styring eller la være å henge seg opp ubetydeligheter. I verste fall kan man pensle på litt sort lakk.

Er da virkelig ting som er viktigere når man velger et produkt om det er et LED-lys eller to, nettopp pga. man kan lett skjule det ved hjelp av teip av noe slag, som f. eks dette produktet. Det er ikke uvanlig i noen bransje at man selv i produktsegmenter som kan sies å være toppklasse at de også har "minor flaws" som f. eks pianolakk som kan være irriterende, glinseskjerm eller som nevnt her; LED-lys.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...