Gå til innhold

Guide: Utnytt skjermkortet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du klarer ikke å være mer konkret om hvordan grafikken i Wii Sports skulle vært bedre?

 

Uten at du viser noen som helst form for samarbeidsvilje så klarer jeg ikke å være mer konkret enn jeg allerede har vært nei. FOr meg virker tingene jeg har pekt på ganske konkret dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Samarbeidsvilje? Det er da du som må underbygge egne påstander.

 

Som sagt, jeg har underbygd påstandene mine. Du har ikke forstått argumentene mine, for å gjøre det mer forklarlig for deg, så har jeg stilt deg ett spørsmål (og må antakelig stille et par til avhengig av svaret på det første). Du nekter å svare på dette. Det eneste du gjør er å løpe i sirkler, jeg har argumentert for mitt syn og underbygd mine påstander, mere konkret kan jeg vanskelig være når du nekter å gi noe som helst. Er du virkelig interessert i å få svar på spørsmålet ditt, eller driver du bare på å tværer for å få en fiktiv "seier" i diskusjonen? Om førstnevnte så foreslår jeg at du svarer på spørsmålet mitt. Om ikke annet, slutt å be meg gjenta meg selv i det uendelige, jeg har presentert mine argumenter, de forsvinner ikke bare fordi du gang på gang påstår jeg ikke underbygger de, eller du påstår at de ikke er konkrete nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da jeg spurte om mer realistisk grafikk i Wii Sports, svarte du "stilisert grafikk". Så da lurer jeg naturligvis på hva du mener. Altså, mer konkret hva du ser for deg når du skriver dette.

 

Du vet vel hva stilisert grafikk betyr?

 

Dette er et eksempel på realistisk grafikk:

http://www.nerdalert.no/media/2010/11/gran-turismo-5-prologue11.jpg

 

Dette er et eksempel på stilisert grafikk:

http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2008/05/crimson-viper-versus-blanka-in-street-fighter-4-screenshot-big.jpg

 

Bedre grafikk og mer realistisk grafikk er ikke nødvendigvis det samme.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette altså?

 

"Prøv det med høyere oppøsning og antialiasing, mye finere kanter, ting er klarere og freshere, og man slipper pixelering. Generelt blir grafikken mer behagelig og bedre innefoor sin stil, og øker opplevelsen."

 

Jeg kan egentlig ikke se at dette skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar

Dette altså?

 

"Prøv det med høyere oppøsning og antialiasing, mye finere kanter, ting er klarere og freshere, og man slipper pixelering. Generelt blir grafikken mer behagelig og bedre innefoor sin stil, og øker opplevelsen."

 

Jeg kan egentlig ikke se at dette skulle ha noen betydning.

 

Greit nok, forstår du ikke det, så kan ikke jeg forklare det nøyere for deg uten at du ønsker å hjelpe til

AtW

Lenke til kommentar

Dette altså?

 

"Prøv det med høyere oppøsning og antialiasing, mye finere kanter, ting er klarere og freshere, og man slipper pixelering. Generelt blir grafikken mer behagelig og bedre innefoor sin stil, og øker opplevelsen."

 

Jeg kan egentlig ikke se at dette skulle ha noen betydning.

 

Skaff deg en PS2, og finn et high-end PS2 spill.

Gjerne med god skjerm

Du vil fort legge merke til at det ofte er en eller annen kunstig farge over hele skjermbildet.

Eller de harde kantene som er over hele bildet.

Eller detaljene som dør ut fordi det ikke er nok oppløsning........

 

Dog, Wii sports er over det punktet hvor de trenger mer piksler. I Wii sports så vil flere punkter gjøre bildet litt bedre, men ingenting mer.

Men sammenlign å spille f.eks Knight of the Old Republic på Xbox vs PC.......

Det er en STOR forskjell på standard pal oppløsning og 1280x1024........ Eller prøv med andre spill hvor det er store mengder detaljer..........

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
V-Sync, kort for Vertical Sync låser antallet FPS mot skjermens frekvens. Fordelen med V-Sync er at den hindrer "tearing". Med dagens maskinvare og dagens spill er derimot dette ikke et utbredt problem. En stor ulempe er derimot at om du plutselig sitter med en ytelse under skjermens frekvens, slik som 56 FPS på en 60 Hz-skjerm, vil ytelsen halveres til 30 FPS for å holde bilde synkront. Dette vil også påvirke tilgangtidene dine om du spiller på nett

 

Orket ikke lese hele tråden, så

 

Først og fremt bruker jeg ikke VSync for å unngå tearing.

jeg bruker det for å få gjevn framerate rund 59fps.

 

Har du fps som varierer mellom f.eks 54 til 64,er det mye

å hente på å slå på VSync. Problemet er at VSync bruker den

ene bufferen, så for at skjermkortet skal ha mulighet til

å spare på bilder som blir laget når du er over 59fps, MÅ

du slå på Triple Buffering! Da vil disse bildene bli sendt

ut når du dropper under 59fps (jeg kjører skjermen på 59Hz

og er derfor ute etter 59fps)

 

Hvis du har spillt DIRT og merket at farten sakker ned, for

så å ta igjen det tapte, (har aldri hørt det omtalt, men det

er tydeligvis en funksjon som Codemasters har funet på?), kan

du unngå dette ved å slå på VSync. Jeg bruker VSync i alle

spill, og har aldri opplevd at kortet "klokker" ned til 30fps.

 

Men som sagt, Triple Buffering er et "must" år du bruker VSync ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...