Gå til innhold

Desire HD og Incredible S får Android 2.3


Anbefalte innlegg

har dere som har oppdatert DHD'n deres ulåst telefon? Jeg har tele2 og har ikke fått oppdateringen enda...

Har en DHD som er låst til Tele 2. Oppgraderte den igår ettermiddag før du la inn din melding i forumet. Betyr kanskje at det er andre årsaker til at noen får oppgradert og andre ikke?

Men alle telefonnummere i kontaktlisten ble konvertet fra +47 til +46.

Chat'et med HTC kundeservice som mente det kunne være på grunn av at Tele 2 er svensk. Ble anbefalt å ta ut batteriet i 30 min, legge inn et simkort fra en norsk mobiloperatør og sjekke om telefonen igjen så seg selv som "norsk". Høres ut som en korny løsning og har mine tvil.

Men må jo prøves. Så nå har du et lite varsel om hva som kan skje med din telefonliste også, som kunde av Tele 2.

Hei, Jeg vet ikke på hvilket grunnlag telefonene differensieres, men det er ikke basert på operatør eller operatørsperre. Kan tenkes man gjør noe ala. eu-kontroll, at det f.eks. er siste siffer i imei, eller noe annet. Her på jobben har vi alle samme operatør (rammeavtale). Jeg og en kollega fikk oppdateringen i går, en annen kollega har fremdeles ikke fått den.

 

Oppdateringen er VELDIG bra på desire HD for min del.. telefonen virker plutselig oljet i maskineriet!

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Prøv å reboote routeren din, ev. kanskje du må gå inn på marked, først via. 3g og akseptere vilkår på nytt?

 

Om ikke de tingene hjelper, prøv å bytt kanal på routeren din.

 

Takk for tipsene, men har prøvd uten at det hjalp.

Oppkobling mot router er ustabil.

Alle andre telefoner og maskiner kommuniserer helt fint.

Lenke til kommentar

har dere som har oppdatert DHD'n deres ulåst telefon? Jeg har tele2 og har ikke fått oppdateringen enda...

Har en DHD som er låst til Tele 2. Oppgraderte den igår ettermiddag før du la inn din melding i forumet. Betyr kanskje at det er andre årsaker til at noen får oppgradert og andre ikke?

Men alle telefonnummere i kontaktlisten ble konvertet fra +47 til +46.

Chat'et med HTC kundeservice som mente det kunne være på grunn av at Tele 2 er svensk. Ble anbefalt å ta ut batteriet i 30 min, legge inn et simkort fra en norsk mobiloperatør og sjekke om telefonen igjen så seg selv som "norsk". Høres ut som en korny løsning og har mine tvil.

Men må jo prøves. Så nå har du et lite varsel om hva som kan skje med din telefonliste også, som kunde av Tele 2.

 

Gå i menyen under "Innstillinger" / "Ring" / "Hjemmeringning", her kan du velge om kontaktlista de skal ha simkort standard prefix (Tele 2 har svensk prefix, +46) eller om du vil bruke noe annet, som f.eks. +47 som er kjekt i Norge. ;-)

Lenke til kommentar

 

Prøv å reboote routeren din, ev. kanskje du må gå inn på marked, først via. 3g og akseptere vilkår på nytt?

 

Om ikke de tingene hjelper, prøv å bytt kanal på routeren din.

 

Takk for tipsene, men har prøvd uten at det hjalp.

Oppkobling mot router er ustabil.

Alle andre telefoner og maskiner kommuniserer helt fint.

 

Hadde samme problem selv mot en Linksys router.

Ikke mulig å logge seg inn uansett hva jeg prøvde.

Snakket med HTC, og de foreslo å sende telefonen til verksted for reset av ROM.

Syntes kanskje det var litt mye mas, men så fikk jeg en ide.

Jeg oppgraderte firmwaren i routeren, og vips løste problemet seg.

Ser ut til at de har introdusert noen kompatibilitetsproblemer i siste oppgradering fra HTC.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde samme problem selv mot en Linksys router.

Ikke mulig å logge seg inn uansett hva jeg prøvde.

Snakket med HTC, og de foreslo å sende telefonen til verksted for reset av ROM.

Syntes kanskje det var litt mye mas, men så fikk jeg en ide.

Jeg oppgraderte firmwaren i routeren, og vips løste problemet seg.

Ser ut til at de har introdusert noen kompatibilitetsproblemer i siste oppgradering fra HTC.

 

Takk for at du satt meg på sporet.

Kontaktet Nextgentel og fikk oppdatert firmware i router.

Nå er det igjen gøy å være eier av en HTC Desire HD :-)

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at oppdateringen krasjet under selve innstalleringen?

 

Deretter resatte jeg telefonen til factory reset og sjekket etter oppdateringen på nytt.

 

Nå finnes ikke oppdateringen lenger... den bare står å søker og søker uten resultat....

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...