Gå til innhold

Anbefaling av ny router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er kravene dine så kan du jo bare snu listen etter pris og ta den første og beste du finner som oppfyller de kravene.

 

Jeg pleier å anbefale Linksys WRT160NL, men det er fordi jeg har behov for at de skal fungere problemfritt på studentbynettet med OpenWRT, men jeg har bare gode erfaringer med den. Men den er litt gammel nå da.

Lenke til kommentar

Hvis det er kravene dine så kan du jo bare snu listen etter pris og ta den første og beste du finner som oppfyller de kravene.

 

Jeg pleier å anbefale Linksys WRT160NL, men det er fordi jeg har behov for at de skal fungere problemfritt på studentbynettet med OpenWRT, men jeg har bare gode erfaringer med den. Men den er litt gammel nå da.

 

Den har vel ikke gigabit nettverk?

 

Hvorfor vil jeg ha en annen firmware enn den som følger med dersom den er stabil?

 

Om du skal ha noe raskt så står vel denne rimelig ensom på toppen http://www.dustinhome.no/pd_5010548980.aspx

 

Dog spørs det om du har internetkobling til å utnytte den uansett...

 

Vil helst ned i pris, ikke opp i pris :p

 

Men skal lese om den så jeg ikke forkaster noen alternativer som blir anbefalt:-)

Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg også. Trenger ny router av samme grunn. (Har Dir 655)

Vil gjerne ha en som jeg også kan bruke som print server.

Pris er ikke så nøye. Innen fornuftighetens grenser :) Helst ikke over 1500,-

Er litt ut datert, men i dag kan man kanskje bruke alle med usb som print server uten å måtte legge inn ekstra software på maskinene? (Tenker da ikke på drivere til printer)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg går for Netgear siden det er det mest kjente merke for meg....

Eller er det gode argumenter for å velge den andre?

Noen som vet hvordan Netgear sin er i forhold til Dlink kort.

Sitter med dlink N kort i flere maskiner her.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Slenger meg på denne jeg også. Har en DIR-855 nå, men ser ikke ut som denne lenger får firmwareoppdateringer og SG2 tappes for mye strøm når den er tilkoblet.

 

Mine krav:

* Må kunne kjøre DD-WRT.

* 802.11n

* Minst 4 LAN-porter.

* Vil gjerne ha en high end ruter, ala det DIR-855 burde vært for D-Link.

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne jeg også. Har en DIR-855 nå, men ser ikke ut som denne lenger får firmwareoppdateringer og SG2 tappes for mye strøm når den er tilkoblet.

 

Mine krav:

* Må kunne kjøre DD-WRT.

* 802.11n

* Minst 4 LAN-porter.

* Vil gjerne ha en high end ruter, ala det DIR-855 burde vært for D-Link.

 

Noen gode tips?

 

Jeg har også en DIR-855 og har nå bestilt en Linksys E4200 Wireless Dual-N Band router.

Lenke til kommentar

Mener Galaxy S2 har problemer med et annet merke også foruten D-link, men husker ikke i farten hvilket det er.

 

I tillegg er det jo flere rutere som selges som er så og si den samme bare fra forskjellige produsenter, så det er jo også en felle å gå i.

 

Har sett to Asus modeller jeg vurderer nå i tillegg til NETGEAR WNDR3700 DUAL WIRELESS-N GIGABIT ROUTER.

Lenke til kommentar

Er E4200 fullstendig støttet av DD-WRT? Ble litt i tvil etter å sjekket ut nettsiden.

 

Edit: Fant ut av det. Firmware for E4200 er under utvikling. Builds ligger her ser det ut som. Installasjonsveiledning her. Må si jeg er fristet til å bestille en av disse. Noen som har andre gode alternativer som oppfyller kravene mine?

 

* Må kunne kjøre DD-WRT.

* 802.11n

* Minst 4 LAN-porter.

* Vil gjerne ha en high end ruter, ala det DIR-855 burde vært for D-Link.

post-52039-0-12211700-1306497093_thumb.jpg

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Gikk for Netgear. Siden jeg slipper å betale den selv var ikke pris så nøye for meg.

I tillegg har jeg alltid hørt mye positivt om Netgear.

Greit med litt forandring etter å ha brukt D-Link privat i "all tid"

For meg personlig tror jeg ikke jeg vil merke så stor forskjell.

Men lei av at SGS2 sluker strøm. Gleder meg. Alltid gøy med ny duppeditt :)

Lenke til kommentar

Hvilken Netgear valgte du?

 

Den du linket til i første post.

NETGEAR WNDR3700 DUAL WIRELESS-N GIGABIT ROUTER

 

Ble litt imponert over 8 antenner :)

Neida, fra spøk til alvor.

Det som avgjorde var at jeg har hatt lyst til å teste en netgear router i mange år.

Har hørt veldig mye positivt om dem.

 

Har mye stæsj i huset, så jeg vil gjerne ha en bra router.

2 mobiler, 3 bærbare maskiner, en Radio. en Samsung LED TV, en Samsung blueray, en PS3.

Alle bruker wifi.

 

I tillegg har vi to stasjonære maskinersom som står på 24/7 (En med kabel en med wifi) og en boks til IP telefon. Kjører mye rdp mellom maskinene også.

Og to printere. Puuuh. Var det jeg kom på i farta :)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...