Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Og om man først vil betale penger så er Visual Studio det klart mest utbredte, og et veldig godt program.

Veldig godt? Har du sammenlignet?

 

Skal jeg ta deg på ordet slik du tar meg på ordet (se ovenfor) er det også utenomsnakk. Hvorfor ikke starte en egen tråd om hvilken C++ RAD platform som er best?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det er du som har skrevet tiårets kupp, til nå har jeg ikke sett noe annet enn et svinedyrt IDE der du nå får 5 istedenfor 1 lisens i prisen.

Jeg står ved det. Se mine understrekninger av det du skriver. Svindyrt må sees i forhold til produktivitet og effektivitet. Kun en som kjenner samtlige plattformer like godt skulle kunne si noe mer presist. Jeg har ikke tenkt å foreta en grundigere analyse enn det som er uthevet ovenfor. Kanskje noen føler seg kallet til det? I det minste kan man jo starte en egen tråd om pris / effektivitet for ulike C++ RAD plattformer. Jeg ser at det er flere som leser denne tråden. De er nok i stand til å gjøre seg opp sin egen mening.

 

En sparer også 2500,- på å kjøpe Visual Studio professional.

Ditt standpunkt er jo vel kjent. Hva er 2500 kroner om man har 250 kroner timen og effektiviteten øker med 10 %? Personlig vil jeg uten å ha gått dypere inn i temaet anta at produktivitetsøkningen overstiger 10 prosent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har aldri hørt om noen som mener at visual studio er for tregt, sjeldent der farten ligger for å si det slik.

Har du hørt det motsatte om Embarcadero RAD studio XE?

 

Microsoft kjøpte nettopp Skype utviklet i Delphi for USD 8 milliarder ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om noen som sier noenting som helst om embarcadero RAD.

 

Derimot så har jeg hørt at Borlands C++ har blitt greit mottatt av de som lærte c++ gjennom det, og mer eller mindre slaktet av alle andre, etter hva jeg forstår er embarcadero beslektet. Nettopp derfor spør jeg hva som er så fantastisk bra at 6000++ kroner for et IDE som tilsynelatende ikke kan noe som gratis alternativer ikke gjør like bra, tilsvbarer tiårets kupp.

 

Og etter hva jeg kan se er det ingen andre her som skjønner det, og du gjør absolutt ingenting for å utdype det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så hvorfor skal man da betale for det om det ikke finnes noen direkte salgsargumenter her? De gratis alternativene duger godt og vel for å utvikle rimelig kompliserte programmer. Og om man først vil betale penger så er Visual Studio det klart mest utbredte, og et veldig godt program.

Ja ettersom Microsoft er suverent best på å markedsføre sine gode og sine dårlige produkter.

 

Nå har firmaet endelig møtt et større selskap enn Borland som kan konkurrere med dem på markedsføring. Personlig råd til dere som leser denne tråden:

 

La dere ikke lure inn i Microsoft fella ved å starte med deres gratis versjon av Visual Studio Express. Gode råd kan som kjent være dyre. :roll:

 

Special offer available April 11, 2011 through June 30, 2011

 

(upgrade pricing ends May 31, 2011 for v2006 and earlier users)

Kilde: http://www.embarcadero.com/radoffer

 

Siden jeg ikke har noe mer med det selskapet å gjøre enn at jeg bruker deres C++ RAD platform, har jeg sagt mitt.

 

Take it or leave it.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har aldri hørt om noen som sier noenting som helst om embarcadero RAD.

 

Derimot så har jeg hørt at Borlands C++ har blitt greit mottatt av de som lærte c++ gjennom det, og mer eller mindre slaktet av alle andre, etter hva jeg forstår er embarcadero beslektet.

Embarcadereo har kjøpt opp Borlands RAD plattformer. Har dere flere spørsmål, spør på https://forums.embarcadero.com/index.jspa.

 

Jeg kan ihvertfall vise til to PDF dokumenter på over 100 sider (se ovenfor) som gir en rask introduksjon til C++Builder.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Igjen, jeg kjenner folk som bruker flere IDE'er, og ingen av dem har noen kommentarer annet enn at visual studio sin debugger er en av de aller ypperste.

 

Så alt her koker ned til at det er et tilbud på et produkt du ikke har noen peiling på, og det er årtiets kupp?

Sterkt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så alt her koker ned til at det er et tilbud på et produkt du ikke har noen peiling på, og det er årtiets kupp?

Sterkt...

Sterk påstand av deg at jeg ikke har greie på det produktet. Jeg står ved det jeg har sagt. Se noen poster opp. Gidder ikke kverulere mer med deg og bruker heller mer tid på mine egne fora og siter.

 

Hva tror du du får av gratis råd på et norsk forum utover det jeg har skrevet her og i de to PDF dokumentene mine? Dere skriver for Norge, jeg skriver for verden på mine to fora det ene med over 20 000 medlemmer og det andre nye med over 1200 medlemmer og minst 10 som registrerer seg per dag.

 

Ikke flere tastetrykk av meg i denne tråden til deg som forumveileder.

Lenke til kommentar

20 000 medlemmer, det var jo... stort.

 

Jeg har ingen interesse av å lese noen pdfer, så lenge du kommer med en påstand så må du regne med at det stilles spørsmål ved den, at du ikke har noen svar å komme med peker ikke akkuratt på at du har så voldsomt god peiling nei.

 

Ikke at måten du skriver på her stiller deg i noe bedre lys enn den håpløse netbeans posten din.

Lenke til kommentar

Så alt her koker ned til at det er et tilbud på et produkt du ikke har noen peiling på, og det er årtiets kupp?

Sterkt...

Sterk påstand av deg at jeg ikke har greie på det produktet. Jeg står ved det jeg har sagt. Se noen poster opp. Gidder ikke kverulere mer med deg og bruker heller mer tid på mine egne fora og siter.

 

Hva tror du du får av gratis råd på et norsk forum utover det jeg har skrevet her og i de to PDF dokumentene mine? Dere skriver for Norge, jeg skriver for verden på mine to fora det ene med over 20 000 medlemmer og det andre nye med over 1200 medlemmer og minst 10 som registrerer seg per dag.

 

Ikke flere tastetrykk av meg i denne tråden til deg som forumveileder.

 

Hva mener du her, egentlig? Dette er et svært forum, også i global sammenheng. Programmeringsdelen er ikke så stor i forhold til resten, men det er da flere aktive personer her som både har god peiling på det de prater om og jobber med programmering til daglig.

 

Flertallet av disse (alle?) ser ut til å være uenige med deg. Og jeg kan ikke gjøre annet enn å slutte meg til dem. Det finnes så mange gratisverktøy (også de som overhodet ikke har noesomhelst med Microsoft å gjøre, hvis det skulle være av betydning) at å betale i dyre dommer virker fullstendig meningsløst.

Lenke til kommentar

Så alt her koker ned til at det er et tilbud på et produkt du ikke har noen peiling på, og det er årtiets kupp?

Sterkt...

Sterk påstand av deg at jeg ikke har greie på det produktet. Jeg står ved det jeg har sagt. Se noen poster opp. Gidder ikke kverulere mer med deg og bruker heller mer tid på mine egne fora og siter.

 

Hva tror du du får av gratis råd på et norsk forum utover det jeg har skrevet her og i de to PDF dokumentene mine? Dere skriver for Norge, jeg skriver for verden på mine to fora det ene med over 20 000 medlemmer og det andre nye med over 1200 medlemmer og minst 10 som registrerer seg per dag.

 

Ikke flere tastetrykk av meg i denne tråden til deg som forumveileder.

 

Det er nesten morsomt å se hvor arrogant og bedrevitende det går an å bli. Du skriver for verden, sier du? Forumet ditt har 20 000 medlemmer -- og 92 innlegg. Det ser også ut som de aller fleste er skrevet av deg. Jeg lurer også på hvor alle medlemmene kommer fra? I følge medlemslisten var det en haug folk som registrerte seg 1. og 2. Januar 2002. Deretter ingen før 31. Januar 2006. Enten er det noe alvorlig galt med forumet, ellers lever du i en illusjon av relativt store proporsjoner. Youtube-videoene du har postet på fremsiden av Oop School har heller ikke mer enn et par hundre visninger i snitt. Dette sier meg at det er veldig få som besøker siden din, så jeg er usikker på i hvilken grad du faktisk skriver for verden. Å bruke det som et argument fordi du ikke gidder å argumentere mer er direkte latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet desverre om mange som har brukt PhotoShop i årevis uten å betale en krone..

Ja men denne tråden er skrevet for seriøse firmaer.

Jeg fikk inntrykk av at denne tråden handlet om at man kunne få et utviklingsverktøy på billigsalg. Seriøse firmaer bryr seg ikke om pris når det kommer til utviklingsverktøy. Vel, det bør de i alle fall ikke gjøre. Forskjellen på kr 1000 og kr 20000 betyr absolutt ingenting om det siste gjør jobben noen prosent lettere.

 

Det jeg forsøker å si er at dere bør vri fokuset bort fra pris, og diskutere features. Hvis ikke gir dere i alle fall meg inntrykk av at det dreier seg om å pushe et verktøy på hobby-utviklere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror du du får av gratis råd på et norsk forum utover det jeg har skrevet her og i de to PDF dokumentene mine?

Eh, hvabehager? Er du det ypperste vi har av forum-mennesker i norge. Er det vi andre bidrar villig med av tid og kompetanse uten betydning?

 

Dere skriver for Norge, jeg skriver for verden på mine to fora det ene med over 20 000 medlemmer og det andre nye med over 1200 medlemmer og minst 10 som registrerer seg per dag.

 

Beklager, men jeg mistet all respekt for dine kommentarer nå. Kan ikke si noe om deg som person, du er sikkert helt all right du, men på forumet her fremstår du nå litt merkelig. Tror mange hadde satt pris på om du faktisk forsøkte å forklare ditt ståsted - uten å gå i forsvar eller angrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sterk påstand av deg at jeg ikke har greie på det produktet. Jeg står ved det jeg har sagt. Se noen poster opp. Gidder ikke kverulere mer med deg og bruker heller mer tid på mine egne fora og siter.

 

Hva tror du du får av gratis råd på et norsk forum utover det jeg har skrevet her og i de to PDF dokumentene mine? Dere skriver for Norge, jeg skriver for verden på mine to fora det ene med over 20 000 medlemmer og det andre nye med over 1200 medlemmer og minst 10 som registrerer seg per dag.

 

Ikke flere tastetrykk av meg i denne tråden til deg som forumveileder.

 

Gratulerer! Du er virkelig flink til å få folk til å miste all respekt for deg! Er dette noe du har øvd på lenge?

 

Du er visst glad i å fremheve deg selv, mens alle andre er idioter. Det er iallefall det inntrykket jeg får når jeg leser innleggene dine her, og også etter å ha tatt en titt på dine "fora" og "siter".

 

---

BalleB

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har ingen interesse av å lese noen pdfer, så lenge du kommer med en påstand så må du regne med at det stilles spørsmål ved den, at du ikke har noen svar å komme med peker ikke akkuratt på at du har så voldsomt god peiling nei.

Du kommer selv ikke med annet enn påstander og gidder ikke sette deg inn i det jeg har skrevet.

 

Ikke at måten du skriver på her stiller deg i noe bedre lys enn den håpløse netbeans posten din.

En typisk påstand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Flertallet av disse (alle?) ser ut til å være uenige med deg. Og jeg kan ikke gjøre annet enn å slutte meg til dem. Det finnes så mange gratisverktøy (også de som overhodet ikke har noesomhelst med Microsoft å gjøre, hvis det skulle være av betydning) at å betale i dyre dommer virker fullstendig meningsløst.

Lite nytt.

 

Det er nesten morsomt å se hvor arrogant og bedrevitende det går an å bli. Du skriver for verden, sier du? Forumet ditt har 20 000 medlemmer -- og 92 innlegg.

Stengt for kommentarer, da jeg driver det forumet alene og med skriver for verden mener jeg på engelsk. Åpner det om og når tiden er moden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...