Gå til innhold

Bygge pc - Kan du sette opp ei liste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjølepasta følger med ja.

 

Kan jeg spørre hva du skal med stasjonær PC hvis du får laptop nå etter sommeren, har ultraportabel PC og bare spiller på konsoll? Forslagene jeg ser over her er jo gaming-oppsetter.

 

Er det noe vits i å trekke sju tusen ned i dass ved å kjøpe gamingmaskin du ikke skal bruke til gaming?

 

Kan man eventuelt bruke ett slikt gammalt kabinett? Sån hvite stygge greier :blush:

Absolutt. Gjør dette selv, bilde [her].

Lenke til kommentar

Ops, var litt skrivefeil der... Sån er det når rommkammerater ikke tåler lys fra pc og jeg må bruke mobil:p Men det er en Dell Vostro 3350 som kan leies. Vet ikke hvordan denne er, jeg...

Den har et HD 6470, som sikkert er nok til å pushe Minecraft greit, om jeg har forstått dette spillet riktig er det mer CPU-kraft enn skjermkortet som er viktig og du får minimum en i3-2310M som er ganske rask.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er ikke dårlig men det egner seg ikke for overklokking pga dårligere strømkretser.

Asus P8P67 B3 er modellen over med bedre strømkretser og litt mer funksjonalitet.

Sokkelen må passe ift hvilken prosessor man skal kjøpe. Og støttet minnetype må også passe den man skal kjøpe. I dette tilfellet så blir det socket 1155 fordi Intel 2500K trenger denne. For minnet så støtter hovedkortet DDR 3 minne i følgende hastiheter: 1066, 1333, 1600 Mhz osv. Dette står oppgitt på tekniske data for hovedkortet.

 

Prisene har ikke endret seg mye, noe litt opp og andre ting litt ned. Totalt med w7 lisens kommer herligheten på 6544,- inkl frakt hos Dustin

 

 

post-140856-0-88376400-1310728363_thumb.png

Lenke til kommentar

Forresten. På den windows-lisensen står det noe med at det kun kan brukes på en ny pc, og at man får den billigere da. Hvor mye må jeg betale for Windows om jeg vil bruke ubuntu først og se om jeg klarer meg med det? Hadde jo vert greit å spare de penga :roll:

 

Bare sån om noen lurer, så er jeg veldig frem og tilbake på sånt, så det tar ofte en stund for jeg har bestemt meg :blush:

Lenke til kommentar

W 7 selges med 2 typer lisenser. OEM og full. OEM bindes til hovedkortet slik at du ikke kan innstallere denne på flere pcer mens en full lisens ikke har denne bindingen. Du kan helt fint kjøpe uten lisens og bruke ubuntu først og så senere legge inn W7.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forresten, er det ikke somregel ganske dårlig med stock-ting? Burde jeg kjøpe med en ny kjøler når jeg kjøper tingene? (tenker frakt)

Om dette er smart, hvor mye burde jeg ut med? Ser de har vannkjøling til S-1155 for ca.500,- men føler det virker litt billig :tease:

 

Er forresten ikke så lenge til jeg skal kjøpe nå trur jeg, må bare få lønn.

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...