Gå til innhold

Fjerner kopibeskyttelsen i The Witcher 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp lastet ned Witcher Enhanced Edition, ulovlig vel og merke. Da kan jeg sjekke om PCen takler det eller ei. Funker det så kjøper jeg det enten via steam / gog, kommer ann på hvilken side som er billigst. Det samme kommer jeg til å gjøre med Withcer 2. Dette er vel en av de få positive sidene med piratkopiering. Piratkopiering har jo i dette tilfellet ført til at CD Projekt potensielt får en kunde til.

Endret av Rodrigues
Lenke til kommentar

Har nettopp lastet ned Witcher Enhanced Edition ulovlig, vel og merke. Da kan jeg sjekke om PCen takler det eller ei. Funker det så kjøper jeg det enten via steam / gog, kommer ann på hva prisen er. Det samme kommer jeg til å gjøre med Withcer 2. Dette er vel en av de få positive sidene med piratkopiering. Piratkopiering har jo i dette tilfellet ført til at CD Projekt potensielt får en kunde til.

Fascinerende historie.

 

 

Kanskje DRM var skyld i den snedige vansklighetsgradkurven også?

Lenke til kommentar

Har nettopp lastet ned Witcher Enhanced Edition ulovlig, vel og merke. Da kan jeg sjekke om PCen takler det eller ei. Funker det så kjøper jeg det enten via steam / gog, kommer ann på hva prisen er. Det samme kommer jeg til å gjøre med Withcer 2. Dette er vel en av de få positive sidene med piratkopiering. Piratkopiering har jo i dette tilfellet ført til at CD Projekt potensielt får en kunde til.

Fascinerende historie.

 

 

Kanskje DRM var skyld i den snedige vansklighetsgradkurven også?

 

Da har vi to helt forskjellige formeninger om hva som gjør en kommentar fascinerende. Still, lurer på hvor mange som bruker piratkopiering på samme måte som meg. Når x spillselskap sier at spillet har blitt lastet ned x antall ganger, så lurer jeg alltid på hvor mange av de som også har kjøpt spillet i etterkant.

Lenke til kommentar

Har nettopp lastet ned Witcher Enhanced Edition ulovlig, vel og merke. Da kan jeg sjekke om PCen takler det eller ei. Funker det så kjøper jeg det enten via steam / gog, kommer ann på hva prisen er. Det samme kommer jeg til å gjøre med Withcer 2. Dette er vel en av de få positive sidene med piratkopiering. Piratkopiering har jo i dette tilfellet ført til at CD Projekt potensielt får en kunde til.

Fascinerende historie.

 

 

Kanskje DRM var skyld i den snedige vansklighetsgradkurven også?

 

Da har vi to helt forskjellige formeninger om hva som gjør en kommentar fascinerende. Still, lurer på hvor mange som bruker piratkopiering på samme måte som meg. Når x spillselskap sier at spillet har blitt lastet ned x antall ganger, så lurer jeg alltid på hvor mange av de som også har kjøpt spillet i etterkant.

 

Jeg har hvertfall gjort det på den måten med en del spill. Har til og med runna piratkopierte spill og så deretter kjøpt dem bare for å støtte dem som lager bra spill. Hvis de ikke legger ut en demo kan de nesten ikke forvente at alle kjøper det uprøvd. Hvertfall ikke hvis man sitter på en gammel sliten laptop som jeg pleide å gjøre, har ingen garanti for at det fungerer selvom man kikker på minimum system requirements :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nettopp lastet ned Witcher Enhanced Edition ulovlig, vel og merke. Da kan jeg sjekke om PCen takler det eller ei. Funker det så kjøper jeg det enten via steam / gog, kommer ann på hva prisen er. Det samme kommer jeg til å gjøre med Withcer 2. Dette er vel en av de få positive sidene med piratkopiering. Piratkopiering har jo i dette tilfellet ført til at CD Projekt potensielt får en kunde til.

Fascinerende historie.

 

 

Kanskje DRM var skyld i den snedige vansklighetsgradkurven også?

 

Da har vi to helt forskjellige formeninger om hva som gjør en kommentar fascinerende. Still, lurer på hvor mange som bruker piratkopiering på samme måte som meg. Når x spillselskap sier at spillet har blitt lastet ned x antall ganger, så lurer jeg alltid på hvor mange av de som også har kjøpt spillet i etterkant.

 

Jeg har hvertfall gjort det på den måten med en del spill. Har til og med runna piratkopierte spill og så deretter kjøpt dem bare for å støtte dem som lager bra spill. Hvis de ikke legger ut en demo kan de nesten ikke forvente at alle kjøper det uprøvd. Hvertfall ikke hvis man sitter på en gammel sliten laptop som jeg pleide å gjøre, har ingen garanti for at det fungerer selvom man kikker på minimum system requirements :hrm:

 

My point exactly. Har gjort akkurat det samme selv :>

Lenke til kommentar

Bra saker, hadde tenkt å bestille witcher 2. Trodde egentlig det var uten DRM allerede. Men det er jo godt gjort at man klarer å lage så mye skade med DRM.

 

AtW

 

Det hadde en "lett" form for SecuRom. Engangs tilkobling til nett ved førstegangs installasjon (er vel snakk om releasedato sjekk opp mot deres auth servere). Etter dette kan man installere spillet så mange ganger man vil på hvor mange maskiner man vil (merkelig nok bare 5 installasjoner samtidig, derimot).

 

"DRM-en har nå gjort jobben sin"

 

Hvilken jobb? The Witcher 2 var cracket og tilgjengelig for nedlasting dagen det ble sluppet.

 

Eneste jobben jeg ser den har gjort er å lage problemer for de som kjøpte spillet.

 

Mmm, stemmer det. Men de unngikk piratkopieringen og torrents'ene de 1-2 ukene *før* release. Er vel det viktigste for dem.

 

EDIT: Forøvrig har ikke jeg lagt merke til noen ytelsesproblemer med spillet, bare "problemer" med umodne skjermkort drivere fra nVidia (nye 560 Ti'er i hus, huzzah). Eneste er vel tiden man må vente for at spillet skal starte er merkbart kortere.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Vi snakker om et spill det utvikleren hadde plassert et DRM-system som sørget for betydelige ytelsestap for enkelte betalende kunder. Er det virkelig noe å applaudere når det fjernes?

 

Så absolutt. Er ikke alle utviklere som ville ha fjernet DRM`en sin bare fordi kundene har problem med den. Feks. Ubisoft.

 

Poenget mitt var at det er en utvikler som er verdt å støtte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...