Gå til innhold

Hva er gale/dårlig med Windows Media Player 9?


Anbefalte innlegg

Det er så mange som sier at denne spilleren er så dårlig, hva er det egentlig som er gale med spilleren? Jeg vil da høre konkrete ting, ikke svar med at f.eks. WinAmp er bedre fordi den er mindre, jeg sliter ikke akkuratt med harddisk plass til Windows Media Player 9.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle egentlig tro at mange WinAmp fanatikere ville hive seg på her for å fortelle meg hva som er bedre med WinAmp i forhold til Windows Media Player, som på sin måte forteller hva WMP9 mangler, eller er for dårlig på. Jeg kan jo legge til et spørsmål om WinAmp:

Jeg la til støtte for *.shn filer, og når jeg markerer f.eks 15 filer som er fra en CD (spor en til 15, rent og pent sortert i windows explorer) og velger play, så legger WinAmp de filene til i sin spilleliste helt tilfeldig, det er ikke noe 1-15 kronologisk her nei, dessuten så "glemte" den å ta med spor 11 i mitt tilfelle, selv om den var markert. Har ikke WMP9 en bedre playlist enn det? dårligere?

Lenke til kommentar

eneste jeg kan sette fingeren på er at det er som sagt endel programmer som får mer og mer funksjoner (nyttige? unyttige?) og når ihvertfall JEG skal kun spille mine mp3'er.. så synes jeg det er skikkelig overkill å bruke mediaplayer .. dessuten har jeg brukt winamp noe grådig lenge, som vil si at jeg ikke har stor kjennskap til hvordan playlist funksjonen osv fungerer i mediaplayer (syntes da playlist funksjonen i media player var veldig tung å bruke...)

 

Ellers er det vel denne "hater microsoft produkter" innstillinga folk har(undertegnede har den innstillingen.. noe grunnet det at programmer får funksjoner utenom sitt bruksområde.. som microsoft er 'kjempeflinke' til å få til ..)

Lenke til kommentar

:o

 

Er det noen som bruker Windows Media Player til å høre på musikk?

Det er jo så upraktisk som det går an å bli...

 

Men til video er den veldig bra. Men det er litt irriterende at det ikke går an å "spole med bilde" slik som i mplayer2. Skjønner ikke hvorfor de har tatt vekk den funksjonen... Litt av poenget når du spoler er vel at du skal se fra en bestemt del av filmen, og da er det vel litt OK å kunne se når du kommer til den plassen?

Lenke til kommentar
:o Er det noen som bruker Windows Media Player til å høre på musikk? Det er jo så upraktisk som det går an å bli...

Hæ? Går det an å spille musikk med den også :lol: heheh.

 

WMP = Ok videospiller + en haug med dårlige alt-i-ett løsninger.

Winamp = Glimrende til musikk og ikke noe annet tull.

Lenke til kommentar

Det er kanskje greit å ha en alt-i-ett løsning når det gjelder video og musikk. WMP9 kan legges ned på taskbar'en, da står den ikke i veien for noe, faktisk ganske hendig å ha den slik vil jeg tro. Siden jeg ikke hører på musikk mens jeg spiller Unreal 2 eller et annet krevende spill, så driter jeg i ressurser, så lenge spilleren virker kjapp nok. Det bør ikke ta lang tid å loade en sang (det gjør det vel ikke med noen spillere), så bør listene komme opp kjappt. WMP8 er nå kjapp nok, så jeg forventer ikke at WM9 er tregere. Jeg har sett at den seekbar'en er mye lengre i WMP9, dette passer godt til film, hvis en skal spole litt frem og tilbake.

Lenke til kommentar

WMP9 er veldig grei for "amatørbrukere" som de fleste pc-brukere faktisk er. De fleste brukerne vil ha det enkelt og greit og vil forholde seg til så lite som mulig som samtidig kan gjøre så mye som mulig. Det er ikke de erfarne brukerne Microsoft har gått mot med tanke på WMP9 fordi erfarne brukere er i stort mindretall.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke liker med WMP9 (det var vel slik med nummer 8 også) er at når en sang/klip osv slutter (har kun startet ett fra windows utforskeren) så bruker den så UTROLIG lang tid på å gå tilbake til start/eller starte på nytt, og man får ikke gjort noe annet med den mens dette skjer.

 

Når det gjelder spille lister å slik, har jeg ikke giddet å sette meg inn i det, bruker for det meste mitt ordentlige hi-fi anlegg til musikk spilling, mye bedre. Men jeg bruker Music Match for spill liste pga IPODen, og den funker og, men jeg ser mange ting som kunne forbedres, f.eks. at når man skal legge til nye artister og album, at man kunne merket kun artist mappen, og at den da ville ha lagt alle album inn med artistnavn og album navn, slik jeg har gjort i windows utforskeren, men den legger kun inn alle sangene i en feil rekkefølge, OG den omgjør første store bokstav til liten (eks. 01-Dark Saga blir 01-dark Saga)

Lenke til kommentar

Synes på ingen måte at Winamp er bedre til video en WMP9, men WMP9 har klare ulemper..

De to største:

1: Den er stor og treg.. og da tenker jeg ikke på at den tar mye diskplass, men at selve GUI'et krever alt for mye ressurser.

2: Den er utstyrt med alt for mye fjas som popper opp i fleisen på deg uansett hva du forsøker å gjøre.

 

For windows finnes det bare en virkelig god spiller.. Windows Mediaplayer 6.x

Denne er liten, kompakt, rask, etc. Kort og godt perfekt.

Eneste minuset med denne er at du manuellt må installere en del codecs for å spille fks DivX/XVID/SVCD.

 

Når man har brukt data en god stund kommer man til et punkt hvor man opererer maskinen raskere en maskinen svarer. Fks åpner man en bestemt katalog ved å trykke Wintast+R og skriver inn path istedenfor å bla seg gjennom explorer med musa.

Det er på dette stadiet man virkelig begynner å verdsette programmer som er enkle og raske. Skal jeg se på film vil jeg bruke en spiller som viser film, og kun det. Alle andre ekstra-funksjoner tar bare opp mer ressurser og øker frustrasjonen.

 

There you have it.. Andre spillere kan godt bli like gode som WMP6.x, men det er visst ingen produsenter som klarer å vise en anelse måtehold engang. Lesse på med plagsomme funksjoner ingen kommer til å bruke.. *huff*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...