Gå til innhold

– Nytt Syndicate blir FPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, kan ikke si at noe annet enn at jeg gremmes!

Greier bare ikke å se for meg at et Fps spill kan bli såpass bra som Syndicate 1 var ,der til og med man kunne sprenge i filler bygninger og mye annet. Det var et spill som lå langt foran på mange områder.

 

Og så var det noe med variasjonen man fikk I syndicate, mange interesante kart og mange måter å løse oppdragene på. Morsomt var det jo alltid også he he og man kunne finne på mye sprøtt ^_^

Lenke til kommentar

Hahahaha hva driver Starbreeze med? Etter Escape from butcher bay ga de jo ut bare dritt. Sorry Dark Athena er det mest kjedelige spillet jeg har spilt. eneste verdt med det er remaken av butcher bay.

Og nå tråkker de på en av mine favoritt spill! Syndicate FPS? Bare fordi FPS selger som hakka møkk i dag? FYSJ!!!

Lenke til kommentar

Jeg har over lengre tid ikke spilt så mye, da jeg føler at det har liksom ikke gitt meg så mye lengre. Jeg håpte at Syndicate skulle være motgift mot dette, ettersom jeg digger originale Syndicate og satte store pris på Freedom Force. Men neida. Vi får håpe at GOG eller noen får tak i originale Syndicate i stedet, da...

Lenke til kommentar

Som enkelte andre her regnet jeg med at de kom til å dra en "xcom" her også. Nå har jeg ikke noe stort forhold til noen av disse seriene, så selv om jeg skjønner at de som har det blir skuffa, kommer jeg selv først og fremst til å se på selve produktene når de kommer og om de ser interessante ut i seg selv. At det er et fps betyr ikke i seg selv at det blir helt generisk, tenk f.eks. på Bioshock når det kom. Syndicate har sikkert noen funksjoner som kan overføres til fps og gjøre det litt "spesielt"?

 

Det er vel også et resultat av konsollifiseringen som vi pc-folk er glad i å klage over. Skal de kunne selge spillet på alle de tre vanlige platformene (og tjene masse penger) kan de ikke lage et strategispill.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Det å håpe på et nytt syndicate i samme stil som de gamle spillene er å skyte seg litt i foten, spesielt når det har vært ganske klart hvilke studio som utvikler spillet. Det er like teit å avklare at spillet kommer til å suge før det har kommet ut, spesielt mtp spillene studioet har gitt ut de siste 7-8årene.

Fra metacritic:

Riddick Butcher Bay - 90/100

The Darkness - 82/100

Riddick Dark Athena - 82/100

 

Studioet gir ut konsekvent gode spill, og da synes jeg det blir en ganske tåpelig holdning flere har her. Nei, det kommer ikke til å bli dette:

ss3.png

Noe det heller aldri burde være noen som forventet. Ingen lager spill slik lenger, da det er utdatert og ubrukelig i forhold til dagens standarder. Håp heller at det nye spillet blir godt, og om ikke, la være å kjøpe det. Spill heller de gamle spillene.

Lenke til kommentar

Den varianten av Starbreeze som laget de spillene listet opp over, er radikalt annerledes enn dagens. Grunnleggeren (som også laget motoren de brukte i Enclave/Riddick/Darkness, pluss noen kansellerte titler) har forlatt selskapet sammen med en kjerne av tidligere nøkkelpersoner, og dannet MachineGames. Det er litt som hele IW/Respawn-sagaen, bare med mindre oppmerksomhet rundt det hele.

Lenke til kommentar

Den varianten av Starbreeze som laget de spillene listet opp over, er radikalt annerledes enn dagens. Grunnleggeren (som også laget motoren de brukte i Enclave/Riddick/Darkness, pluss noen kansellerte titler) har forlatt selskapet sammen med en kjerne av tidligere nøkkelpersoner, og dannet MachineGames. Det er litt som hele IW/Respawn-sagaen, bare med mindre oppmerksomhet rundt det hele.

Jasså? Når skjedde det? Det var nytt for meg. Hva var grunnen? Tilsvarende som som firmaene du nevnte? Om så, hvor er disse folkene nå?

Lenke til kommentar

1up kjørte en lang feature for noen dager siden. Bullet point-varianten:

 

- Magnus Höghdal var både grunnleggeren av Starbreeze, og "the talent", rent teknisk - som John Carmack.

 

- Etter fem år med publiseringstrøbbel og kanselleringer av spill med teknologi langt forut for sin tid (Höghdal snekret motorer da også), fikk de gitt ut et par spill til lunkne kritikker (Outforce og Knights of The Temple), og ett som slo bedre an, men som utgiveren i siste øyeblikk endret fra et TF-aktig multiplayerspill til et SP-eventyr (Enclave).

 

- Escape from Butcher Bay ble utviklet mens firmaet holdt på å gå konkurs, men reddet dem sånn halvveis da det kom ut i 2004. Da var det basert på IP-en bak Pitch Black, snarere enn Chronicles of Riddick som tilfeldigvis kom ca. samtidig som spillet. Også her var det publiseringsproblemer - en middle management-fyr hos Vivendi jobbet hardt for å få prosjektet droppet - og da pressevisningene ble møtt med positive reaksjoner, prøvde vedkommende å "save face" ved å personlig kansellere det utenom de riktige kanalene (!). Resten av historien burde være kjent - EfBB gjorde Starbreeze til publikumsyndlinger.

 

- The Darkness ble utviklet for finansiell sikkerhet, mens Höghdal igjen prøvde å få i gang en original IP ned samme sjangerblandingsformelen fra EfBB - Polaris.

 

- Ved siden av Polaris jobbet et mindre team på en Riddick-remake med noen ekstra nivåer. Til slutt ble det avgjort at Polaris ikke gikk noen steder, og Riddick-remaken fikk ekstra mannskaper og ble til Assault on Dark Athena-pakken.

 

Etter kanselleringen av Polaris bestemte Höghdal seg i 2008 for å begynne på nytt, og etablerte MachineGames sammen med en håndfull Starbreeze-veteraner, og ville tilbake til et utviklermiljø som var mindre, mer teknologi-orientert, og jobbet med originale IP-er. Kanskje også uten alle publiseringsproblemene. Siden den gang er Starbreezes merittliste Dark Athena, et kansellert Bourne-spill og RedLime, som er verdens dårligst bevarte hemmelighet (Syndicate-reboot). Det hører også med til historien at Dark Athena blir det siste Starbreeze-spillet som bruker en egenutviklet motor, siden de nå har meldt overgang til Unreal Engine. Etter sigende fordi de "ikke tror på at alle trenger en egen motor" - for alle andre virker det som om avgjørelsen har mer med mangelen på Höghdal å gjøre.

 

Det tilsvarer Infinity Ward / Respawn fordi kjernen av de som bygget opp ryktet til IW ikke lenger er en del av firmaet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Noe det heller aldri burde være noen som forventet. Ingen lager spill slik lenger, da det er utdatert og ubrukelig i forhold til dagens standarder. Håp heller at det nye spillet blir godt, og om ikke, la være å kjøpe det. Spill heller de gamle spillene.

 

Sorry, Bob. Jeg kjøper ikke helt den der. Jeg minnes fremdeles at det ble sagt fra diverse sider at 2d point'n'click adventures var utdatert og ubrukelige. En død sjanger. Det så da også vitterlig slik ut når Grim Fandango m.fl. spill ble utgitt. Men det kommer stadig nye adventure spill ut: noen i 2d, noen i 2d/3d-hybrid og noen i 3d.

 

Javisst, det er ikke alle som kjøper slike spill lengre, og denne formen for spill kan nok også virke litt trege og fjerne for noen av de som er i tenårene noe. Men det er helt ok. Det er tydeligvis en stor nok kundegruppe til at slike spill fortsatt blir utviklet.

 

Det samme kan være med Syndicate. Freedom Force må ha vært populært, siden det fikk en 2er. Og det hadde på en måte samme synsvinkel som Syndicate, men med mer moderne grafikk. Det er derfor ikke gitt at Syndicate oppgraderte til samme mor vil være utgått og utdatert. Noen liker slike spill også.

 

Jeg tror heller ikke poenget er at man spesifikt har noe mot FPS-spill. Jeg vet at jeg ikke har det, selv om jeg ikke spiller så mange. Problemet for meg er at de bruker gamle "varemerker" som x-com og syndicate til å lage fps. Det er liksom ikke sånn det skal være inne i mitt hode. Jeg savner den gamle typen spill som Syndicate, X-Com og Jagged Alliance: jeg blir begeistret når jeg hører at det skal komme et nytt spill i disse seriene; jeg blir skuffet når det viser seg at de tar vekk det jeg elsket med spillene, og setter de i en fps-setting.

 

Jeg mener også at System Shock 3 hadde vært en mer naturlig sak for fps enn Syndicate. Men jeg kan ta feil, og jeg kommer til å følge med på nyhetene. Håper skinner lysegrønt.

Lenke til kommentar

Hvis EA hadde kjøpt Civilization serien hadde vel Civilization 8 blitt et FPS spill også (trenger 2 skikkelig mislykkede titler før de bestemmer seg for å skifte genre).

 

Tactical shooter genren er på ingen måter utdatert. Faktisk minner spillestilen noe om DotA, og jeg tror helt klart den kunne fått en renessanse hvis det ble gitt ut et oppdatert Syndicate spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...