Gå til innhold

Bygge pc - Kan du sette opp ei liste?


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke skal overklokke så trenger du ikke ekstra kjøler, men en bedre kjøler vil gi deg lavere støynivå på stock eller gi deg mulighetsrom hvis du skal overklokke.

 

Den kjøleren er samme som Corsair H-50 og er en helt ok kjøler. Største fordelen med disse vannkjølesettene er at de ikke kommer i veien for rambrikker med store kjøleribber. En god luftkjøler yter like bra som disse.

 

Hvis du ønsker å bruke rundt 500,- så ville jeg kjøpt Noctua NH-U12P SE2 som yter bedre og er mye mer stille enn vannsettene over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der vil jeg protestere.

Faenskapet med å montere Pushpin kjølere (Som den stocke er) og helvetet som kan oppstå senere da festene vil svekkes over tid er argumenter nok til å enten sende kjøleren tilbake til Intel med lappen: "You have failed your mission" eller kaste den i søppla.

 

Noctua eller UANSETT hvilken kjøler så lenge den har bakplate og skruer er bedre enn Intel sin stock og du kan ta den av og på for rens, vedlikehold etc så mange ganger du bare orker uten at du ødelegger / sliter ned kjøleren slik at den ikke vil funke lenger.

Lenke til kommentar

Joda, orginalkjølerene fra Intel har ikke akkurat de beste festemekanismen men så lenge burndrinker har lyst til å kjøpe en kjøler så er det ikke noe problem.

 

Nocuta kjøleren er stille, det er uten tvil. Når du spiller og sånt så vil du høre gpu kjøleren i mye større grad enn cpu.

 

Kabinettet i oppsettet har fint plass til en slik kjøler. Her er bildet av det med en stor kjøler montert.

post-140856-0-19144500-1312650983_thumb.jpg

 

Kabinettet er 19 cm bredt så det er plass nok til kjøleren.

Lenke til kommentar

Ok. Men hvordan er det med HDD? Er det noe store forskjeller på de? Jeg fant nemlig 2 stk. 3,5" 200GB S-ATA harddisker i kjelleren. Hadde jo vert greit å spare de 400,- da jeg ikke trenger 1 TB noe særlig. Har en ekstern til filmer og sånt. Legger ved et bilde

post-167503-0-39437400-1312672925_thumb.jpg

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Ja, det var nemlig det jeg tenkte på.. har ikke lyst på noe tregere enn jeg har nå :tease:

Jeg tror jeg tar med en hdd også, for farten :yes:

 

Men noe jeg har lurt på er at om jeg en gang kjøper en win7-lisens, og jeg innstallerer den. Hvordan er det da om jeg vil bytte eks. hovedkortet eller harddisken? Må jeg kjøpe ny da? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en OEM lisens til W7 så er den bundet til hovedkortet. En full lisens kan du reinstallere så mange ganger du gidder.

Ved kjøp av ny harddisk så kloner du bare fra den ene til den andre ved hjelp av et gratisverktøy. Finnes flere av disse.

Jeg anbefaler deg etter hvert å kjøpe en SSD som du har OS, programmer og spill på. Du vil få et langt mer responsivt operativsystem og alt vil laste langt raskere enn med en HDD.

Lenke til kommentar

Ahh. Da vet jeg det! :thumbup:

Det ligger i planene å sette inn en SSD etterhvert. Men jeg gidder ikke det med det første. (penger, penger, penger)

 

Ja, vet det med levetid på gamle harddisker. Har en pc som den er gåen i :hrm:

 

Men hvor lenge vil det hovedkortet som jeg har i listen nå være "holdbart"? Tenker bare på det at OEM er smartest å kjøpe da win8 kommer til neste år :)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge til pengene kommer, men jeg kom på en ulempe :nei:

 

Jeg har planer om å koble pc'n til 2 DVI-D skjermer og en HDMI, men det er jo bare 1 DVI-D, 1 DVI-I og 2 DisplayPorts på den GPUen...

Skal kobles til HDMI-Skjermen (TV) via en DVI-D kabel og så adapter inn i hdmi, men hvordan blir det med resten av skjermene?

 

Blei et rotete spørsmål, men klarer ikke spør anderledes, håper noen forstår det :blush:

Lenke til kommentar

Her må du i tilegg ha 1x aktiv Display Port til DVI adapter (Singel Link DVI holder om du ikke skal ha mer enn 1920 x 1200 og kun 60Hz) HIS på Komplett har en til ca 295 om ikke prisen har forandret seg.

Så setter du en HDMI skjerm på en DVI port med DVI til HDMI adapter.

 

 

EDIT: 249, den har blitt billigere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606896

Bruker denne selv for å ha 3 skjermer på mitt 5970 kort, dog kjører jeg Eyefinity.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...