Gå til innhold

Hvordan kjøpe domene som en annen eier?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg prøvde å finne riktig forum plassering for dette emnet men er ganske sikker på at jeg har lagt det feil sted. Anyway jeg skal kjøpe et domene fra en amerikaner for 35.000 NOK og lurer på hvordan vi skal gjøre transaksjonen så det er trygt for begge parter. Det er uaktuelt for meg å overføre pengene til han før jeg har fått noe som helst og jeg regner med at han nekter å overføre domenet før han har fått pengene.

 

Takk for alle gode forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig hadde jeg ikke betalt en slik kjøp gjennom en privatperson jeg ikke kjenner.

 

Men uansett så er vel kanskje kjøp gjennom bankene lurere?

 

Kredittkort blir nok vanskligere her, kanskje paypal? Men uansett ikke umulig å lure seg unna.

 

Ville anbefale å skrive kontrakt før kjøp i det tilfelle, og du oppgir hva du har betalt, og når domenet ble kjøpt. Greit å ha flere med deg når dette skjer.

 

Hva med å kontakte http://www.transaksjonsadvokater.no/ ? Er vel beregnet på bedrifter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ikke vært borti det her selv, men kan nevne at PayPal kan gjøre "hva de vil" med pengene om de føler at det er noe humbug med salget f. eks, og da står du der uten noen "rettigheter". F. eks så låser de kontoer ved mistanke om noe ulovlig (trenger ikke være sant), og de kan ta pengene om de føler for det. Alt står i retningslinjene deres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruk en verdenskjent leverandør som Sedo.com f.eks. Da er du garantert at du ikke vil miste pengene dine og at du blir lurt.

 

Domene eieren vil ikke motta pengene ifra sedo før du har fått domenet ditt. Sedo har ett veldig bra opplegg og har drevet med kjøp/salg av domene i maaange år :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...