Gå til innhold

Pass på – ikke DAB av!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanlig DAB er snart faset ut, og stasjoner har allerede sendt i DAB+ en liten stund. Se selv på din DAB radio på info i displayet, det står aac på DAB+ stasjonene og mp2 på DAB stasjonene.

 

Så DAB+ er på lufta nå og vanlig DAB fases ut fremover.

Mitt display viser ikke noe slikt. Har hørt at Radio Nova sendte i DAB+, men hvem andre er det som også gjør det?

 

Får ellers ikke inn Radio Nova, muligens fordi min radio ikke støtter DAB+.

 

Radioen har normalt en knapp som gjør at man kan skifte mellom ulik informasjon i displayet, som signalstyrke, bitrate og programinformasjon.

Jeg bor utenfor storbyen, så jeg har kun de riksdekkende stasjonene, der The Voice og Radio Tango sender i DAB+. Tror også det er noen andre i storbyene som også er DAB+.

 

Får du ikke lyd på stasjonene, kan en full reset av radioen virke. Altså ikke kun nytt søk, men full reset i menyen et sted. Noen radioer har også programvareoppdatering til DAB+.

 

Får du fortsatt ingen lyd, så støtter nok radioen ikke DAB+. Du vil bare se stasjonsnavn og info i display, men ingen lyd.

 

Synd at artikkelen og noen innlegg gir inntrykk av at DAB+ er noe som kommer år fram i tid, når det alt er i bruk!

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Radioen har normalt en knapp som gjør at man kan skifte mellom ulik informasjon i displayet, som signalstyrke, bitrate og programinformasjon.
Det har min også, men codex er ikke blandt informasjonen man kan få opp. Jeg vil tro det er det samme på andre DAB-radioer som ikke støtter DAB+.

 

Jeg bor utenfor storbyen, så jeg har kun de riksdekkende stasjonene, der The Voice og Radio Tango sender i DAB+. Tror også det er noen andre i storbyene som også er DAB+.
På min radio får jeg ikke noe lyd fra The Voice og Radio Tango, og nå har jeg antagelig funnet grunnen.

 

Får du ikke lyd på stasjonene, kan en full reset av radioen virke. Altså ikke kun nytt søk, men full reset i menyen et sted. Noen radioer har også programvareoppdatering til DAB+.
Min radio har ikke mulighet til full reset eller oppdatering.

 

De burde informere om at de med gammel DAB-radio burde oppgradere og i alle fall ikke kjøpe en ny DAB-radio som ikke støtter DAB+. Uansett er dette jo bare for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...