Gå til innhold

Bli kvitt det stygge språket


Anbefalte innlegg

En kunne f.eks. stille seg spørsmålet: Hvorfor skal jeg frivillig se på reklamen uten å få betalt for det?

 

Skal du ha betalt for å se TV-reklame. Det er vel det dummeste jeg har hørt.

 

På den ene siden så skriker folk at man må betale for ting. Når man får en ting gratis, så klager man da også. Innholdet du ser er betalingen du får. Liker du det ikke, så byttter du kanal og ser noe annet.

 

Ett eller annet sted i kjeden så må man betale for seg. Å se litt reklame er en grei løsning. Problemet er når alle skal fjerne reklamen, så er den ikke så effektiv som den en gang var, og de må bruke mer av dem. Dermed blir det mer reklame. Ond sirkel.

 

Selv de som lager TV underholding skal leve, og trenger betalt. Ett sted må dette komme i fra. Å se litt reklame er billigere enn å kjøpe det. Laster man det ned, så blir også kvaliteten (enkelte av produksjonene har fortsatt dette) dårligere.

 

Det er jo bare å ta en titt på ting som er laget gratis, og uten reklame inntekter. Det finnes etter hva jeg har vært borti ingenting som kan kalles å være nærheten av god underholdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kunne f.eks. stille seg spørsmålet: Hvorfor skal jeg frivillig se på reklamen uten å få betalt for det?

Ett eller annet sted i kjeden så må man betale for seg. Å se litt reklame er en grei løsning. Problemet er når alle skal fjerne reklamen, så er den ikke så effektiv som den en gang var, og de må bruke mer av dem. Dermed blir det mer reklame. Ond sirkel.

 

Selv de som lager TV underholding skal leve, og trenger betalt. Ett sted må dette komme i fra. Å se litt reklame er billigere enn å kjøpe det. Laster man det ned, så blir også kvaliteten (enkelte av produksjonene har fortsatt dette) dårligere.

Jeg forstår hvordan ting virker. Men så lenge vi bare godtar at reklamen dyttes nedover ørene på oss så tillater de å skuffle på med reklame i utide. Jeg har besøkt nord-amerika og sett hvor ille det er å se på kabel-TV der. Når produsentene har frihet til å sende reklamen på en slik måte, pluss at konkurransen er hard, så blir det sånn.

 

Hadde det ikke vært bedre om f.eks. Tine måtte betale "60 ganger" mer for en stykk reklamesending og at vi slapp å se den mer enn 1 gang i løpet av TV-kvelden om man holdt seg til å kikke på en og samme kanal? Om alle ble behandlet så strengt og reklametidspunktene var mye færre så ville det gavnet de 3 partene likevel. Men, det ville betinget en streng føring som alle fulgte mellom alle som produserer TV-sendinger.

 

Jeg mener fremdeles at jeg bør få betalt for tiden jeg bruker til å se på TV-reklame. For det første har jeg allerede betalt en slump penger per måned til kabel-/parabol-selskapet, og det er dette pluss reklameinntekter de må lage kvalitetssendinger ut i fra. Om de ikke gjør jobben bra nok, så kikker jeg heller på en annen kanal. Selvfølgelig vil jeg søke etter både kvalitetssendinger og minst mulig reklame i samme innpakning. Hvordan TV-selskapet skal få til det bryr jeg som forbruker meg heller lite om. :!:

 

Om mange tenker som meg, så må jo TV-selskapene starte å tenke annerledes. Det eneste de overlever på er å sende ting i kanalpakker. Den dagen de gir slipp på kanalpakke-konseptet som man må betale f.eks. kr 200 til kr 300 for per mnd. så blir jobben som forbruker mye enklere. Jeg er for pay-per-view, så lenge prisen er lav nok, og da håper jeg vi snakker om noen øre, eller kanskje en krone eller tre for de virkelige gode godbitene. Poenget for meg blir at det ikke skal overskride det jeg allerede betaler for en kanalpakke i så alt for stor grad. Og om jeg reiser på ferie, "to bad for the TV-company".

Lenke til kommentar

Jeg mener fremdeles at jeg bør få betalt for tiden jeg bruker til å se på TV-reklame. For det første har jeg allerede betalt en slump penger per måned til kabel-/parabol-selskapet, og det er dette pluss reklameinntekter de må lage kvalitetssendinger ut i fra. Om de ikke gjør jobben bra nok, så kikker jeg heller på en annen kanal. Selvfølgelig vil jeg søke etter både kvalitetssendinger og minst mulig reklame i samme innpakning. Hvordan TV-selskapet skal få til det bryr jeg som forbruker meg heller lite om. :!:

 

kabel og parabol selskapene ser ingenting til reklameinntektene som TV kanalene får. Det er dette vi betaler månedsleie for å få signalene frem til oss for. Det kjedelige er jo at de selskapene må betale for TV-kanalene, og verstingen her er TV2 som straks skal ha enda mer betalt. De er også verstingene på reklame, bare se pause showet i fotball kamper. 30 sekunder av de 15 minuttene er programm, resten rein reklame. Det er sleipt. Men som det er jo bare å bytte kanal.

 

TVNorge fikk ikke lov til å sende sine sendinger gratis slik som NRK via Riks-TV. De ble nektet fordi da ville kanskje flere droppe å kjøpe pakkene. Det er galt.

 

TV3 er en del smartere etter min mening enn TV2 og TVNorge. De har sine egenproduserte programmer liggende gratis på nettsidene deres. Kun med 10-20 sekunders reklame avbrudd hvert 10 minutt. TV2 og TVN tar betalt for disse. For TV3 sin del har det blitt slik at jeg har sett meg opp på deres programmer på nettet når jeg har hatt lite å gjore, noe som har gjort at jeg etter hvert har begynt å se programmene når de går på TV. Dermed en til som ser sendingene med reklame.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...