Gå til innhold

Google og Facebook slåss om Skype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner ikke hvorfor Google ikke bare kan lage sin egen! Google har ALT de trenger for og får hjulene i sving ganske fort.

Google har allerede en lignende tjeneste (Google Voice)

:ermm:

Google har faktisk alt du kan tenke på. Det er bare det at bare ein brøkdel er vellukka.

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor Google ikke bare kan lage sin egen! Google har ALT de trenger for og får hjulene i sving ganske fort.

Google har allerede en lignende tjeneste (Google Voice)

:ermm:

Google har faktisk alt du kan tenke på. Det er bare det at bare ein brøkdel er vellukka.

 

Eh thats my point! Google står ikke akkurat så vanskelig stilt når de skal lansere et nytt produkt.

Lenke til kommentar

Se på det den andre veien. Facebook kan bruke skype-teknologi til å integrere voice i Facebook. Hadde vært flott for min del, så lenge man kan begrense / aktivere det som man vil selv.

 

Om det bare førte til bloating av skype, hadde det vært synd.

Lenke til kommentar

skulle gjerne likt at google kjøpte skype jeg

om det hadde blit bedre integrert med android. og alle andre de google tjensetene som jeg har funnet at livet mitt avhenger av.

 

ville egentlig vært fint om DropBox også ble google...man kan jo drømme:P

Lenke til kommentar

Ville vært spennende om Cisco hadde komemt på banen.

 

Kunne vært bra det. Siden Cisco eier Norske Tanberg, som er et av verdens ledene innen videosamtaler for bedrifter. Jeg har selv vært og sett på anlegget til Tanberg. Og jeg kan bare beskrive det som utrolig.

 

Bare håper at Skype blir kjøpt opp av Cisco slik at man får noen av Tanberg sine funksjoner i Skype

 

skjønner ikke hvorfor Google ikke bare kan lage sin egen! Google har ALT de trenger for og får hjulene i sving ganske fort.

Google har allerede en lignende tjeneste (Google Voice)

:ermm:

Google har faktisk alt du kan tenke på. Det er bare det at bare ein brøkdel er vellukka.

 

Skulle ønske noen kunne lage meg en oversikt over hva google ikke har :tease:

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Håper for all del at ikke Google får fatt i Skype, da blir det vel til at de gjør som med Youtube og blokkerer ute konkurrerende plattformer slik at Blackberry, IOS og WP7 ikke får samme muligheter som Android. Om Facebook vinner så er vi i det minste garantert at de vil ha det på alle plattformer.

Lenke til kommentar

Og da ser det ut til at det er Microsoft som kommer inn og knekker de andre med en avtale verdt 7 milliarder dollar.

 

http://www.engadget.com/2011/05/09/microsoft-rumored-to-be-buying-skype-for-more-than-7-billion/

 

Litt merkelig da de allerede har både Live Messenger for private og Lync for enterprise.

 

Men med tanke på Microsofts utvikling de siste årene så ser jeg på dette som ett godt alternativ. Microsoft har vist at de ønsker å ha sine online produkter godt tilgjengenlig på alle plattformer, så vi vil nok få se en fremtid hvor Skype (fortsatt) er tilgjengelig på Android, WP7, IOS, RIM og WebOS.

 

Men for Microsofts del håper jeg at de unngår å gjøre samme tabben som Ebay gjorde og faktisk får med seg all den esensielle teknologien for denne summen.

 

 

edit: rettet Lynq til Lync

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

At det er Microsoft som evnt kjøper Skype i stede for Facebook synes eg ikke akkurat gjør det mye bedre. Det er bedre enn at Facebook gjør det, men ikke mye.

 

Litt merkelig da de allerede har både Live Messenger for private og LYNQ for enterprise.

Lync. Ikke Lynq.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Microsoft har som sagt blitt flinke når det kommer til det å gjøre sine online produkter tilgjengelig på ett bredt spekter av plattformer. Google derimot virker å gå andre vegen. De har gått fra å spre sine produkter til å bundle samme egne produkter i pakker og sperre konkurrenter ute både fra plattformer og tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...