Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab 10.1


Anbefalte innlegg

EirikLF:

iPad og Xoom har da også noen av de største batteriene som sitter i nettbrett. Vi har sett langt mindre i flere andre modeller. :)

 

Den har ikke innebygget HDMI-utgang, men via samme overgangskabel som brukes sammen med Galaxy S II kan den vise full HD via HDMI.

Sikker på at det er samme overgangskabel som Galaxy S2? S2 kjører vel HDMI ut micro-usb, mens tab kjører ut dockingkontakten? Eller har tab kommet med flere inn/utganger på den ferdige versjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne frister:)

 

Et par momenter som ikke er tatt opp tidligere i tråden:

 

Skjermoppløsning / ratio

Leste jeg riktig? 1280x800. Isåfall har Samsung endelig tatt til fornuft. De har ellers vært ekstremt 16:9-kåte de siste årene (dataskjermer, laptopskjermer og den orginale Galaxy Tab). Hva tror de egentlig, at folk bare ser westernfilmer i widescreen? Til nærmest all annen bruk er det bedre å ha en skjerm som ikke er fullt så bred (les: sær). Så det er fint at de nå har gått for 16:10 isteden, selv om iPad har en enda mer "kvadratisk" og praktisk skjerm. Størrelsen (arealet) blir jo da også en del større i forhold til antall tommer.

 

Livssyklus og Android vs iOS (iPad)

Selv om en iPad har fristet pga design og overlegen skjerm, har jeg klart å holde meg så langt. Har mer lyst på Android, da jeg er er veldig fornøyd med Android på mobiltelefon. Det fine her er jo all tredjepartsutviklingen, så når produsenten ikke gidder lage updates (skjer ganske fort :thumbdown: ), fins mange uoffisielle ROMs til de mest populære enhetene. Samme trenden vil vi vel se på tablets? Her bør det være 1-0 til Android siden jeg ikke stoler helt på levetiden til iPad. Ser vi på mobiler gir jo Apple bare ut nyeste OS-oppdateringer til iPhone 4 og 3. Jeg er derfor redd for at en iPad kan bli utdatert litt for fort i forhold til prisen som tross alt ligger på nivå med en ok laptop.

Lenke til kommentar

Er det 100% sikkert at denne ikke kommer med Touch Wiz? Alle andre plasser står det jo at den uheldigvis kommer med noe som heter TouchWiz UX eller noe slikt. Det er jo flere filmer av dette også.

 

Og hvordan er det mulig at en "Galaxy Tab 10.1 forvillet seg inn i våre kontorlokaler for en kjapp sniktitt" uten at dere har laget masse video av den og lagt de ut i sniktitten?

Lenke til kommentar

Levetiden på sånne dingser blir vel noenlunde samme som på mobiltelefoner, tenker jeg. Ikke regn med noe særlig støtte for ett og to år gamle produkter. Jeg har lurt på å kjøpe en padde en stund, men føler fortsatt det er litt vanskelig å forsvare prisen, satt opp mot en atomnettbok.

Lenke til kommentar

Denne har ikke Exynos, men Tegra 2, som dere helt riktig har fanget opp. Det er rettet i artikkelen.

 

Og, ja - det er nok en bred Samsung-plugg i enden av den HDMI-overgangen.

 

EldarH: Infoen vi har fått fra Samsung tilsier at Touch Wiz UX vil dukke opp på Tab 8.9, men ikke i utgangspunktet på denne. Den vi fikk se på hadde ikke Touch Wiz - men vi har ikke fått noe info fra offisielt hold om eventuell Touch Wiz-oppdatering i etterkant. At vi ikke hadde video her kommer av at den var innom ganske fort, og sent på arbeidsdagen.

 

Hvis vi får tilgang på den igjen i løpet av nærmeste fremtid kan det tenkes at vi får tid til å gjøre en hands-on-video med den :)

Lenke til kommentar

Stool Sample. Galaxy Tab 10.1 in your face. "Smooth as silk, No lagg or problems"

 

Samme sier sa de om desire, om galaxy S, om første tab, osv. Sikkert funnet noen som har sagt det om gode gamle htc tattoo og.

 

Ikke noe mindre enn side-ved-side sammenligning, takk.

 

- Alle applikasjonene og snarveiene du blir tvunget til å ha der fordi du ikke kan slette de.

 

*Rooter telefonen for å slette det ferdiginstallerte verdiløse OS-skallet og tilleggsprogrammene*

*Bricker den fordi builden er ustabil*

*Null reklamasjonsrett*

 

Android er framtiden, dere.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtte for java så jeg får logget inn på nettbank ?

Ingen mobiltelefoner/tablets har Java, men flere nettbanker har utviklet apps for nettbank til Android.

Lenke til kommentar

Støtte for java så jeg får logget inn på nettbank ?

Ingen mobiltelefoner/tablets har Java, men flere nettbanker har utviklet apps for nettbank til Android.

 

mange banker har også mobilversjon som fungerer utmerket uten å binde seg til plattformavhengige apps. m.skandiabanken.no f.eks.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Har ikke tro på at denne kommer til 4500-5000-5500 tusen kroner siden den forige er/var så dyr. De priser seg ut av konkuransen. Skulle kjøpe nettbrett til dama til jul og sjekket forskjellige merker. Men det ble iPad gitt pga pris, selv om jeg ikke liker det :( For de som lurer ppå hvorfor iPad er så populært så er prisen en av grunnene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...