Gå til innhold

Anbefaling av ny router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, utrolig hva som kan spille inn, men syns det er rart min router plutselig har begynt og gi meg høy ping med ganske jevne interval, kan glemme og spille.

 

Tok en test på speedtest.net nå, fikk 6ms 12,06Mbps inn og 10,91Mbps ut, noe jeg syns er veldig bra når jeg skal ha 12/12Mbps. Men så er det slik at pingen plutselig hopper skyhøyt, har ikke fått noen nye duppeditter inn i huset og ikke gjort noen innstillinger på routeren, prøvd nå å gjøre noe innstillinger uten særlig hell, oppdatert firmware osv.. Eneste som ble mer stabilt var hastigheten, men fortsatt utstabil ping. Om det ikke løser seg magisk av seg selv blir det vel en ny router for jeg skjønner ikke hva problemet er.

 

Vet mange har hatt problemer med Dlink sin DIR-655.

 

Den asusen du snakket om tidligere Flimzez, har du noen erfaringer med den? Så snasen ut :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke personlig erfaring med den, da jeg rett og slett ikke har behov siden alt her er kablet (selv ikke draft-n kommer i närheten av gigabit kablet). Men det er flere andre her på forumet som har hatt utelukkende god erfaring med den, og de fleste testere har lite å utsette på den.

Lenke til kommentar

Endte opp med en Asus rt-56u selv, brukte ca 20 sekunder på oppsettet da den automatisk satte riktige settings for meg. Trengte bare å velge SSID og passord/krypteringsform.

 

Den er vesentlig bedre på NAT-ing enn det modemet var, kort sagt er jeg meget fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg skal også kjøpe meg en ny router. Denne skal brukes i en relativt liten leilighet, men må være stabil, ha bra overføringshastighet og muliggjøre tilkobling av enten harddisk eller printer. Den må selvsagt være kompatibel med mobiltelefonene også. Har kikket litt på Linksys E4200, men vet ikke om denne virkelig er så god som de skal ha det til eller om prisen er høy pga navnet. Har dere noen innspill? Har lest gjennom postene, men uten å få noen tydelig konklusjon. Dersom Sveen har noe mer å komme med, hadde jeg også satt pris på det;) Takk for eventuell hjelp:)

Lenke til kommentar

Jeg nå brukt min E4200 en god stund og batterilevetiden på min SG2 har økt. Har ikke testet utelsen på ruteren, men den er stabil og fin med nyeste build av DD-WRT. Merker ikke noen nevneverdig forskjell fra DIR-855 i det daglige egentlig, men så var ikke ytelsen grunnen til at jeg byttet ut ruteren fra D-Link.

 

Har ikke noen problemer med å anbefale E4200 etter hva jeg har opplevd.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Den vi har nå har dødd i lynnedslag, så DIR-655en skal byttes ut.

 

Jeg trenger en ruter med stor signalbredde (minst DIR-655-størrelse) og som takler mange enheter på en gang. Når alle er hjemme (blir fort 9 stk) så er det fort 10-12 enheter pålogget på en gang. Det er viktig at ruteren takler dette. Alle utenom en av disse enhetene er koblet på trådløst. Det er alt fra iphones, mac, pcer og htc-telefoner pålogget.

 

Hvilken anbefaler dere?

 

Jeg har sett på NETGEAR WNDR 3700, ASUS RT-N56U og LINKSYS E3000.

 

Takker for hjelpen!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Vil bare slenge inn en erfaring her, har slitt meg gjennom Dlink i noen år, aldri vært helt fornøyd, prøvde derfor en Linksys WRT320N. Denne har 2.4 eller 5 bånd, ikke begge samtidig, men jeg bruker ca aldri trådlåst i utgangspunktet så jeg trenger bare en av gangen hvis jeg har besøk ellernoe sånt.

 

Tilsvarende vil være Linksys E2000 ser det ut som. Denne blir støttet i DD-WRT, har gigabit og "dualband".

 

Helt fantastisk fornøyd med Linksys, har besøk en sjelden gang som kobler seg på, barnevakter, søsken osv. også er vi to voksne som brenner av båndbredde så det holder og den kneler aldri som dlink alltid gjorde med gjevne mellomrom, også topmodellene i forbrukerklassen, etter DIR-855 også knela ga jeg opp dlink for all fremtid.

Lenke til kommentar

vil bare legge til at jeg har dårlige erfaringer med WNDR3700v1 med DD-WRT. routeren min er bricked. og responderer ikke til ping (kun i to sekunder under bootup). men broadcaster vel og merke de to nettverkene jeg konfigurerte den til å brodcaste før den ble bricked. (eller murstein om du liker godt norsk :p)

Lenke til kommentar

vil bare legge til at jeg har dårlige erfaringer med WNDR3700v1 med DD-WRT. routeren min er bricked. og responderer ikke til ping (kun i to sekunder under bootup). men broadcaster vel og merke de to nettverkene jeg konfigurerte den til å brodcaste før den ble bricked. (eller murstein om du liker godt norsk :p)

 

Det skal gå an å gjenopprette den med TFTP. Normalt så må man sette igang TFTP slik at den hooker seg på mens du har respons på ping i oppstarten.

 

http://www.dd-wrt.co...etgear_WNDR3700

To restore from the brick: TFTP the stock firmware or a known working build of DD-WRT back from it (-factory.img file).

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Jeg nå brukt min E4200 en god stund og batterilevetiden på min SG2 har økt. Har ikke testet utelsen på ruteren, men den er stabil og fin med nyeste build av DD-WRT. Merker ikke noen nevneverdig forskjell fra DIR-855 i det daglige egentlig, men så var ikke ytelsen grunnen til at jeg byttet ut ruteren fra D-Link.

 

Har ikke noen problemer med å anbefale E4200 etter hva jeg har opplevd.

Jeg har også nå skaffet meg en E4200, men har ikke fått prøvd så mye. Ser bra ut hittil, holder seg stabilt osv. imotsetning til D-Link DIR-855 som jeg hadde før. Har du forresten oversikt over din trådløse sone/rekkevidde? Trodde MIMO teknologi var bare en fordel hjemme hos meg, men det ser ikke ut som den gjør jobben ordentlig. Min Belkin Wireless G router, flashet med DD-WRT, har bedre rekkevidde enn E4200 (var til og med bedre enn DIR-855 også). En mye dårligere modell burde vel ikke gjøre så mye bedre enn de nye og moderne routere?

 

Jeg har virkelig lyst å flashe min til DD-WRT, men vil ikke miste garantien med det samme. En ting jeg lurte på, får man bedre rekkevidde dersom man har DD-WRT firmware?

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

scan området for andre trådløse nettverk og velg en range som det er minst støy i, routere er ikke særlig gode til dette selv.

 

mener jeg brukte et program som heter netstumbler ellernoe sånt for å søke trådløse nettverk

Jepp, har gjort dette manuelt. Lastet ned inSSID så jeg er klar over det :)

 

Med DD-WRT kan man skru opp sendestyrken noe. Det vil hjelpe litt på rekkevidde og hastighet.

11N med MIMO har fordelen at den har færre dødsoner enn f.eks 11G.

Såpass. Venter til statusen på E4200 ikke er WIP lenger. Gruer meg litt til å flashe den også, så vi får vente. Ser ut som en stabil router hittil så dette går nok bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...