Gå til innhold

Farlig voldtektsmann løs i Oslo - politiet går ut med navn og bilde


Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke si meg så veldig uenig i det. Det er jo ikke uten grunn at ingen ønsker å komme på et eldrehjem - deres siste stoppested. Nå skal ikke jeg si meg kjent med hvordan eldrehjemmene fungerer, men de låses jo hvertfall ikke inne på "cellen"(rommet) 23 timer i døgnet, og de har jo mulighet til å snakke med hverandre og bestemme selv hva de ønsker å gjøre inne på selve eldrehjemmet. Friheten på eldrehjem er noe som i dag varierer mye fra kommune til kommune, og jeg kan uten tvil si(av erfaring) at de minste kommunene i Norge også er de som driver de beste eldrehjemmene.
Det har ikke akkurat manglet på eksempler på kommunale hjem hvor de ikke hadde ressurser til å gi de gamle morgenstell slik at de måtte ligge i sengen hele dagen.

 

Sosialistene ville aldri tillatt at man behandlet kriminelle slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

_SCC-AIPub_A-l_pet_1491943x.jpg

Oslo politidistrikt etterlyser Raess Dawlatzai (20) for to overfallsvoldtekter. Politiet mener det foreligger fare for gjentagelse.

 

Politiet etterlyser mannen med navn og bilde for å advare befolkningen, og forhindre at han skal begå flere voldtekter.

 

- Vi går inn i en ny helg med fint vær, og vi våget ikke å ta sjansen på at han kunne begå en ny voldtekt. Derfor etterlyser vi ham med navn og bilde, sier politioverbetjent Kari-Janne Lid til Aftenposten.no.

 

Dawlatzai er en 20 år gammel asylsøker fra Afghanistan. Han kom til Norge sommeren 2009, og fikk endelig avslag på asylsøknaden 18. mars i år.

 

- Han oppholdt seg dermed ulovlig i landet, sier Lid.

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4137869.ece

Uansett en grunn til at denne mannen og likesinnede kommer hit og gjør som de gjør.

 

De vet at forbrytelser lønner seg i Norge.

 

Det er alt for lite som blir gjort fra Politiet og rettsvesenets side! De må prioriteres, at de ikke har nok ressurser til å gjøre jobben sin er det liten tvil om. Da hadde dette ikke lenger vært tema, og man slapp at folk hadde noen grunn til misnøye og bli fristet til å ta loven i egne hender.

 

Men, dessverre, dette blir for mye å be politikerne om. De foretrekker å stikke hodet i sanden.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si meg så veldig uenig i det. Det er jo ikke uten grunn at ingen ønsker å komme på et eldrehjem - deres siste stoppested. Nå skal ikke jeg si meg kjent med hvordan eldrehjemmene fungerer, men de låses jo hvertfall ikke inne på "cellen"(rommet) 23 timer i døgnet, og de har jo mulighet til å snakke med hverandre og bestemme selv hva de ønsker å gjøre inne på selve eldrehjemmet. Friheten på eldrehjem er noe som i dag varierer mye fra kommune til kommune, og jeg kan uten tvil si(av erfaring) at de minste kommunene i Norge også er de som driver de beste eldrehjemmene.
Det har ikke akkurat manglet på eksempler på kommunale hjem hvor de ikke hadde ressurser til å gi de gamle morgenstell slik at de måtte ligge i sengen hele dagen.

 

Sosialistene ville aldri tillatt at man behandlet kriminelle slik.

 

Litt rart dette, da de største byene i Norge(unntatt Trondheim) styres av Høyre og FrP, og det er jo kommunene som driver sykehjem - ikke staten.

 

Som sagt vet jeg om forholdene på et sykehjem i et av landets minste kommuner, og der er forholdene meget bra. Generellt er det vel slik at små kommuner har bedre råd og kapasitet til å ta seg av sine pensjonister enn store kommuner.

Endret av AHP3475
Lenke til kommentar

Ærlige, hardtarbeidende utenlandske borgere har jeg ingenting imot, jeg snakker om de kriminelle.

 

Sistnevnte synes jeg faktisk ikke at Norge som land skal ha noe ansvar for - annet enn det ansvaret å få dem ut fortest råd. De ønsker slett ikke å jobbe, de kommer kun for å snylte. Om noen av dem synes det er greit å voldta norske kvinner fordi de heller vil havne i fengsel her enn å bli tilbakesendt, er uansett en svært dårlig holdning mye av problemet. Så lenge det aksepteres at "straffen" de får er å havne i fengsel og får gratis utdanning, er det ikke rart at man sender ut feil signal og tiltrekker seg enda mer av disse kjeltringene.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Skulle tatt seg ut om noen kom hit bare for å bedrive voldtekt. Nei, så heldige er vi nok ikke. Sannheten er at det sikkert er en del frustrasjon som underbygger denne uheldige trenden. Samt et par veldige triste sjeler.

 

Jeg synes på så måte at det er litt teit at hver gang voldtekt tas opp i media, så er det en eller annen ikke etnisk norsk på dagsordenen. Det tar liksom oppmerksomheten vekk fra problemet med byvoldtekt og inn på asylpolitikken. Det store sorte fåret er utlendingen, og neste helg er det voldtekt som vanlig.

 

Hadde bare myndighetene åpnet opp øynene og offentligjort bilde og navn av hver eneste seksuelle gjentaksforbryter, uavhengig av etnisitet, så hadde bylivet generelt fått en alvorlig oppstrammning.

Lenke til kommentar

"De" kommer til Norge av utallige årsaker. La oss ikke late som om vi vet noe vi ikke vet.

 

:)

Ja, men jeg snakker ikke om ærlige utenlandske borgere, jeg snakker om de kriminelle.

 

Om man snakker om generell kriminalitet kunne man meldt Norge ut av Schengen og Den nordiske passunion, og innført grensekontroll. Alle partiene vet det, men kun småpartier er villig til å gjøre noe med det. De som søker asyl kunne man hatt på lukkede mottak, forutsatt at behandlingen går raskt.

Lenke til kommentar

Skulle tatt seg ut om noen kom hit bare for å bedrive voldtekt. Nei, så heldige er vi nok ikke. Sannheten er at det sikkert er en del frustrasjon som underbygger denne uheldige trenden. Samt et par veldige triste sjeler.

Det er nettopp her du gjør en grov feil - du sympatiserer for mye med forbryterene utifra omstendighetene rundt dem, og glemmer at en person som tyr til noe så nedrig som voldtekt ALDRI kan forsvares.

Et ærlig og anstendig menneske vil ikke synke så lavt, uansett hvor urettferdig livet har vært mot vedkommende. Hvorfor? Motgang avslører en persons sanne karakter, eller mangel derav.

Misforstå meg ikke, hudfarge er ikke noe som opptar meg. Det viktige er forbrytelsen - og holdningen som ligger bak. Det være seg Ola Nordmann eller Ali Baba.

Jeg synes på så måte at det er litt teit at hver gang voldtekt tas opp i media, så er det en eller annen ikke etnisk norsk på dagsordenen. Det tar liksom oppmerksomheten vekk fra problemet med byvoldtekt og inn på asylpolitikken. Det store sorte fåret er utlendingen, og neste helg er det voldtekt som vanlig.

Vel, problemet henger nøye sammen - når vi snakker om overfallsvoldtektene.

Hadde bare myndighetene åpnet opp øynene og offentligjort bilde og navn av hver eneste seksuelle gjentaksforbryter, uavhengig av etnisitet, så hadde bylivet generelt fått en alvorlig oppstrammning.

Der er vi helt enige.

Lenke til kommentar

Det har ikke akkurat manglet på eksempler på kommunale hjem hvor de ikke hadde ressurser til å gi de gamle morgenstell slik at de måtte ligge i sengen hele dagen.

 

Sosialistene ville aldri tillatt at man behandlet kriminelle slik.

Det er rart at ingen av senior-organisasjonene har foreslått å sette syke eldre i fengsel ...

Man burde i det minste starte prøveprosjekt på dette for å finne ut om det kan ha noe for seg i praksis.

Det er bare å gjøre det straffbart å være gammel & syk, så er det rettslige på plass også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...