Gå til innhold

Slippe å betale på toget


Anbefalte innlegg

Har lyst til å se forskjellige plasser i Norge jeg ikke har skjedd tidligere. Men det blir jo så dyrt hvis jeg skal betale billett til hver plass. Hvis jeg hadde hatt pengene ville jeg selvsagt gjort det, men det har jeg ikke. Har lyst til å reise med toget til nordland og troms å gå av i de største byen å se meg omkring. Problemet er at jeg ikke veit hvordan det skal funke å lure nsb. Når jeg reiser med lokaltoget er det ikke noe problem, da har jeg på meg en jakke og lue når jeg står å venter på toget, og tar det av å legger det i sekken før konduktøren kommer. Da tar han bare å går rett forby. Men når jeg skulle reise til Mosjøen spurte de meg om billetten, jeg måtte da betale på toget. Jeg gikk ikke på i Trondheim, jeg gikk på toget fra ett lite sted som heter Levanger. 1,5 time unna Trondheim. Er det noen som bruker å gjøre dette selv som har noen teori om hvordan jeg skal komme meg unna, uten å betale? TAKK!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du heller ikke piratkopiere isteden?

 

Du er litt mere tryggere da hvis du ikke fildeler så mye.

 

Men å snike på toget, på lengere avstander kan det være du slipper unna i korte strekninger.

Men med lengere avstander, tror jeg du må være veldig heldig fro å slippe unna.

 

Siden noen glemmer å sjekke andre, sørg i så fall du sitter usett, og vedsiden av noen som har sitter på lenge.

 

Men jeg vet ikke om vi skal tillate å komme med råd her?

Siden dette blir jo litt kriminelt?

 

Nå kan du kanskje ta en frekk en å kjøpe barnebillett hvis du har mulighet å slippe unna.

Men ellers syns jeg dette ikke kan anbefales.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vent til du får deg jobb.

 

Det er jo 1 alternativer.

 

Har ikke NSB tilbyd der du kan reise rundt hele norge for 200 kr?

Nå vet jeg ikke om man kommer rundt hele norge på et slik tilbyd men det er verdtfall grei pris syns jeg.

 

Nå blir det litt dyrt siden det er ikke billig matvarer som selges ombord og blir en godt over dagstur.

 

Støtter barnebillett isteden for kopiering.

Har du ikke råd og blir tatt, tror jeg du havner i fengsel om du ikke betaler bot.

Så den togturen kan bli dyrt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

HAH! Latterlig tråd!

 

Hvorfor i all verden skal tog være gratis for deg, men koste penger for alle andre?

 

Det du gjør når du sniker er å "stjele" billett fra alle oss andre som betaler. Mere mennesker på toget betyr mere kostnader for NSB. Disse pengene kommer fra de betalende kundene.

 

 

Hva er det som gjør deg så spesiell at vi skal sponse togbilletten din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i all verden skal tog være gratis for deg, men koste penger for alle andre?

 

Hva er det som gjør deg så spesiell at vi skal sponse togbilletten din?

 

Nå har jeg jo en liten forståelse:

 

1. NSB dekkes 100% av skatteinntekter (Tog, ansatte, utstyr, betaling for forsinkelse).

2. Personer må betale togturen til (Ruter) vertfall i bærum/akershus.

 

Så er nok kun ruter som får de pengene vi betaler? :thumbdown:

 

Så jeg syns betaler man store mengder med skatter/avgifter burde man fått toget gratis en skjedent gang. Men det her tror jeg ikke er tilfelle.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå har jeg jo en liten forståelse:

 

1. NSB dekkes 100% av skatteinntekter (Tog, ansatte, utstyr, betaling for forsinkelse).

2. Personer må betale togturen til (Ruter) vertfall i bærum/akershus.

 

Så er nok kun ruter som får de pengene vi betaler? :thumbdown:

 

Så jeg syns betaler man store mengder med skatter/avgifter burde man fått toget gratis en skjedent gang. Men det her tror jeg ikke er tilfelle.

 

1. Feil. Billettinntekter er en vesentlig del av budsjettet til NSB. Hvorfor ellers skal man kjøpe billett?

 

2. Også feil. Ruter og NSB samarbeider til en viss grad, men det er to forskjellige selskap med separate tjenester og budsjetter. NSB driver med Tog, Ruter driver med Buss, båt, T-bane og Trikk. De sammarbeieder som sagt til en viss grad om billettsystemet, men pengene går fortsatt dit de skal. Dersom du betaler togbillett til Ruter, betaler Ruter til NSB.

 

 

Også: Hvorfor skal man få toget gratis en sjelden gang? Hvem skal det gjelde for? Når skal det gjelde? En mye bedre løsning er vel å senke alle billettprisene med 1 kr hver? Da ville du kanskje i praksis ha betalt like mye som om du hadde "fått reise gratis en gang i blant". Hvis ingen hadde snikt, så hadde NSB fått litt mere intekter, og billettene kunne vært denne ene kronen billigere. Igjen: Dersom enkelte sniker av og til, ender de andre betalende kundene opp med å måtte gi mer. Hva er det som gjør dem som sniker mer verdt enn resten? Hvorfor skall alle andre betale for din billett!?

Lenke til kommentar

Madsc90- Jobber du i nsb? virket da så aggressiv i skrive måten din mot de som ikke betalte for billetten1!

 

Kanskje han bare liker at folk betaler for seg og ikke snylter på samfunnet så resten av oss må betale mer i skatter og avgiftger fordi noen ikke gidder å betale selv

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...