Gå til innhold

Tilbakemelding på nettside


Anbefalte innlegg

Har laget en nettside i forbindelse med prosjekt i media og kommunikasjon hvor jeg nå går 2. året.

 

http://www.jarabygg.no

 

Kritikk og evt. forbedringer? :)

 

Jeg er klar over at teksten på flash-slideshowet ser helt jævlig ut, men det var noe jeg smekka sammen 10 min før deadline.

Ta i betraktning at jeg er 17 år og lærte meg web i fjor.

Endret av 4MB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert over at siden er så direkte/kommer til poenget raskt. Mange større aktører bommer på content, men det virker som du har vært flink. Siden forteller raskt hva dette er, hva de gjør, hvordan de kan gjøre det for meg. Du har også unngått fallgropen av flashyness og eye candy, noe som er bra. Det hadde vært spennende å vite om dette er gjort bestemt, eller om det er et resultat av noe annet.

 

Det du kan vurdere er å bruke litt mindre plass til bilder på forsiden, eventuelt få litt mer beskrivende tekst bedre frem. Du kan med fordel løse slideshowet med javascript da dette gir tilgjengelighet på mobile platformer (les iphone), som jeg vil anta det ikke er usannsynlig at målgruppen til en entreprenør bruke. Om dette ikke lar seg endre, burde du uansett la brukeren bla i slideshowet slik at den selv kan se på de bilder som vekker interesse. En liten beskrivelse av hvilke prosjekt det er og hva som er gjort, med lenke til referansen, kan kanskje også være en god ide (jeg anslår at Jarle Bygg får sine fleste kunder basert på referanser).

 

OT: Nidelva bygget ble grisefint: http://www.jarabygg.no/ref_1.html

Lenke til kommentar

Kjempefint! Men har noen småting å pirke på:

 

- Bruk Javascript i stedet for Flash

- Om du vil ha bildefremviser på toppen der så kan du med fordel gjøre den lavere. Selv med 1900x1080 så ser man ikke hele nettsidens forside.

- @kontakt meg, så burde du ikke ha dette som et bilde, men tekst. Folk er late, og å skrive inn manuelt er mye treigere enn å kopiere.

 

Deilig å se en footer med fin funksjonalitet :)

Lenke til kommentar

Noen ting jeg bet merke i:

- Veldig stort tomt rom i toppen før headeren, når siden er så høy som den er, ville jeg redusert dette tomrommet.

- Siden er veldig bildetung, kan være en fordel å erstatte disse med text/repeterende grafikk

- Menyen din bør være en liste

- Tekst bør være tekst, og ikke bilder. Tenker på i menyen, se bilder, tilbake knapper osv.

- Siden virker litt feilproposjonert, da den er veldig høy og ikke noe særlig bred. Folk flest bruker widescreen skjermer.

- Drop flash og bruk javascript, som nevnt tidligere

 

Ellers ser det helt ok ut.

Lenke til kommentar

Bakgrunnen laster tregt, men det finner du ut av.

Et tips. Ikke bruk grafikk på menypunktene. Ideelt sett så koder du menyen din i en liste som følger:

 

<ul>

<li><a href="#">Om oss</a></li>

<li><a href="#">Tjenester</a></li>

<li><a href="#">Referanser</a></li>

<li><a href="#">Kontakt oss</a></li>

</ul>

 

Hvis du har laget menyen med bruk av grafikk _fordi_ du ønsket å bruke en ikke standard skrifttype, så er CSS3 din venn. Med mindre det sitter noen lærere å påstår noe annet. Sjekk ut http://www.fontsquirrel.com og den CSS3-saken som heter @font-face.

 

 

Kan jeg spørre hvor du går? Det er vel i Trondheim? Selv gikk jeg mediefag på Ringve.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Denne tråden er sikkert offiselt død siden dette er en skoleoppgave, og skolen er over men var en liten ting jeg så som jeg hadde fått smikk på fingrene av min kommunkasjonslærer på IKT for å gjør:

 

Var mye "vi" på framsiden, alle setningene begynner med 'vi', en av dem ser jeg at dette er tilfeldig, men bør alltid i tekst prøve å ha linjer som ikke ligner på hverandre, og dette er spesielt viktig på starten av en setning.

 

Ellers likte jeg alt jeg så, veldig nice design.

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...