Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

C99 er den nyeste utgaven av C++ standard, borland er på ingen måte en standard men en fork er vel et godt ord. Dette er jo noe av det første man lærer om man har en utdannelse innen programmering.

Om Embarcadero er en fork eller hva du velge å kalle det er vel ikke så vikig. Det er funksjonaliteten som etterspørres. Noen ganger kan den være kritisk som i mitt hypotetiske eksempel ovenfor.

Det var du som klaget på at metoden ikke var standard nok, ikke jeg, glemmer du forrige innlegget ditt hver gang du skriver et nytt eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Å kode GUI i inline assembly er fullstendig hjernedødt, og vi er vel faktisk inne på en RAD-plattform, er vi ikke?

Ikke om man trenger tallknusing i en eventhandler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var du som klaget på at metoden ikke var standard nok, ikke jeg, glemmer du forrige innlegget ditt hver gang du skriver et nytt eller noe?

Nå leser du medlem som bruker, så jeg vil gjerne at du siterer det jeg har skrevet.

 

Fleksibilitet er etter mitt syn viktigere enn standarder. Har jeg skrevet noe som motsier det, så vis gjerne hvor.

 

Nå ser jeg at denne tråden har gitt meg advarsler. Dere greidde å oppnå det dere ville.

 

Jeg håper dere er voksne nok til å la tråden bli stående, slik at medlemmer og besøkende selv kan gjøre seg opp en mening.

 

Ha det bra og kos dere.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det var du som klaget på at metoden ikke var standard nok, ikke jeg, glemmer du forrige innlegget ditt hver gang du skriver et nytt eller noe?

Nå leser du medlem som bruker, så jeg vil gjerne at du siterer det jeg har skrevet.

 

Fleksibilitet er etter mitt syn viktigere enn standarder. Har jeg skrevet noe som motsier det, så vis gjerne hvor.

 

Nå ser jeg at denne tråden har gitt meg advarsler. Dere greidde å oppnå det dere ville.

 

Jeg håper dere er voksne nok til å la tråden bli stående, slik at medlemmer og besøkende selv kan gjøre seg opp en mening.

 

Ha det bra og kos dere.

Innlegg 71 var jo total slakting over at man i .net kan utføre ditt eksempel uten å trenge dype c++ kunnskaper.

 

Medlemmer er registrerte brukere, er de ikke brukere er det spam, og bør således ikke taes med i noen seriøs telling.

 

Advarselen din kommer nok fra din fremtoning i tråden om bønder og statslig sponsing.

Men du burde kanskje gå litt i deg selv når det er bruker på bruker som sier i fra til deg at du gjør noe galt, og i tillegg får advarsler for det. Det kan jo være sånn at det faktisk er de alle andre som har rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Advarselen din kommer nok fra din fremtoning i tråden om bønder og statslig sponsing.

Forstår man ikke spøk på dette forumet? Les innleggene til ham jeg kommenterer i den tråden. Tar du dem seriøst?

 

Jeg holder på å slette profilen min. Endelig kan jeg få gjort noe viktigere.

Lenke til kommentar

Advarselen din kommer nok fra din fremtoning i tråden om bønder og statslig sponsing.

Forstår man ikke spøk på dette forumet? Les innleggene til ham jeg kommenterer i den tråden. Tar du dem seriøst?

 

Jeg holder på å slette profilen min. Endelig kan jeg få gjort noe viktigere.

Det er ikke jeg som har moderert tråden eller satt advarselen, jeg bare sier at denne tråden ikke har vært gjennom rapportsystemet og det derfor er usannsynlig at en moderator skulle se på den.

Lenke til kommentar

Imponerende signatur med tanke på at han er den eneste som har påstått at en platform er bedre.

Du har da pushet netbeans/eclipse/Visual ganske hardt, så du lyver i den påstanden der.

 

At folk er uenig i at det som blir nevnt i førstepost er et kupp og kommenterer det er greit. Bare dårlig når man blankt overser og ikke gidder å lese. Ikke at kgun har forsvart sin sak veldig bra her, altså..

 

Ditt ståsted skriver du i førstepost, noen begrunnelser har du ikke kommet med, og nei jeg er ikke intresert i å lese en avhandling på pdf. Du fremstår som årets minst seriøse forumbruker her, og om noreply fortsatt reker rundt i kategorien her er det nesten imponerende.

Du sier selv at du skriver som deg selv, og ikke som veileder. Det skinner godt igjennom her, for du burde klart å holde deg fra kommentarer som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har også ventet snart et uke etter at jeg klinte til med ny maskin på forrige "superhelg" med 50% rabatt på komplette systemer. Uansett, er litt ergelig å måtte vente så lenge når du har bestilt varer for nesten 10.000..... Eneste ålreite er at man fremdeles kan kanselere orderen om man ikke gidder å vente lengre...

Lenke til kommentar

Nei, jeg har spurt om hvordan dette programmet er bedre, og hvordan det kan forsvare å koste mange ganger mer (og uendelig mange ganger så mye som gratis alternativene.

 

Jeg har ikke ved noe tidspunkt sagt at noen av alternativene er direkte bedre.

 

At jeg ikke gidder å lese en avhandling på pdf på mange sider er da strengt tatt ikke urimelig, om et program er verdt 7000kr så burde det ikke være vanskelig å finne argumenter ~for~ programmet. Og å ta et knippe av de viktigste tingene og presentere på tre-fire setninger burde ikke ta mange minuttene. Her derimot blir vi fortalt at 7000kr for fem lisenser er årtiets kupp, og ikke et eneste argument for.

 

Det eneste eksempelet som faktisk har kommet frem (etter flere sider med spørring) er at det er lett å lage et vindu med en kalender i, noe som ikke tar mange minuttene å gjøre i .net heller. Og siden visual studio koster langt fra 7000kr må man jo gjerne ha litt mer å holde i.

Dette har ikke blitt presentert og derfor fremstår både netbeans, eclipse, og visual studio som langt mer for pengene.

 

Det er nøyaktig det samme som jeg har sagt hele veien også. Om du mener at jeg noe sted har sagt at en annen platform er bedre (uten at det har vært bedre for pengene) så må du gjerne sitere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil bare få kommentere at jeg har fått meg mange gode latterkuler av denne tråden. Svært så underholdene :)

 

Når kgun endelig kommer med sitt brukereksempel, og det viser seg at det er identisk med noe du kunne gjøre i Visual Studio for i alle fall 10-15 år siden, så blir det svært så åpenbart at noen her ikke vet helt hva de snakker om.

 

Det er veldig vanlig at utviklere pusher det de selv kan som det viktigste og beste i verden, og rister på hode av alt annet. Moralen i denne tråden finnes der et sted!

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Min påstand er at verdens beste C/C++ kompilator og RAD plattform fås til prisen av gode gamle Delphi (Object Pascal). Dette bør du ha råd til om du er en seriøs utvikler. Personlig kjenner jeg ikke til en bedre platform.

 

Kommer man med en påstand så må man tåle at noen utfordrer denne, og bevise at påstanden holder vann. Utfordringene kom, men TS hadde bedre ting å bruke tiden sin på...

Lenke til kommentar

Når kgun endelig kommer med sitt brukereksempel, og det viser seg at det er identisk med noe du kunne gjøre i Visual Studio for i alle fall 10-15 år siden, så blir det svært så åpenbart at noen her ikke vet helt hva de snakker om.

 

Ja, jeg tittet på PDF'ene, og om pris var et viktig argument gitt sammenhengen er i hvert fall dette like greit å få til v.h.a. gratisverktøy på/for Java-plattformen.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har spurt om hvordan dette programmet er bedre, og hvordan det kan forsvare å koste mange ganger mer (og uendelig mange ganger så mye som gratis alternativene.

 

Jeg har ikke ved noe tidspunkt sagt at noen av alternativene er direkte bedre.

 

At jeg ikke gidder å lese en avhandling på pdf på mange sider er da strengt tatt ikke urimelig, om et program er verdt 7000kr så burde det ikke være vanskelig å finne argumenter ~for~ programmet. Og å ta et knippe av de viktigste tingene og presentere på tre-fire setninger burde ikke ta mange minuttene. Her derimot blir vi fortalt at 7000kr for fem lisenser er årtiets kupp, og ikke et eneste argument for.

 

Det eneste eksempelet som faktisk har kommet frem (etter flere sider med spørring) er at det er lett å lage et vindu med en kalender i, noe som ikke tar mange minuttene å gjøre i .net heller. Og siden visual studio koster langt fra 7000kr må man jo gjerne ha litt mer å holde i.

Dette har ikke blitt presentert og derfor fremstår både netbeans, eclipse, og visual studio som langt mer for pengene.

 

Det er nøyaktig det samme som jeg har sagt hele veien også. Om du mener at jeg noe sted har sagt at en annen platform er bedre (uten at det har vært bedre for pengene) så må du gjerne sitere det.

 

Uten at jeg vet vil jeg nok anta markedsegmentet Rad Studio retter seg mot ikke er så kjempe opptatt av om prisen på MS Visual Studio kontra Rad Studio, eller denne rabatten forsåvidt.

 

For min egen del er dette produktet helt utenfor hva jeg bruker/behøver.

Lenke til kommentar

Å kode GUI i inline assembly er fullstendig hjernedødt, og vi er vel faktisk inne på en RAD-plattform, er vi ikke?

Ikke om man trenger tallknusing i en eventhandler.

 

Det forundrer meg at du, som driver et domene med navnet www.oopschool.com, ikke har hørt om MVC.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det forundrer meg at du, som driver et domene med navnet www.oopschool.com, ikke har hørt om MVC.

 

---

BalleB

 

Da burde du gjerne studere innholdet på det domenet samt denne tråden litt grundigere.

 

Det er vel lenge siden de vennene dine på UIO har gjort noe som kan måle seg med det de som lagde Simula og MVC mønsteret gjorde.

 

Hvem er BalleB? Er vedkommende modig nok til å registrere seg med fullt navn?

 

Jeg har forlatt (forlater forumet om man trenger 100 % presisjon). Åpenbar løgn rettes opp så lenge jeg gidder bruke tastetrykk her inne.

 

P.S. Der er en feilopplysning angående registrerte medlemmer på mitt eldste forum.

 

I dag 20. mai 2011:

 

We have 205597 registered users

Klippet fra forumets forside.

 

Rart om alle er spam boter. Om de er det, har jeg ihvertfall effektivt blokkert dem ved kun å gi dem lese adgang.

 

Jeg fikk for en tid tilbake en epost fra en som ønsket å kjøpe forumet. Ingen pris var antydet. Like lite som av Arbeiderpartiet i Moss som spurte om å få kjøpe noen av sitene mine.

 

Svarer ikke på slike muntlige eller skriftlige henvendelser der pris ikke er antydet. Svarer heller ikke om prisen er feil. Det meste kan selges om jeg betrakter prisen som riktig.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvem er BalleB? Er vedkommende modig nok til å registrere seg med fullt navn?

 

Hvorfor skulle jeg finne på å endre profilen min bare fordi at du ber om det? Dette har ingenting med modighet å gjøre. Vi kan gjerne ta denne debatten på Youngstorget for min del.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar
We have 205597 registered users

Klippet fra forumets forside.

 

Rart om alle er spam boter. Om de er det, har jeg ihvertfall effektivt blokkert dem ved kun å gi dem lese adgang.

 

Jeg fikk for en tid tilbake en epost fra en som ønsket å kjøpe forumet. Ingen pris var antydet. Like lite som av Arbeiderpartiet i Moss som spurte om å få kjøpe noen av sitene mine.

 

Svarer ikke på slike muntlige eller skriftlige henvendelser der pris ikke er antydet. Svarer heller ikke om prisen er feil. Det meste kan selges om jeg betrakter prisen som riktig.

Jøssjøss, hva _er_ det jeg leser, står det brukere der?

 

Semantikken du selv klager på slår tilbake på deg?

 

Hvorfor er det rart om det bare er spam-bots?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...